Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er rimelig tid til undersøgelse af bortkommen forsendelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En kunde fra min webshop har henvendt sig til mig og gjort opmærksom på, at hun ikke har modtaget sin ordre, som hun bestilte i søndags.

Jeg afsendte hendes varer med Post Danmark brevpost i mandags. Jeg tilbyder også pakkepost levering, og det var hendes eget valg at få det sendt som brevpost.

Jeg er med på, at jeg er ansvarlig for, at hun får sin vare, selvom forsendelsen pt. er bortkommen.

Jeg svarer hende, at jeg selvfølgelig beklager, at Post Danmark indtil videre ikke har kunne levere hendes forsendelse og at det en sjældent gang i mellem sker, at forsendelser kommer retur til os og at dette kan tage op til en uges tid. Jeg skriver derfor, at hvis den ikke er dukket op hos hende eller hos os midt i næste uge, så vil jeg sende en ny forsendelse til hende.

Dette besvarer hun så med meget stor utilfredshed og kalder det meget dårlig service af mig og siger, at hvis hun havde vidst, at det ville tage 2 uger, så havde hun handlet et andet sted. Skønt det jo kan ske for alle webshops at logistikpartnere kan misse en levering. Men jeg mener, at der må være en "rimelig tid" til at finde ud af, hvor forsendelsen er, inden jeg bare sender en ny afsted? Der er jo ikke tracking på forsendelsen af gode grunde, hvorfor det ikke er så let lige at finde ud af, hvor den er henne.

Forsendelsen kan jo for så vidt være blevet anmeldt og ligger på hendes posthus uden at hun har modtaget en anmeldelse. I så fald vil der jo gå op til 3 uger, før den vil blive sendt retur til os. Så jeg mener ikke, at det er urimeligt, at jeg tager mig et par dage til at finde ud af, om forsendelsen dukker op hos en af parterne i starten af næste uge? Jeg forstår, at kunder nemt kan synes, det er urimeligt, men ville I som virksomhedsejere/webshopejere synes det?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, kunden skal ikke vente hverken 1 eller 3 uger - så det er bare afsted med en ny.

Kommer den så senere retur til dig er det jo fint.

I udgangspunkt har du sendt den som brev for at spare - og det koster en ekstra forsendelse i ny og næ.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er jo så kunden, der har valgt at få den sendt som brev - måske for at spare.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Nej, det er jo så kunden, der har valgt at få den sendt som brev - måske for at spare.

 Ja men det er jo klart, eftersom ( som du også selv skriver) fortsat er dit ansvar om forsendelsen kommer frem eller ej...

Så ville det da være dumt af kunden at vælge den dyre løsning ??

Hvorfor tilbyder du begge løsninger ?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja desværre der er ikke så meget at gøre selvom det er kunden, der selv har valgt at få det sendt som brev.

Jeg kører kun med brev levering, men det er fordi det stadig er billigere at sende en pakke ekstra i ny og næ, end det er at betale for at få det sendt som en pakke.

Jeg er heller ikke i tvivl, om jeg indimellem bliver snydt af kunder som "ikke har modtaget" sin pakke, men sådan er vilkårene nu engang.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)