Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gratis sodavand og kaffe...?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

jeg har en lille enkeltmands virksomhed som jeg lever af fuldtid.... og kom til at tænke på... kan firmaet købe kaffe, sodavand eller lignende til mig?

jeg har jo arbejdet i andre firmaer gennem livet hvor kaffe og lignende var gratis og sodavand enten også var det eller meget billigt...

Mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej intet som helst kan du købe af den slags til dig selv i en enkeltmandsvirksomhed - ingen mad og sodavand/kaffe/frugt osv

Det er kan forekomme i firmaer der betaler det for ansatte - og så er der bestemte regler som også har betydning for manglende fradrag  - eller ved faste ordninger med mad osv- beskatning af medabejdere - men enkeltmands - eller ene ejer af selskab - Nothing - heller ikke beklædning eller andet

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan han ikke købe arbejdstøj i firmaet, hvis det er "ødelagt" med sit brand?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nej det kan han ikke. Kun hvis det er noget uhyre specielt som arbejdet ikke kan udføres uden (ex sikkerhedshjelm) - enkeltmands kan ikke købe logo tøj (eller ene direktør i selskab). Det er ikke nok med logo i faldet enkeltmands - det skal være noget der er helt nødvendigt og ikke bare fordi det ex slides osv - Anette Sand forklarer det fint her http://www.amino.dk/blogs/regnskabbogholderi/archive/2012/12/04/moms-del-4-personaleudgifter.aspx 

Reglen er fornuftig nok, ellers ville mange jo synes det fint nok at gå med logotøj privat og få dækket deres tøjbudget. Som sagt, er der ansatte og ALLE får påbud og skulle gå med det og KUN gå med det i arbejdstiden er den fin nok, så udgangspunktet er - ikke fradrag for tøj i enkeltmands

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Men må man ikke; (og det er ikke for at omgå regler); købe kaffe, sodavand m.m. til eks salgsmøder netværksmøder eller lign?

Mvh KMOsen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

jo-  du skal så gerne beskrive hvilken kunder der indtager - og jeg ville nok ikke gøre det generelt hvis det er i hjemmet du driver personlig virksomhed - sodavand kun kvart moms fradrag til forretningsforbindelse. Jeg ville ikke gøre det og herregud - i enkeltmandsvirksomhed - hvor mange møder holder man hjemme eller på lille kontro  - og hvad kan kaffen løb op i - og et par sodavand- men salgsmøder lyder jo lidt som der er ansatte på lønningslistog så er det lettere.

Netværksmøder tror jeg nu nok jeg brugte min egen muldvarp på at gi dem en sodavand i hjemmet og er det på restaurant - så skriv deltager navne og så er der kun kvart moms at fradrage og det kvarte af selv udgiften skattefradrag som så skal ind igen for 75% vedkommende i skatteregulering - herligt besvær for at hente de små penge generelt.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra KBH
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 56
Fra  Design-logo Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at hugge en andens tråd, men jeg har lignende spørgsmål som jeg håber "John" kan besvare.

Er det så heller ikke muligt at betale ud fra virksomheds kontoen for frokost hvis man nu har et møde med en kunde?

Hjælp til din Psoriasis behandling!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt må man vel kunne bruge repræsentationskontoen ?Wink

F.eks. så mange % fradrag til nævnte områder ?

Andre områder kunne være gaver m.m.

Man har vel uanset om man er enkeltmandsvirksomhed, eller selskab lov til at fremvise/repræsenterer "sit" firma i relation til forskellige formål??

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frutte:

Ikke for at hugge en andens tråd, men jeg har lignende spørgsmål som jeg håber "John" kan besvare.

Er det så heller ikke muligt at betale ud fra virksomheds kontoen for frokost hvis man nu har et møde med en kunde?

jo bestemt- Man skriver kundens navn med på kvittering til evt skattekontrol og formål - salgsmøde - eller hvad det kan være. Der er dog en klar hage - nemlig at med en kunde på restaurant må man kun fradrage en fjerdedel af selve omkostningen (25%) og kun kvarte af momsen (25%)  resten af udgiften skal tages ind som indtægt igen i skatteregulering

Er det i virksomhedens lokaler er der stadig kun det kvarte af udgiften i fradrag - resten tages ind som indtægt igen som skatteregulering men fuld moms - igen vær omhyggelig med dokumentation hvis det tilmed er hjemme hos en selv -- Dog kaffe og te til kunder i egne lokaler - fuldt fradrag

Disse konti er typiske kontrol punkter hvis der er skattekontrol, så det er ikke stedet at lave fejl. Jeg vælger konsekvent at bruge min egen muldvarp med mindre det er noget ganske dyrt, helt enkelt for ikke at rode med 1/4 fradrag af to øl på i en bar til mig og en kunde - 125 kr i udgift- kun kvart momsmoms og så skal jeg regulere 75 % ind som indtægt - mere arbejde end jeg gider. Er det en egentlig middag med kunde - så tager jeg besværet

Værsgo at spise 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)