Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varekøb i udlandet (EU)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 02:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

EU-erhvervelsesmoms.

Hvordan laver man moms af varekøb i udlandet?
Jeg har købt noget musik fra udlandet en website der automatisk ordner betaling og alting. Skal jeg virkelig sende mit momsnummer til et sådan website og få dem til at lave en ny kvittering og tilbagebetale mig deres moms? Umiddelbart er der ikke opgivet moms på kvitteringen, så måske de slet ikke er momsregistrede, men det ville jeg dog tro de var.

I så fald der ikke er opgivet moms på fakturaen jeg modtager, må jeg gå ud fra at virksomheden ikke er momsregistreret og det ikke skal indgå i momsregnskabet?

Jeg har et eksempel med et website der har skrevet nul ved momsbeløbet. Men jeg kan jo ikke vide om virksomheden er momsregistreret af den grund, ergo skal jeg undersøge hver gang jeg køber noget i udlandet.

Alternativet er slet ikke at lade det indgå i regnskabet, så det er købt som privat?

Nu er det ikke fordi det er nogle varer jeg sælger, det er elektronik jeg bruger, som ikke kan købes i DK.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Egon:
Hvordan laver man moms af varekøb i udlandet?
Jeg har købt noget musik fra udlandet en website der automatisk ordner betaling og alting. Skal jeg virkelig sende mit momsnummer til et sådan website og få dem til at lave en ny kvittering og tilbagebetale mig deres moms? Umiddelbart er der ikke opgivet moms på kvitteringen, så måske de slet ikke er momsregistrede, men det ville jeg dog tro de var.
Musik - lyder jo mere som en ydelse end en vare? Som virksomhed skal du bogføre det med importmoms på en konto for ydelseskøb i EU eller uden for EU afhængigt af hvor det er købt fra og ja du skal bestille det via dit CVR nr 

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=70343&vId=0   fold ud for ydelser fra EU eller uden for EU

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)