Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Låne mine penge til mit Aps (bankkonto)

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Leno:

Hvor høj rente skal det være?

Er 10% for meget?

lang tråd - men går ud fra du spøger hvad renten skal være fra et af dig ejet selskab - som du låner penge til. 10% vil ikke kunne skabe det mindste bøvl - det er snarere hvis den er for lille renten der kan være indvendinger men selvsagt skal den heller ikke være højere end markedsrente, for så ville det ligne, at man tog løn som rente i stedet.

Visse bruger metoden - ikke under diskonto + 4% som betyder at man typisk lander mellem 4% som lavest og - hvad tager bankerne idag - 12% som også kunne være en fuld markedsmæssig rente

Det afgørende er - at du kan argumentere for, at det er markedsbaseret (ex tilbud fra bank eller andet) og, at selskabet betaler den rent faktisk og at du indberetter til skat som renteindtægt som person og så har firmaet naturligvis renten som udgift. Du må operere med dag til dag rente og bruge månedsgennemsnits beløb om du vil mig bekendt

Overvej at lade lånet være anfording (kort fristet) og konvertibelt (du kan vælge at få udstedt aktier i stedet for penge tilbage) Du kan så naturligvis undlade at konvertere (som nok vil kræve revisor) men blot tage pengene ingen med rente MEN - skulle pengene tabes fordi selskabet ikke kan betale tilbage, så vil du har fradrag for tab på aktieindkomst - i stedet for bare - tabt lån

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
diskonto + 4%

Er den sats som SKAT tager udgangspunkt i, hvis der ikke på forhånd ligger en aftale om forretningen. Der er intet til hindre for at renten aftales til at være mindre (hvis det er markedsrenten).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Er den sats som SKAT tager udgangspunkt i, hvis der ikke på forhånd ligger en aftale om forretningen. Der er intet til hindre for at renten aftales til at være mindre (hvis det er markedsrenten).
helt enig - men du vil sikkert også være lidt enig i, at markedsrente på usikrede lån - nok ikke ofte ligger under 4% - som jeg selv ville bruge som mindste tal for usikret lån men -

Ja det er markedsrente - og kan man berettige 2% som markedsrente ud fra et tilbud fra andre f.eks. eller andre kendte tilsvarende lån - så er 2% fint

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)