Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - min søgemaskine misbruges, tusindvis af forespørgsler

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber en af jer har et godt råd. Jeg kan se at der søges igen og igen på teksten "niftyPrint css" på min sides interne søgemaskine. Meget mystisk tekst. Det er ca. 5000 søgninger på et par dage. Fra forskellige IP-adresser hele tiden.

Jeg bruger godt nok noget css der hedder NiftyCorners.css men jeg kan ikke se hvordan det skulle have forbindelse. 

Der ser også ud til, at der indtastet nogle af navnene på de billedfiler jeg har på servern i søgefeltet f.eks. "cimg4545.jpg" m. lf. 

Jeg synes det virker meget mystisk. Det må jo være en art robot eller hvad? hvad kan jeg gøre? Jeg er bange for at det sløver sitet. 

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nemmere hvis du skrev hvilket site det drejer sig om...

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det lugter af at der er nogen der søger efter en exploit på din site software, ellers kan jeg ikke se logikken i det.

Fra Moskva
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har mulighed for det, så prøv at pege søgeresultatet på de ord der hen på en side der ikke findes, hvis de får en fejl tilbage kan det være de stopper.

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Nemmere hvis du skrev hvilket site det drejer sig om...

 

Siden opfører sig normalt. Jeg kan blot se at der bliver "søgt" enormt meget på den samme term. 

Fra Randers
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Joensen:

hvis du har mulighed for det, så prøv at pege søgeresultatet på de ord der hen på en side der ikke findes, hvis de får en fejl tilbage kan det være de stopper.

 

God idé - jeg forsøger det. 

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesperf

Jeg har læst om den slags. Så vidt jeg ved, er det folk, som programmerer robotter til at lave en masse aktivitet på dit site, så det bliver ødelagt for andre. Altså de forsøger at køre så hårdt på dit site, at det enten lukker ned, eller at det er ubrugeligt for andre. En god ide ville være, at man skulle gøre noget unikt hver gang man søgte, men det må ikke være for besværligt. Det er jo uden tvivl bots der prøver at ødelægge dit site. Hvis du ikke gør noget ved det, kan det blive meget værre, så hellere orden det nu, end om 10 uger når der er 10000 søgninger om dagen...

 

MVH Adam

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

lesP:
Så vidt jeg ved, er det folk, som programmerer robotter til at lave en masse aktivitet på dit site, så det bliver ødelagt for andre. Altså de forsøger at køre så hårdt på dit site, at det enten lukker ned, eller at det er ubrugeligt for andre.
 

Hej Adam,

Jeg vil sætte 100 kroner på, at det er en and. Hvad skulle motivet være? Hvis de ville ligge siden ned, er der desuden meget mere effektive måder at gøre den slags på. Det er efter min mening mere sandsynligt, at det er nogen der leder efter et exploit ligesom Ronnikc siger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jørgensen:

Nemmere hvis du skrev hvilket site det drejer sig om...

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)