Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finansiering af biobrændselsproduktion

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mangler finansiering til et lille biobrændsels projekt. Det er i første omgang et projekt der skal finansiere mine studier og kan let expandere efterfølgende. Jeg har et år tilbage af mine studier.

Jeg skal bruge maskiner for 200.000. Jeg forestiller mig en konstruktion hvor jeg leaser (har fået et leasingoverslag). Jeg skal bruge penge til "udbetaling" (ekstraordinært leasingydelse) på kr 60.000 tilbagebetales over tre år og 75.000 i driftkredit (bl.a. indkøb af råvarer) over tre måneder.

Budgette og business casen kræver 350 timers arbejdsindsats første år og giver et budgetteret overskud før renter og skat på kr. 165.000. Andet år er det planlagt at øge produktionen med minimum 10%. Derefter igen minimum 10%... men det er tanken på dette tidspunkt at udnytte materiellet fuldt ud... altså 1680 arbejdstimer.

Og der er i budgettet sat penge af til en fornuftig rente til en evt långiver!!!

Nogen der har et forslag til finansiering hører jeg gerne fra jer!

Fra Nordsjælland
Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er næppe nogen der vil finansiere din hobby virksomhed.

Skal jeg investere i noget så usikkert skal du kunne love mig 50-100% om året - skal du have noget ud af dit arbejde så får jeg ikke noget!!!

Tror du på det så få banken med, de vil måske give dig lån på bedre vilkår. 

Hvis jeg får AL indkomst fra projektet vil de første 4 års indtjening efter skat, dække et indskud på 335.000 kr. - Er du villig til at arbejde gratis i 8år for at jeg kan få 10% i årlig gennemsnitsrente.

Dit projekt hænger ikke sammen økonomisk!!!!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

bo_sti:
Jeg skal bruge maskiner for 200.000.

Har du overvejet evt. at købe brugte maskiner? Hvad er det for maskiner du skal bruge?

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 30. Oct 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du har misforstået mit økonomiske behov. Det samlede behov er 275.000 hvoraf de 75.000 er driftskapital. 140.000 skal leasingfinansieres så det er samlet

135.000 jeg mangler finansiering på. Budgetteret resultat efter skat og renter: 114.000. For 350 timers arbejde!!! Det synes jeg selv er ok.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)