Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af egen boghandel

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Kristina,

Det lyder som et rigtigt spændende projekt, men som det er blevet sagt før er det helt klart værd at tænke sig godt om og være klar over de udfordringer, der nok også følger med. Der er dog mange spændende forretninger, der sælger brugte og antikvariske bøger og der er ikke noget, som på forhånd siger at du ikke skulle kunne få succes med din egen butik.

Et par ting, der er værd at tænke over er nok, hvordan du vil skille dig ud fra andre, der tilbyder det samme i dit lokalområde - her er det med at gøre et godt forarbejde og sætte sig ind i hvad konkurrenterne tilbyder, men hvis du elsker bøger, går du nok ikke af vejen for en række besøg i lokale antikvariater. Jeg vil også anbefale dig at genoverveje om din fysiske butik ikke også bør være online på en eller anden måde, så du kan nå et større publikum. Det behøves ikke at være med egen side, men kan for eksempel være igennem veletablerede markedspladser som antikvariat.net, der lader dig nå et eksisterende publikum.

Og selvfølgelig bør du tænke dig godt om, når du finder dine butikslokaler. Vi arbejder til dagligt med udlejning af erhvervslokaler og har netop lavet en række guides til hvordan man finder gode lokaler og sikrer at kunder får lyst til at komme tilbage. Du kan læse meget mere her.

Held og lykke!

Mvh.

Camilla 

 

Tilmeldt 5. Jul 21
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Jeg ved ikke om det er til nogen hjælp, eftersom opslaget er ret gammelt, men det er rigtigt at du ikke skal have tilladelse for at starte butikken og sælger brugte bøger.

Jeg ville foreslå at du måske fik fat i en, der har arbejdet i en boghandel eller selv drømmer om at starte en :)

Derudover er det navn til butikken, priser og udseende.
Jeg havde et forløb på HHX hvor vi skulle virtuelt starte en butik, så mit projekt var en brugtboghandel.

Jeg skulle tænke på tema til butikken (gammel, moderne eller andet), hvordan jeg skulle få fat i bøgerne (jeg kom til den konklusion at jeg ville skrive et opslag på Facebook's marketplace om at jeg søgte gratis bøger. Der er altid nogen, som vil af med bøger), Jeg skulle tænke om jeg udelukkende ville have bøger eller om jeg også skulle satse på tegneserier og mangaer. Åbningstider og forsikring skulle jeg også tænke på.

Det kræver supermeget at starte en butik eller virksomhed, men hvis man gennemfører det, så er det virkeligt det værd.

Held og lykke :)
Side 2 ud af 2 (12 indlæg)