Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad synes I om min idé ? sætter pris på jeres kommanter!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er en tyrker som kom til danmark for 10 år siden. Jeg har en fuldtidsjob men jeg brænder for iværksætteri.

Jeg har en kammaret som procedurer tøj i Istanbul og jeg har henvist en del kundertil ham via Amino men han kan ikke hjælpe alle slags kunder da han kun modtage stor ordrer.

Nu sidder jeg og overvejer gøre det her som en god forretning. Jeg er dansk gift og min kone er model konstruktør i tekstil branchen som hjælper mig med nogle ting i branchen som ikke fatter :)

min ide er at oprette en leverandør database i i tekstil branchen hvor jeg finder nogle gode leverandør som har produktion i Tyrkiet og få dem til at møde med de danske tøj firmaer eller ny startede  iværksætter i tekstil branchen.

i min database  danske virksomheder skal registrere hvad de vil producere og hvor mange styk. osv. og jeg skal henvise dem de rigtige sted.

Jeg skal så tjene penge fra tyrkiske leverandører idet jeg skaffer kunde til dem  og måske tjente lidt penge fra de danske virksomheder hvis de har også behøv for at jeg skal være mellem mand i hele processen idet jeg skal bruge min sproglige kompetence :) og sørger at samarbejdet funger.

Eneste bekymring er at om jeg kan klare det job efter kl. 16:00 og weekenderne .

Hvad synes I om det ?

Er der nogen  der har en  input eller et godt råd ? jeg håber at der er nogen der vil kommenterer det her. jeg sætter stor pris for alle slags kommentar

Emre

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg fokuserer på hvem der skal købe produktet, og ikke hvem der skal leverer det. Levering er intet problem. Det er den nemme del.

Fokuser i stedet på at lave aftaler med folk der gerne vil købe. Det er fuldstændig lige meget hvor godt og billigt dit produkt er hvis ingen ved du findes. Få dine salgskanaler i orden som det første.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. det er fornuftigt  og vigtigt selvfølgelig finde kunden først!

Fra Århus
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Passatempo Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du tænker på at henvende dig direkte til tøjimportører i Danmark, skal du vel have formuleret et introduktionsbrev, hvor du fortæller om tyrkiske leverandørers præcision, kvalitet, generelle dygtighed og naturligvis konkurrencedygtighed med pris, hurtig levering etc. Hvis det ikke skal fylde mere end en enkelt side, vil jeg da gerne hjælpe dig. Men problemet ligger vel i din manglende tid. Måske skal du forsøge dig med et enkelt firma, hvor du mere eller mindre stiller din viden om tyrkiske tekstilproducenter til rådighed gratis - blot for at samle erfaring. Som nybegynder laver man altid fejl. De tåles lettere, når ydelsen er gratis. Men bortset fra det, aner jeg intet om salg.

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels

Tak for feedback. Det var dejligt. Det er da ikke dumt. Jeg har lidt erfaring idet jeg har henvist en del danske kunder til min ven i Tyrkiet uden have noget på det. Det var ren hjælp til ham og hjælp til de dem der søger en leverandør i Tyrkiet.

Jeg skal selvfølgelig lave en forretningsplan og indtroduktionsbrev ligesom du siger. Det hele skal være kvalitetsarbejde fra starten af.

Fra Århus
Tilmeldt 28. Jan 14
Indlæg ialt: 6
Fra  Passatempo Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henvend dig med et brev, hvor du skriver med håndskrift på konvolutten. Hvis man mailer, kan man muligvis få svar, et brev giver meget større chance for tilbagemelding. I brevet angiver du selvfølgelig din mail-adresse osv.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)