Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til oscommerce!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

 

Jeg er vitterligt i tidspreds. Så jeg har brug for jeres hjælp.

 

Jeg har et design, som jeg utrolig gerne vil have inplenmenteret i et oscommerce system, problemet ligger i at jeg ikke rigtigt kan finde nogle guider til at få sit eget design på sin oscommerce.

 

Jeg vil gerne betale mig fra det, 300 kr. for at få det lavet, så hvis du er frisk, skal du være velkommen.

 

Håber der er nogen der evt. har nogle guides, eller selv har prøvet rutinen.

 

Mvh

Søren Høvring 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at ødelægge dine planer, men du sætter en stram deadline og forventer at få et helt design implementeret i en oscommerce for noget der ligner en halv times freelance arbejde. - Det er simpelthen ikke realistisk.

Oscommerce er et rigtig stort system, og det er ikke noget man bare lige sådan implementere et design i på en halv eller hel time for den sags skyld.

Mit bedste råd må derfor være at se om du kan finde en meget meget hjælpsom sjæl der er ligeglad med penge - du kan måske være heldig at finde personen på openforum.dk og så give de 300 kroner som et symbolsk beløb.

Held og lykke med det.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svaret.

 

kender du evt. nogle guider? 

-- Man kan hvad man vil!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kommer meget an på hvor meget du har ændret designet - altså hvordan dit udkast ser ud.

Jeg kan måske se et smuthul hvis du kan finde en template på www.templatemonster.com (husk at vælge oscommerce templates) som minder om dit site i opbygning, så kan du relativt nemt selve lege med at udskifte billeder og farver så det passer til dit design. På den måde holder du også nogenlunde dit budget. Men det kræver at du kan finde en der minder meget om dit eget design og at du gider ligge nogle timer i stylesheet og ændring af billedfiler.

Jeg kender desværre ikke nogle direkte guides og jeg tror heller ikke det findes - for der findes ikke bare en enkelt opskrift på dette.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har mulighed for at sætte dit design op i HTML selv, kan du kigger på modulet: STS (Simple Template System) der giver dig mulighed for at lave en HTML side, og med få koder (i stil med $shoppingcart) at kalder de forskellige ting fra osCommercen ind i din template.
Har du forståelse/kendskab til PHP kan du også kigge på modulet BTS (Best Template System).

Eneste form for guides til den slags jeg kan komme på er nogle af bøgerne på http://www.oscbooks.com/ de har i hvert fald en bog om design og en omkring STS systemet.

Men generelt vil jeg mene, du bør kende til HTML og helst have forståelse for PHP før du kaster dig ud i en kamp ene mand mod osCommerce design.

Med venlig hilsen
Johnny

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej med dig.

 
Designet er på forhånd sat op i html og css så det skulle være klaret

 

jeg har en lille smule kendskab til html og php.

 

Men hvor finder du systemerne til det henne?

 

mvh

Søren 

-- Man kan hvad man vil!

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

STS finder du på addons.oscommerce.com ligesom du finder mange andre moduler der.

Og det er rigtig som Johnny siger, STS modulet kan bringe dig langt, men det kræver stadig en del tid at sætte sig ind i, og hvis du i forvejen er under tidspres har du rigtig travlt.

For en ting er at STS kan udskifte den grafisker brugerflade man sådan lige ser i første øjekast, men har du f.eks. lavet din indkøbskurv om til at skrive 2 varer i kurven istedet for at liste alle de varer der er i kurven skal du igen til at programmere php.

Men STS er bestemt en god start.

Og for en god ordens skyld får du et direkte link til hvor det kan hentes - der følger en udmærket manual med den.

http://www.oscommerce.com/community/contributions,1524/category,3/search,sts+template+system

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Laika IT:
Eneste form for guides til den slags jeg kan komme på er nogle af bøgerne på http://www.oscbooks.com/ de har i hvert fald en bog om design og en omkring STS systemet.


Hej Johnny, har du læst bogen og er den noget værd? jeg har selv kigget på den men aldrig vidst om den var værd at anbefale.

Tilmeldt 12. Dec 05
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

STS bogen eller den "make osCommerce look like a million"?

Har kun læst "make osCommerce look..." og nej, vil mene den skyder en del under dit niveau ;) Jeg fik ihvertfald ikke de store aha oplevelser.
Men vil faktisk mene, at bogen/bøgerne er udemærkede til nybegyndere der ønsker at pille lidt selv, de er generelt meget pædagoiske og let læste.

Hvis du vil lidt dybere ned, kan jeg anbefale Monika Mathé bøger, hun ved hvad hun snakker om, men igen gå ikke efter hendes "... for beginners" bøger Wink

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)