Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan starter man for alvor op? :)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde. :)

håber i vil hjælpe en nybegynder her med et par spørgsmål ang. opstart af virksomhed. :)

jeg har længe haft drømmen om at være sin egen chef og kunne se puslespillet bare går op :)

jeg har derfor tænkt mig at åben et "multifirma" må det vel være :) da den "store del" af det firma skal gå ud på udlejning af mig, min bil, min trailer og minigraver. hvor jeg lejes ud til entreprenøre, tømrere, private og andre erhvervdrivene :) både som arbejdsmand, og som ekstern levenradør af gravemaskine og føre. jeg ved godt i så nok vil sige "der er nok om budet" og ja, der er andre der gør det. men det er nu der jeg har tænkt mig at tjene penge :) og med tiden, hvis jeg kan få det til at bære! udvide til lidt større marked, med lifte og udlejning af maskiner uden føre :) 

og den sekundere del af det jeg har fantasier om, er salg af LED belysning, eller bare Belysning til køretøjer generelt. :) jeg har en stor passion for lys og lygter, da det enlig startede som en hobby og lodde dioder sammen, montere dem på scooter og nu senere i biler for mig selv, men har flere gange fået tilbud om at lave noget for andre, da de syntes det er et fantastisk godt arbejde jeg udføre :) jeg har self lavet snart en del for andre. og vil gerne fortsætte i dette spor. da det er sjovt at lave for mig, og så er det min hobby. 

Jeg er gået skridtet videre og sælger nu også LED arbejdslamper, rotorblink, LED advarsels blitz og pære til andre, men kunne godt tænke mig at begynde at gøre det ordenligt, med det mener jeg hjemmeside med webshop osv osv. :) og de ting skal nok komme på et tidspunkt :) men få det gjort ordenligt så der kommer indtægter i en forretning og kan komme ind som spiller på det område :) jeg vil stadig kunne sidde og lodde dioder sammen med modstande, udvikle specielle/individuelle ønsker for kunder. da det er en hobby for mig :) mine indkøbsområder af materialer lige for tiden er USA og england, eller kort sagt Ebay :)

men nu kommer spørgsmålene :)

1. Hvordan kan jeg få de 2 "grene" af mine områder til at mødes i samme firma? da jeg har siddet og studeret omkring cvr. nr. og der står man skal have den brancekode der passer til det man laver :) og de 2 områder jeg vil ind over, dækker over 2-3 brancekoder. så er der nogen mulighed for at de kan køres ind over samme firma/cvr. nummer?

2. Er der nogen der tror på denne idé jeg har her? altså ser mine mål fair nok ud, og er der grundlag for det, eller skal jeg droppe det pga. for stort udbud på de 2 områder eller hvofor/hvordan. Forklar gerne.

3. jeg køber lige nu meterialer/vare på ebay, hvor der ikke bliver opgivet moms, afgifter osv osv. på det. men tænker om jeg stadig kan foretage indkøb på samme måde til et firma som jeg gør hidtil? det skal siges at varene jeg køber stammer primært fra private :) så er der moms, afgift, told på vare købt af privatpersoner i udlandet der skal opgives?

4. Transport. jeg har som sagt planer om minigraver, maskintrailer og en bil. :) og har tænkt mig at købe en Dodge Ram 5.9td fra 2006 til opgaven, spørgsmålet er lidt kompliceret. men jeg har tænkt mig at købe bilen som 100% privat, da jeg har læst at når man bruger egen bil til erhverv, så kan der trækkes x kr fra pr km, og på den måde stadig har en bil jeg kan bruge lige så tosset privat som jeg vil, og stadig kan komme rundt med min trailer og minigraver til arbejdet.  vil det være smart, eller skal jeg have den registreret som fuld erhverv. bliver den riegistret som fuld erhverv så kan jeg ikke bruge den privat. så hvad vil være det bedste? og hvad med diesel til gravemaskinen og bilen, kan momsen trækkes fra der? :)

5. Regnskab. er det til at holde styr på selv med indberetninger osv osv? og hvordan gør man med udbetalingen fra firma til mig? jeg mener tjener jeg penge i firmaet, hvordan kan jeg så få overskudet ud? jeg har tænkt at lade overskud køre ind på en konto i firmaet, så der altid vil være lidt at kunne indkøbe materialer for. :) men skal jo også selv leve. så hvordan får man pengene ud af firmaet igen :) 

Jeg håber på nogle brugbare svar fra jer. :)

mvh. Emil.

ps. jeg har ikke oprettet noget cvr. nr endu :)

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Emil.

Du har gjort dig rigtig mange gode tanker, og du har rigtig mange gode spørgsmål.

Det jeg vil anbefale dig at gøre (det har jeg også selv gjort) er at bruge den eneste hjælp du nogensinde vil få som iværksætter i Danmark. 

Du går ind på denne hjemmeside https://startvaekst.virk.dk/ og her finder du et såkaldt væksthus i nærheden af dig. Ring til dem og aftal et møde. Du får følgende: xx timers gratis rådgivning af en konsulent i væksthuset, betalt hjælp xx antal timer til eksempelvis revisor og advokat. De tilbyder masser af gratis kurser bla.a i hvordan du bruger let-løn og andre praktiske ting, så du skal bruge mindst mulig krudt på de ting du ikke tjener penge på :)

Som sagt jeg har gode erfaringer med dem, jeg har selv brugt dem og er ovenud tilfreds.

Rigtig meget held og lykke, det er bare om at komme igang.

Mvh

Ruben

p.s dine forretningsideer lyder for mig super, især fordi du favner bredt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)