Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAPI server??? og Summasummarum

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hüseyin Aliz

- Installerede MyBiss demo'en

- ændrede emailadresse i firmaoplysningerne til min egen email (altså den som jeg har installeret i min Thunderbird)

- ændrede en af de indlagte kunders email til en anden af mine egne emails

- trykkede på "Send Faktura (eFaktura).."

- Og der skete ingenting - ingen email, ingen fejlmelding - bare ingenting

Mangler jeg noget, eller har jeg gjort noget forkert?

- Derefter åbnede jeg en brochure i Acrobat reader XI, klikkede på en emailadresse i brochurens tekst

           og Thunderbird åbnede fluks en ny besked til den email-adresse jeg klikkede på..

- Endelig klikkede jeg på Acrobat Readers "send-ikon" og Thunderbird åbnede endnu en ny besked....

Efter det jeg kan læse mig til et resultat af MAPI-funktionaliteten mellem Acrobat og Thunderbird.

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Allan,

Så vidt jeg kan se gør du det rigtige, men åbenbart er der noget som ikke fungerer helt på din maskine også set i lyset af at John har fået det til at virke med Thunderbird. Hvilken version kører du med af thunderbird?

Hilsen
Hüseyin Aliz
www.mybiss.dk

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thunderbird 31.4.0

Og undskyld !! - MyBiss SENDER faktisk fint sin email videre til Thunderbird på den PC hvor Summa ikke kan.

DOG indsætter MyBiss ikke umiddelbart nogen email-adresse i modtagerfeltet ("Til"), ligesom der heller ikke indsættes nogen standard-tekst i Emne-feltet (måske en begrænsning i Demo'en ??).
Jeg havde blankt overset den nyoprettede email i Thunderbird, fordi det eneste der fremgår på linien i TB's kladdeliste er en lille papirclips for vedhæftningen i venstre margin, og oprettelsestidspunktet i højre.
Havde simpelthen overset linien i kladdemappen....  Sorry.

Det lyder måske lidt søgt, men som et kuriosum kan jeg tilføje, at jeg tester det her på 2 helt, 100% ens bærbare, overtaget fra ungerne, og begge installeret med præcis samme Acer recovery - som det måske anes HER og HER
Således har jeg 2 stk Acer Aspire TimelineX 4820TG m. Intel I5, 64bit WIN7 osv - altså HELT ens maskiner, HELT ens software osv.
Den ene har bare fået af-installeret sin MS Office 2007 - og DER kommer MAPI fejlen, præcis som jeg allerførst oplevede den på min stationære.....

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Jeg har den samme version af thunderbird, så det er ikke her der er et problem.

Der er ikke noget at undskylde for, jeg var bare lidt uforstående overfor hvorfor det ikke virkede fra myBiss :)

Jeg har lige checket demo'en igen og myBiss indsætter fint email adresse og emne på mail (se skærmdump), så ved ikke lige hvad der skete da du prøvede :) 

Iøvrigt er der ingen begrænsninger på demo versionen - udover at man ikke kan ændre firmanavnet. Tilbage til det oprindelige problem:

- Der kan måske være forskel på Summa versionen der er afgørende her, ved ikke hvad for en version John bruger, men det kan han nok oplyse os :)

- Prøv at checke dette link der indeholder en hel masse gode informationer om mapi og fejlsøgning hertil:

http://www.ctimls.com/support/kb/error%20fixes/fix_mapi_error.htm

Hilsen

Hüseyin Aliz

http://www.mybiss.dk

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

summa 4.3x men jeg ved fra summa - at problemet med outlook og summa kan findes i alt fra 4.0 til 4.5

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tak for info :)

Hilsen

Hüseyin Aliz

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Hüseyin Aliz - og til alle øvrige bidragsydere

Det bliver vist tidligst fredag. Har dagen besat med kørsel og besøg imorgen. Kunderne skal der jo også være plads til.... ;-)

Iøvrigt burde det i min optik rettelig være Visma's support som testede og analyserede, i stedet for en program u-kyndig, rendyrket bruger, uden selv det mest basale kendskab til programmering, MAPI, softwarefunktionalitet m.m.m.
Jeg er jo bare glad for min Summa, har været det siden Steen selv havde forretningen, hvor jeg flere gange deltog i beta-tests på nye versioner og jævnligt foreslog både korrektioner og nye funktioner. Sidstnævnte gør jeg forsåvidt stadig når jeg finder det nødvendigt eller påkrævet.

I will be back..... ;-)

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Kunder skal passes og plejes.. :)

Jeg er enig med dig i at det burde være leverandøren der ligesom styrer sådan en sag og ikke brugeren, men nu kender jeg ikke sagen i detaljer desværre. Hvis du i mellemtiden ikke har fundet en løsning (ved ikke om du har haft tid), så har jeg andre forslag til hvordan man kan fejlfinde yderligere :)

Hilsen

Hüseyin Aliz

http://www.mybiss.dk

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Fra Randers
Tilmeldt 14. Jan 15
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Er i konstruktiv dialog med SummaSummarum's support, og kan umidddelbart videregive, at de også konkluderer at MAPI-fejlen tilsyneladende opstår som en direkte følge af af-installation af MS Office. Både version 2007, 2010 og 2013. En af-installation fjerner åbenbart (mindst) en betydende nøgleværdi i windows' registreringsdatabase, hvorefter Summa's "kald" til MAPI-klienten ikke gennemføres korrekt. 

Har uden held testet at genoprette overensstemmelsen, idet Summa's support vejledte mig til oprettelse af den registernøgle-værdi som de havde fundet manglede. Jeg kunne konstatere at denne registernøgle ganske rigtigt manglede på min pc med MAPI-fejlen. Desværre løste den ene nøgle ikke umiddelbart MAPI-problemet.

Der arbejdes fortsat på en løsning.

Selvfølgelig vil jeg tilstræbe at videregive brugbare nyheder i denne tråd
- hav tålmodighed Confused

Fra Glostrup
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 33
Fra  myBiss ApS Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Held og lykke :)

Hilsen

Hüseyin Aliz

Fakturering, projektstyring, timeregistrering, opgave og aktivitetsstyring og meget mere..

http://www.mybiss.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)