Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dansk firma, men bor i Sverige, hvilke regler ang. firmabil?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bor i Malmø, men jeg har eget firma I Danmark, og nu er det tid til at få en ny bil. Her opstår så følgende problemstilling, Jeg har kig på en BMW, bilen koster i Sverige omkring 180.000 mens den i Danmark koster omkring de 400.000, er det muligt at jeg på en eller anden måde kan få bilen på svenske plader og dermed få bilen til "halv pris"? Bilen skal bruges både privat og som firmabil...

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du vil blive beskattet af den Danske værdi på bilen, hvis du vælger at lade firmaet købe bilen, hvis du køber den privat kan du fratrække kørsel efter statens takster inkl. bro.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 13:24
Hvor mange stjerner giver du? :

rejo73:
Du vil blive beskattet af den Danske værdi på bilen, hvis du vælger at lade firmaet købe bilen, hvis du køber den privat kan du fratrække kørsel efter statens takster inkl. bro

Jov, men hvad nu hvis han kører rundt og arbejder i den på daglig basis i Danmark.

Så er jeg rimelig overbevist om at Skat vil have, at den skal være dansk indregistreret

Tilmeldt 12. Oct 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Så det vil være bedst hvis jeg køber bilen privat, og får fradrag for kørslen istedet?
Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det handler om bopæl, ikke om han vælger at køre til DK

Tilmeldt 3. Mar 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det simple svar som du beskriver det, er JA.

Tilmeldt 16. Oct 14
Indlæg ialt: 118
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Du skal købe bilen i Sverige på dit eget navn. Så kan du ansætte dig selv i det danske firma og modtage kørselsfradrag og fradrag på brobizz.

En god ide vil være at du kan dokumentere at du dagligt kører hjem til Sverige ellers napper Skat bilen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)