Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Defekt Hardisk, nogle gode råd!!!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fået et problem, da min harddisk ikke kan genkendes i windows.

alle mine kunde filer og lignende ligge på denne disk. så vil meget gerne have de filer frem igen.

er der nogle som kende et sted, hvor de kan få filerne ud af en defekt harddisk.

har prøvet med diverse online programmer, men de kan ikke finde nogle filer på disken.

 

med venlig hilsen

René

Fra Næstved
Tilmeldt 7. Aug 14
Indlæg ialt: 18
Fra  iBaii.dk - Kvalitetssikret nyheder m.m om Apple og andre gadgets Skrevet kl. 00:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en fysisk fejl, for eksempel den mekaniske arm der sidder inde i harddisken der er røget, er der ikke noget som du kan gøre. Den kan sendes ind til et laboratorie, hvor man i et støvfrit miljø kan pille skiverne ud, og læse indholdet og derefter overføre til en anden enhed. Men dette koster ofte i omegenen af 7000kr og opefter.

Er det derimod en software fejl kan der være en løsning. Prøv at sætte den til andre computere, og se om de kan genkende den i enhedshåndteringen. 

Mvh

Sean

Tilmeldt 19. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sean
Jeg har prøvet at sætte den over i en USB dockstation. Den kan godt finde den og skriver den rigtige model. Men den kommer kun frem inde i diskhåndtering som en disk på 3,86gb hvor den i virkeligheden er 2tb.
Så ved ikke hvor fejlen ligger.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Man køber en ny hardisk
og indlæser data fra backup.
Fra Krarup
Tilmeldt 29. Nov 12
Indlæg ialt: 339
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

YourBanker - Sammenlign lån og få gratis tips og tricks

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har haft en lignende fejl hvor harddisken gik hen og blev defekt, hvor det ikke umiddelbart virkede at sætte den til en anden computer. Hos DataBasen i Varde (www.data-basen.com) kunne de dog redde alle filer og det kostede kun rundt 800,- :)

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hvilken mærke / model er disken?

Fra Aalborg
Tilmeldt 23. Mar 11
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske du har en lokal computer biks med gode teknikere? Jeg bor i Aalborg og bruger Data Discount som før har hjulpet mig med at redde lidt data fra en HD.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

For fremtiden er det en god ide at have en backup. Jeg bruger personligt BackBlaze, som jeg er rigtig glad for.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 441
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at boote fra en Linux Live CD.

Det har jeg flere gange haft succes med - altså med at kopiere filer fra harddisken i Linux, hvor Windows ikke kunne finde nogen filer.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)