Som ultra-liberal kan jeg se flere fordele ved UBER.. Men da vores samfund primært bygger på reguleret service, i modsætning til flere af de øvrige lande, som UBER er startet i, så har vi en mere eksistentielt problem. Hvis UBER får lov at bryde det "kartel" som nogen herinde kalder det (læs; statslig og egen-kontrol), så skal alle brancher jo i princippet give efter, når nogen udefra laver social dumping. UBER skal være velkomne, men de sikkerhedsregler der er lavet, skal overholdes. Ikke kun for at beskytte chaufføren og kunden, men i lige så høj grad for, at ulykker ikke skal ramme andre. Sidst kan man sige, at det regulerede sikkerhedssystem som taxa branchen lever i, er med til at holde ulykkes statistikken nede og derved mindske statens omkostninger (politi, ambulance, hospital osv.) Vi har set det samme ske i andre brancher og når et "monopol" nedbrydes, så ender det på et eller andet tidspunkt med, at kvalitet/service eller sikkerhed forringes.. og desværre er borgerne/brugerne sjældent bevidst om at end pris - pris - pris, indtil de kommer galt afsted. Indenfor de sidste 3 år, har vi set flere alvorlige uheld, fordi "event-firmaer" er begyndt at benytte en grå-zone i loven og forsøge sig med vagt-virksomhed.. Lad os håbe at UBER ikke ender sådan! |
Altimobiler.dk:Altid sjov læsning... det er ALDRIG mellemlederne, direktøren, bestyrelsen, aktie ejerne eller ejerne der får for meget... det er altid manden på gulvet som i forvejen har den laveste løn i firmaet der får for meget og som er skyld i alskens ulykker:)
Godt du morer dig.Faktum er at jo mindre du kan, jo lettere det er at erstatte dit arbejde med en Inder, Bulgarer eller Kineser jo mere lønpres er du under.Danmark har en af verdens fladeste lønstrukturer, med internationalt set meget lave lønninger på mellem og specielt topleder niveauer, og høje lønninger i bunden. Ledigheden blandt folk i lavtlønsområdet er væsentligt højere end på de højere lønniveauer - ergo er det de jobs der skal skaffes flest af.Du lever ligesom strudsen i den illusion at det er let at beskytte dig mod faren ved det frie marked.