Her er lidt tanker om den Amerikanske startup Ubers indtog i Danmark: Martin
|
Kør gratis med Uber og Støt samtidig Scleroseforeningen.
Vi donerer 80 kr. til Scleroseforeningen hver gang koden 8IJK3 benyttes
Læs mere om Uber Rabatkode
Her er lidt tanker om den Amerikanske startup Ubers indtog i Danmark: Martin
|
Kør gratis med Uber og Støt samtidig Scleroseforeningen. Læs mere om Uber Rabatkode |
Du har for så vidt ret. Det eneste jeg ser som et problem ved Uber er forsikringsforhold. Hvordan er jeg forsikret som henholdsvis kunde og chauffør hos Uber? /Brian. |
Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk
Jeg har lige set at Trafikstyrelsen i dag har meldt Uber til politiet med begrundelse om at taxibranchen er under pres. |
Hehe. Jeg glæder mig til at se, hvordan denne sag udvikler sig. Jeg er af den opfattelse, at kan man ikke konkurrere så må man dø, og glæder mig meget til at bruge UBER! :D |
www.letswork.dk - Bringing brains to business!
Jeg er bare ikke fan af Uber.....! |
Det er heller ikke mit indtryk af at en taxi chauffør tjener mange penge. Men de tjener mere end en taxi chauffør i de fleste lande, hvor det job oftest er et studie job eller "begynder job" for indvandrere. Der er mange problemer med måden taxibranchen reguleres på. Vognmænd tjener jo for eksempel rigtig godt, ikke mindst fordi de nærmest bliver en slags forhandlere af Mercedes sedaner, fordi disse kan sælges med profit efter frikørsel. Fordi man skal opfylde så mange krav som taxi chauffør, så lægges magten hos vognmanden der har kapitalen. Liberaliserer man loven, som Uber vil gøre det, så går mere af profitten til den enkelte taxi chauffør og mindre til vognmanden. |
jeg tvivler meget stærkt på det argument! det du siger er at ved at der kommer flere spillere på markedet så tjener arbejderen mere? det plejer at være omvendt.... så bare på flybranchen... der er kommet flere spillere på markedet og det har bestemt ikke gavnet piloterne eller kabine personalet..... det samme vil ske her! |
Jeg har brugt Uber nogle gange, og har faktisk ikke brugt en taxa siden den første gang jeg brugte Uber. Jeg kan rigtigt godt lide rating systemet, at man kan vælge biltype (har brugt både uberX og Black Car), at man kan se hvor langt væk bilen er (og hvor mange min. det tager før den er der) etc. En af de største fordele rent prismæssigt, som jeg ser det, er, at Uber bestemmer ruten, og chaufføren skal følge den rute systemet har angivet. Dvs. at man ikke kommer på sightseeing for egen regning, fordi chaufføren vælger en længere eller langsommere rute. Og man kender prisen på forhånd. Google har jo smidt mere end 1 mia. kr. i Uber, og er sikkert klar til at investere mere hvis nødvendigt, så i Google har Uber en ret solid og kapitalstærk partner. Så jeg er sikker på at de har muskler til at tage kampen op. Mvh Carsten |
Hvor langt kan man køre i en taxa i DK for 100 kr.? 500 meter?
Argh, er det nu ikke at overdrive lidt? Nu har jeg boet i USA i 5 år, er amerikansk gift og har dermed amerikansk svigerfamilie. Selv dem med alm. jobs lever nu ganske udemærket. Mvh Carsten |