Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber kommer til Danmark og det skal nok ryste op i Taxabranchen

Side 1 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Her er lidt tanker om den Amerikanske startup Ubers indtog i Danmark:




De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Kør gratis med Uber og Støt samtidig Scleroseforeningen.

Vi donerer 80 kr. til Scleroseforeningen hver gang koden 8IJK3 benyttes

Læs mere om Uber Rabatkode

Fra Aarhus C
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har for så vidt ret. Det eneste jeg ser som et problem ved Uber er forsikringsforhold. Hvordan er jeg forsikret som henholdsvis kunde og chauffør hos Uber?

/Brian.

Webhosting og PHP-udvikling.
xsw.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige set at Trafikstyrelsen i dag har meldt Uber til politiet med begrundelse om at taxibranchen er under pres.

Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hehe. Jeg glæder mig til at se, hvordan denne sag udvikler sig.

Jeg er af den opfattelse, at kan man ikke konkurrere så må man dø, og glæder mig meget til at bruge UBER! :D

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Jeg er bare ikke fan af Uber.....!

For en ganske almindelig taxa chauffør kan jo ikke tjene en anstændig løn på almindelige 37 timer... de skal køre MANGE timer for bare at tjene en almindelig løn... brug google og du vil finde mange som ikke tjener en bare ok løn.... men ingen der tjener godt...!

En taxa chauffør tjener bare ingen penge selv ved mange timers arbejde...!

Så kan de give nok så god service og hvad ved jeg.... de tjener stadig ingen penge!

Jeg forventer altså ikke at fordi jeg spenderer 100 kr på en tur at jeg skal behandles som en konge... jeg vil helst bare sætte mig ind, sige hvor vi skal hen, stige ud når jeg er der og det var så det... jeg er ikke bedre end dem... og omvendt!

Det eneste Uber vil gøre er at tage brødet ud af munden på dem som har svært nok ved at få det i munden som det er nu....

Jeg kan kun se at Uber er løn trykkende på den dårlige måde....

Synes det er trist at se et presset erhverv blive presset endnu mere for at dem som har penge kan spare lidt mere...!

Skidt udvikling for taxa´erne og skidt udvikling for danmark!

Vi i Danmark har ikke brug for Amerikanske tilstande hvor du med et almindeligt fuldtids job ikke engang kan tjene til dagen og vejen!

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det er heller ikke mit indtryk af at en taxi chauffør tjener mange penge. Men de tjener mere end en taxi chauffør i de fleste lande, hvor det job oftest er et studie job eller "begynder job" for indvandrere.

Der er mange problemer med måden taxibranchen reguleres på. Vognmænd tjener jo for eksempel rigtig godt, ikke mindst fordi de nærmest bliver en slags forhandlere af Mercedes sedaner, fordi disse kan sælges med profit efter frikørsel.

Fordi man skal opfylde så mange krav som taxi chauffør, så lægges magten hos vognmanden der har kapitalen.

Liberaliserer man loven, som Uber vil gøre det, så går mere af profitten til den enkelte taxi chauffør og mindre til vognmanden.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Liberaliserer man loven, som Uber vil gøre det, så går mere af profitten til den enkelte taxi chauffør og mindre til vognmanden.


jeg tvivler meget stærkt på det argument!

det du siger er at ved at der kommer flere spillere på markedet så tjener arbejderen mere? det plejer at være omvendt.... så bare på flybranchen... der er kommet flere spillere på markedet og det har bestemt ikke gavnet piloterne eller kabine personalet..... det samme vil ske her!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brugt Uber nogle gange, og har faktisk ikke brugt en taxa siden den første gang jeg brugte Uber.

Jeg kan rigtigt godt lide rating systemet, at man kan vælge biltype (har brugt både uberX og Black Car), at man kan se hvor langt væk bilen er (og hvor mange min. det tager før den er der) etc.

En af de største fordele rent prismæssigt, som jeg ser det, er, at Uber bestemmer ruten, og chaufføren skal følge den rute systemet har angivet. Dvs. at man ikke kommer på sightseeing for egen regning, fordi chaufføren vælger en længere eller langsommere rute. Og man kender prisen på forhånd.

Google har jo smidt mere end 1 mia. kr. i Uber, og er sikkert klar til at investere mere hvis nødvendigt, så i Google har Uber en ret solid og kapitalstærk partner. Så jeg er sikker på at de har muskler til at tage kampen op.

Mvh Carsten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Altimobiler.dk:
Jeg forventer altså ikke at fordi jeg spenderer 100 kr på en tur at jeg skal behandles som en konge.

Hvor langt kan man køre i en taxa i DK for 100 kr.? 500 meter?

Altimobiler.dk:
Vi i Danmark har ikke brug for Amerikanske tilstande hvor du med et almindeligt fuldtids job ikke engang kan tjene til dagen og vejen!

Argh, er det nu ikke at overdrive lidt? Nu har jeg boet i USA i 5 år, er amerikansk gift og har dermed amerikansk svigerfamilie. Selv dem med alm. jobs lever nu ganske udemærket.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 23 (222 indlæg)