Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor momsregistrering

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål :D

Mit spørgsmål går ud på, hvad fordellen for en virksomhed er med at momsregistrerer sig?? og hvad er ulempen for momsregistrerering??. hvad får jeg ud af at momsregistrerer mig??.

Og er det mig selv der bestemmer om jeg skal kræve moms af mine kunder, eller er det noget der hænger sammen med om jeg er momsregistreret eller ikke??

Og moms pengene som jeg kræver af mine kunder, ryger de til virksomheden, eller til skat.     

på forhånd tak :d

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

tjoo det hjælp en smule, men vil gerne høre flere svare :D

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

De momspenge som du opkræver hos en kunde ryger ind på din konto, men de tilhører Skat. Skat opkræver moms hos mig hvert kvartal, så hvis jeg bruger af de penge jeg har opkrævet i moms, skal jeg sørge for de er tilbage på kontoen inden Skat skal have dem. Ellers kommer de efter mig.

Du skal momsregistrere dig, hvis du omsætter for mere end 50.000 kr, men du skal huske at du skal betale skat af den første kr du tjener.

Hvis du er momsregistreret, kan du trække moms fra, når du køber udstyr hjem som du skal bruge til at drive din virksomhed. Det kan du ikke, hvis du ikke er momsregistreret.

Jeg er lidt usikker her - men mener at du ikke må opkræve moms, hvis du ikke er momsregistreret. Men det betyder så også at den person/firma du sælger til, ikke kan trække momsen fra, altså få en "moms-rabat" ved at handle med dig.

Hvad vil du sælge, og er det til andre firmaer eller privatpersoner ?

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Shaker

MOMS er et 100% valgfrit gebyr du kan pålægge dine kunder. Erhverv eller privat. MOMS bliver i dag brugt af alle virksomheder da det skattefrit og uden omkostning kan hives ud som overskud til ejerens konto. Det har derfor en kæmpe skattemæssig fordel. Så glem aldrig MOMS!

Hilsen Tossefar

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Shaker.

Tror du gør klogt i at glemme "tossefars" useriøse indlæg med politisk indhold.Tongue Tied

Du bestemmer ikke selv om du vil momsregistreres eller ej. Som andre også skriver, så SKAL du momsregistrere din virksomhed, hvis du forventer at omsætte for over kr. 50.000 indenfor en 12 måneders periode.

Momsen lægger du så oveni din pris (ligesom der er moms på varerne i f.eks. supermarkedet). Den moms du så får fra kunderne, skal afleveres igen til SKAT kvartalsvist (som udgangspunkt). Omvendt kan du i dette beløb modregne den moms virksomheden betaler for varekøb, omkostninger mv. Så det altså er nettobeløbet, du afregner/betaler til SKAT. Det er ikke alt du køber, du kan trække moms fra på, men det vil vist føre for vidt her at komme ind på det.

Momsen du opkræver hos kunderne kaldes udgående afgift, og momsen du betaler og kan få tilbage kaldes indgående afgift.

Du skal så føre et momsregnskab - det klares nemt med et bogføringssystem, som der er en del af på nettet - også gratis systemer.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

tossefar prøvede nok at være morsom - men er jo vrøvlefra

Du SKAL momsregistreres så snart du kan FORVENTE at omsætte / sælge for 50.000 på 12 mdr i træk, ellers kan du pålægges moms af det du har solgt uden + bod og det er dyrt - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html  Hvis det er momspligtig aktivitet er det ikke spor frivilligt

Læs evt også basalt om moms og skat for begyndere: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/helt-basalt-om-moms-og-skat-for.html som nok bringer dig let mere i sikker havn

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. Sep 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

men at kræve moms for sine kunder, er det noget man SKAL, eller bestemmer man selv om man vil det eller ikk. 

for så er det jo vel bedst at lade være, da prisen på varen så vil blive høj, og medføre til at kunden ikke alligevel køber varen 

ps: tusind tak for jeres gode svar

Tilmeldt 17. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Fra  WAVEHOUSE CPH ApS Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Shaker,

Som de andre skriver - hvis, du forventer at omsætte mere end 50.000 inden for 12 måneder så SKAL du være momsregisteret. Ja, så må du bare tilpasse prisen inkl. moms desværre :)

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Du har ret i at prisen bliver 25% dyrer, men sådan er reglerne nu engang.

Hvis du som ikke momsregistreret, sælger et produkt til 1000 kr, så skal jeg også give 1000 kr for det hos dig.

Hvis et firma, der er moms registreret sælger samme produkt, skal jeg hos dem kun give 800 kr, da jeg så kan trække momsen fra. Så vil jeg heller handle hos firmaet, end hos dig. Så det kommer også an på hvad du sælger, og til hvem. Men igen, omsætter du for mere end 50.000 kr, så har du ikke noget valg.

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)