Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler partner eller mentor med min. 200000 kr til spiritusbranchen

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Vi er 2 gutter (far og søn) som er ved at opstarte et spiritus firma , alt er på plads vedr. opstart af vores vodka mærke men skat skriver at vi skal stille med 200000 kr i sikkerhed før vi kan få spiritusen på lager , så vi søger i den forbindelse en partner eller mentor som måske er i branchen eller godt kunne tænke sig det og kan stille med en sikkerhedserklæring på ca 1 år , det skal lige siges at vi selv ikke har nogen erfaring fra den branche.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Undskyld men hvorfor skulle nogen ville stille sikkerhed for nogle der absolut ingen erfaring har inden for det marked de vil ind på og ej heller vil skyde så meget som en krone ind til at stille de garantier loven kræver ?.

Men jeg formoder da så at en evt partner får 100% ejerskab over firmaet indtil i har afdraget de 200.000 ?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 26. May 14
Indlæg ialt: 61
Fra  SmartParty Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej babygab

Må nok ærligt sige at jeg også er ret enig med sunbao.

Virker lidt for nemt bare at bede om penge til sit projekt, i må jo kunne bidrage med noget af beløbet selv. Ellers er det måske bedre at vente til i har pengene selv, eller evt bare en procentdel af dem.

Ved ikke om det er en mulighed for jer, men hvis du/din far har en stabil indkomst lige nu, og i fremlægger en gennemtænkt forretningsplan for banken, er der vel chancer der også.

Ellers må i jo prøve at få finde en investor som i så lover procenter af jeres projekt.

Mvh Lasse

 

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Tak for indlæg

Vi mener ikke der er nogen risico ved garantien , vil meget gerne forklare det på privat mail

Med hensyn til at vi ikke har erfaring mener vi ikke det er en hemsko fordi  vi har søgt råd og støtte hos etarblerede folk

Med venlig hilsen Smile

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Helt enig , vi har sparet sammen til selve produktionen men mangler en sikkerhedsstillelse til skat som vi mener ikke der er en risico ved

Med venlig hilsenSmile

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis er der en risiko ved en stille en sikkerhed til skat deraf navnet i det øjeblik i ikke har fortoldet og afregnet afgift med skat så ligger de 200k der jo til at dække de ikke betalte afgifter.

Hvad har i selv brugt af penge på udstyr dette udstyr må jo kunne indgå som pant i forbindelse med lånet på de 200k ?

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Vi får produceret vodkaen som vi betaler for og fremgangsmåden vedr. sikkerhedsstillelse vil jeg gerne forklare i privat forum

Med venlig hilsen Smile

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Aalborg
Tilmeldt 5. Mar 13
Indlæg ialt: 104
Fra  www.letswork.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej, 

Hvis der ingen risiko er, hvorfor tager i så ikke et smut i banken og låner pengene?

Nu kender jeg ikke din fars eller dine ejer forhold eller for den sagsskyld jeres selvskabkonstruktion. Men jeg antager at i sagtens vil kunne kautionere for 200.000 for lånet, selvom det skulle være et ApS

www.letswork.dk - Bringing brains to business!

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 4 person

Hej ib

Jeg tror det er nytteløst at forklare dig hvorfor fordi du som udgangspunkt er negativ.

Med venlig hilsen Big Smile

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)