Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konkurrerende domæne med oe i stedet for o - kan jeg klage?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg ejer domænet BilligeBorstehoveder.dk, som blev oprettet den 24. marts 2012.

En konkurrent har oprettet et lignende domænenavn den 5. februar 2014 men med "oe" i billigeboerstehoveder, hvor jeg har et "o".

Er der nogen, der har kendskab til en sag, hvor lignende problemstilling er blevet behandlet? For eksempel i domæneklagenævnet? https://www.domaeneklager.dk 

Tak for jeres tid.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 27. May 14
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for linket. Jeg tænker, at jeg vil kontakte vedkommende med min sag inden jeg klager.

Har I kendskab til nogen, der har haft held med at klage over typosquatting af lignende karakter?

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er det jo et generisk udtryk ("Billige Børstehoveder"), så chancen for, at domæneklagenævnet mener, at du er mere berettiget til domænet end din konkurrent, er ret lille.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldingen. Det er heller ikke domæneklagenævnet jeg vil klage til, men DK-hostmaster for typosquatting: https://www.dk-hostmaster.dk/klager-og-suspension/suspension/typosquatting/ramt-af-typosquatting/ 

Jeg er blot interesseret i at høre, om andre har prøvet noget lignende.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har stadigvæk min tvivl, da det tilsyneladende ikke er tale om en systematisk registrering med henblik på at sylte på dit "brand", men blot en person der har købt et generisk domænenavn, der passede til forretningen. Det domænenavn som din konkurrent har købt, kan altså godt stå isoleret - det var noget andet, hvis det drejede sig om googl.dk facebok.dk eller ekstrablade.dk . Men du skal da selvfølgelig tage chancen :-)

Følgende varianter er i øvrigt også frie.

billigebørstehoveder.dk
billige-børstehoveder.dk
billige-borstehoveder.dk
billige-boerstehoveder.dk 

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for tilbagemeldingen.

Jeg har forsøgt at klage i forhold til typosquatting hos DK-hostmaster, men det lykkes ikke.

Der kan klages på http://www.domaeneklager.dk/, men så vidt jeg kan forstå er sandsynligheden for at få medhold lille.

Jeg har købt billigebørstehoveder.dk. :-)

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Klage det kan man altid, spørgsmålet er om det også kan betale sig. hvis man har et godt domæne navn, er det da rigtig ærgerligt hvis nogen køber et domæne som ligger meget tæt på. I dette tilfælde tror jeg du kan tage det roligt, jeg tror ikke det bliver en alvorlig konkurrent til dig, i det din side virker langt mere prof end den anden Wink

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tilbagemeldingen Allan. Det har du ret i.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)