Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt Aps tilknyttet restaurant

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fortsætter med at stjæle amino-elitens tid og har følgende spørgsmål:

Hvis mit aps i den restaurant jeg har bliver tvangsopløst pga manglende årsregnskab uden gæld til nogen kreditorer ell skat, må jeg så bare starte en ny APS og fortsætte som om ingenting var sket? her tænker jeg i særdeleshed på næringsbrev og alkoholbevilling, nogen som ved hvad der sker med de ting? skal man ansøge på ny og lukke forretningen imellemtiden? hvis der er en likvidator inde over tvangsopløsningen kan han sætte en stopper for denne latterlige løsning?

Hvis jeg undersøger om diskoteket A har et næringsbrev og det viser sig at der i næringsbasen ikke er registreret noget på det postnummer virksomheden ligger eller på navnet af ejeren. og der ikke er nogen dørmænd og de tricks inde over. burde de så lukkes omgående? eller der andre registre jeg skal undersøge?

"§ 6 a. De myndigheder, der administrerer den lovgivning, der er nævnt i § 7, stk. 1, skal, når de foretager kontrol af den enkelte virksomhed, påse, at virksomheden har næringsbrev, jf. § 3, stk. 1 og 2. Konstaterer en myndighed, at en virksomhed, som er omfattet af § 1, stk. 1, ikke har næringsbrev, skal myndigheden indberette dette til Erhvervsstyrelsen.

Stk. 2. Erhvervsstyrelsen kan fastsætte nærmere regler om indberetningen af manglende næringsbrev." 

hvad betyder det at erhvervsstyrelsen kan fastsætte regler.......næringsbrev?

som jeg læser det skal man jo have et næringsbrev for at kunne få en alkoholbevilling, dvs hvis du ikke har et næringsbrev så er din alkoholbevilling vel ikke gyldig?

håber nogen af jer kloge hoveder kan svare

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er ikke helt med på hvorfor du skiftevis bruger meget tid på at være nervøs ved om et af dine familiemedlemmer ikke får lønmodtagernes garantifond - fordi der ikke er lavet kontrakt og formentlig en tvangsopløsning - og så noget der mere minder om, at du vil ha skovlen under en eller du synes opfører dig forkert og har fået et horn i siden på.

Du får ikke noget ud af vores gætterier - ud over at ja man skal har bevilling - og det ved vi ikke om der er og ja der er mange andre krav som måske ikke bliver opfyldt, men hvis ikke du vil være anmelder, så kommer du ikke videre

Hvis dit formål er at stoppe de formastelige - så ring til likvidator og tal først med denne - og derefter overvej politianmeldelse

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg brugte tid på det andet for at få svar på nogen spørgsmål, hvilket du iøvrigt selv var så flink at hjælpe med. Du gjorde mig opmærksom på at jeg skulle tjekke cvr registret under navn. derfor er sagen nu en anden. Derfor har jeg undret mig over disse spørgsmål. skal jeg forstå det sådan at det irriterer dig at jeg spørger, ? det er vel ikke gætteri om vedrørende et konkret spørgsmål om bevilling og næringsbrev i et nyt aps? du behøver da ikke svare i et offentlig forum.. hav en god aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej klogagtig - jeg er ikke irriteret, bare forvirret over den skiftende frygt for et familiemedlem uden kontrakt til noget der minder mere om jagt på en person - og så at du ikke bare anmelder til kurator eller politi og står op for det

Mange af den slags tråde viser sig desværre ofte, at være trådstarter der spørger skjult og i virkeligheden er det trådstarter selv der vil ha svar på, om pågældende er i vanskeligheder med loven. Det kan jeg ikke vide om er tilfældet her, men du spørger så skiftende og virker mere på jagt efter hvilke problemer bar ejeren har - end på jagt efter det du startede med - hjælp til famlie

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

okay det argument køber jeg. jeg har selv siddet hele aftenen fulgt med på gamle tråde og læst om folk som selvfølgelig gerne vil følge reglerne meeen! Det ændrede sig fordi dit råd gav mig nye oplysninger i sagen og som jeg har forstået det er det selskab som tvangsopløses nu jo er ligemeget. det er blandt andet derfor spørger om lovligheden af at køre en restaurant videre i nyt aps, stiftet med samme formåll jeg kan ikke foretage mig noget pga et familiemedlem som jeg ikke vil ødelægge det for(et besøg fra skat eller politiet vil jo skaffe mit familiemedlem en bøde for manglende kontrakt eller sort arbejde, hva ved jeg). det er derfor jeg prøver at sætte mig ind i alle muligheder og konsekvenser. Vedkommende som jeg ikke bryder mig om har stadigvæk en kone og børn så jeg er ikke interesseret i at ødelægge nogens liv, desuden har jeg fået afregnet. så jeg har ikke nogen jagt igang på den måde. Men jeg synes virkelig det der foregår er forkert og min hensigt var blandt andet at skrive et læserbrev omkring manglende konsekvenser omkring tvangsopløsning.- hvis man bare kan køre det videre.

Derudover vil jeg sige at som ny bruger på Amino, du er jo lidt en guru i disse forummer og deler generøst ud af din store viden(jeg var flad af grin over dit svar i sagen med ipadkvinden som ville annulere og beholde ipad). derfor mener jeg også det er din pligt at tage ordentligt imod nye medlemmer og vise en positiv tone overfor dem. Ellers skræmmer du os bare væk. Jeg vil hellere end gerne sætte dig fuldstændig ind i sagen men jeg er sikker på at du har vigtigere ting at tage dig til. 

Jeg er som sagt studerende og derfor støder jeg hele tiden på ting jeg ikke forstår, fx at erhvervsstyrelsen kan fastsætte regler nærmere om indberetning om manglende næringsbrev, hvad fanden er det for noget at skrive?

Jeg mener jens søby arbejdede i superfoss inden han røg til Vestas i USA, kendte du ham?

god aften

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

nix kender ikke Jens Søby . Og jeg prøver virkeligt at tale pænt og være seriøs, men jeg er omvent også nødt til at forholde mig til, at der faktisk er folk der skriver noget de er ramt af - og som faktisk skriver om sig selv i skjult form. Du kender selv dit indlæg i anden tråd  - og igen - intet bevis - intet sikkert-  bare forstår jeg ikke helt dine motiver og tror du skal koncentere dig mere på klart formål og beskrivelse

klogartig:

Der var engang en lille mand der boede i en lille lejlighed med gulvvarme og højt til loftet i den rigtige ende af byen. Manden var træt af livet som lønslave som han selv udtrykte det og han havde set mange af de store drenge i hans kvarter altid sad på den fine restaurant på hjørnet af hans bopæl. de drak dyr vin fra frankrig og spiste mælkepocherede havtaskekæber, hvad end du nu var for noget. Manden havde hørt dem snakke om at hvis man ville noget her i livet så skulle man være selvstændig, så han gik sig hjem og tændte sin macbook pro frem som han havde købt på afbetaling hos Leasy og begyndte at søge på emnet. Det stod hurtigt klart at han skulle starte med at stifte et selskab. Det første der faldt ham ind var en enkeltmandsvirksomhed da han var en rigtig gnier og denne firmaform var billig at stifte. Men pludselig opdagede han at han hæftede personligt ved en evt konkurs. Dette var udelukket da en mand af hans kaliber ikke gik konkurs. Næste firma han kiggede på var et iværksætterfirma som også var billigt at stifte men iværksætter lød for meget som en proffesion for de langskæggede hipstere med de grimme briller han så ofte havde set i kødbyen. Nææ den 3 og mest oplagte løsning var et APS. Der får du både bestyrelse, direktør og hele mulletjavsen med til en god pris.

Den lille mand gik nu i gang med planlægningen, en mand i jakkesæt/ på hans yndlingskaffebar havde sagt til ham at han skulle oprette det i konens navn hvis han virkelig elskede hende. Det gjorde den lille man så han indsatte sin lille kone som stifter af virksomheden og administrerende direktør selvom han nu mente at det var ham.

Manden var stor fan af låsbysvendsen og dennes motto med ”en til skattefar, to til mig” derudover elskede han at tage på gode restauranter og spille fandango og købe lækkert tøj i de rigtige forretninger ved storekongensgade. Men dette krævede jo en hvis portion penge. Så han besluttede sig for at åbne en lille bar hvor det var nemmest at fordele indtjeningen mest fair.

Baren åbnede og den løb egentlig okay rundt. Men 5 retters menuer på de rigtige restauranter og armaniskjorter kostede jo også penge og det var svært for den lille mand at leve det liv han gerne ville. Tiden kom til at baren skulle lave årsregnskab. Rigtige mænd med rigtige firmaer har selvfølgelig en revisor, så den lille mand troppede op på revisorkontoret med sit regnskab. Den uforstående revisor ville ikke godkende det regnskab manden havde skrevet ned på servietten og han besluttede sig derfor for bare at sende regnskabet ind til skat. Skat ville ikke godkende det og truede nu manden med at tvangsopløse virksomheden. Den lille mand var ikke dum, han vidste jo godt at INGEN kunne opløse hans virksomhed da han altid betalte hvad han skyldte kontant og at staten jo ville miste arbejdspladser hvis han måtte sige sine 2 afløsere op. Så han tænkte at det nok skulle gå iorden. Lynet ramte ham da han fik et anbefalet brev, nu var der blevet indsat en likvidator i hans virksomhed som skulle sørge for at hans elskede APS blev opløst. Hans ben blev som kagecreme og han måtte støtte sig til sit designerkøkkenbord for ikke at ramle ned og ridse sit nye dyre gulv. Han ringede til likvidator som var en fin mand som ham selv, til og med advokat, likvidator havde meget travlt så han havde ikke tid til at komme forbi forretningen den næste måned. Pludselig fik den lille mand en idé, hvad nu hvis han i en måned puttede hans daglige lommepenge på 2000 i en kuvert i stedet for at gå på restaurant, så ville han jo kunne stifte et nyt APS og fortsætte sin gode forretning og samtidig få råd til en middag med hans lille kone på den fine restaurant Kong Jens.

Måneden gik og den lille mands lyst til trøfler og pigvar var næsten ustyrlig. Men han klarede det og stiftede et nyt APS i hans eget navn for de penge han havde lagt i sin krøllede kuvert. De trøffelfarserede vagtler han fik på Kong Jens var bedre end noget andet han havde fået i sit liv. Han havde nu knækket tvangsopløsningskoden og stiftede nu et nyt APS engang om året og levede lykkeligt til sine dages ende, eller indtil han døde af en blodprop.

 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

ja du fik mig, jeg er stein bagger og kurt thorsens hemmelige søn, jeg var lige ved at slippe afsted med det men godt vi havde dig åh du aminos vogter. jeg vil nu alligevel tage dit råd til mig med formål og beskrivelse og så ønsker jeg dem en god aften

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)