Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlandsdansker oprette CVR nummer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Hamborg
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg spørger her da skats svartid er nærmest ikke eksisterende :)

Jeg er udlandsdansker og ha fået en ide til virksomhed. Jeg flytter først til dk igen om 2-3 år, og ser ingen grund til at vente med opstart ti jeg kommer hjem. Jeg har ingen skattepligt i forhold til Danmark, da jeg kun har post adresse.

Er der nogle særlige ting jeg skal være opmærksom på ved oprettelse af CVR nummer? Det er udelukkende online, så Ingen fysisk tilstedeværelse er påkrævet i forhold til virksomheden.

På forhånd tusind tak for hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

det er nok mere erhvervsstyrelsen i spørgsmålet om dansk personlig virksomhed. Jeg er ikke stensikker men jeg tror ikke du kan være helt uden skattepligt i DK og drive personlig virksomhed, for der er skatten jo netop - dansk personskat - men det kan andre svare på. Du kan i alle fald stifte et selskab fra udlandet, men får så nogle omkostninger du ikke ville ha i personlig virksomhed - se FOR OG BAGDELE HER 

Du skal i alle fald også ha en fysisk adresse uanset hvad - ikke en postboks f.eks. men adresse hos en person hvor skat komme komme i fysik kontakt med en repræsentant - en forældre - en advokat eller revisor eller hvad du kan finde

Da jeg ikke kun synes det er om du må ha personlig virksomhed eller selskab, men om evt skattepligt ud fra fast driftssted osv - synes jeg du skal ofre en mail til en revisor eller advokat f.eks til www.ditselskab.dk Jacob Tøjner, men du kan jo også lige vente og se, om andre mere begavede svar dukker op Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hamborg
Tilmeldt 24. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John.

Jeg takker for det fine svar. Det er en spændene side du har, der vil jeg bruge et par timer. Så vidt jeg kan forstå kan både skat og erhvervsstyrelsen brokke sig over at driften vil foregå fra Australien hvor jeg pt er bosat. Nu er der sendt afsted til både skat og erhvervsstyrelsen, så må vi se hvad de svarer ;)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror ikke de brokker sig over du sidder i Australien - det er snarere spørgmål om de ser australien som driftssted eller danmark for firmaet du vil ha i DK med danske CVR nummer + krav om dansk skat for personlig virksomhed (men ikke for selskab)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)