Hej Alle, Jeg har i den situation, at min kontrakt med en af mine største kunder skulle have været genforhandlet pr. 1/7-2014.... Det er den ikke blevet, men jeg har fortsat arbejdet for virksomheden. NU har jeg så forlangt, at den bliver genforhandlet - dog er vi ikke enige om timeprisen. Hvor står jeg henne juridisk? I den tidligere kontrakt står der højt og tydeligt, at den skulle genforhandles pr. 1/7-2014, er denne kontrakt nu ugyldig, da den ikke er blevet genforhandlet - der er nemlig også et opsigelsesvarsel i den ikke genforhandlet kontrakt - er dette bortfaldet nu? Alle de timer jeg har arbejdet for kunden siden 1/7-2014 er faktureret til den "gamle" timepris - har jeg så stilletiende accepteret eller hvordan forholder det sig lige? Har desperat brug for jeres hjælp! Mange hilsner Pia |
Hvis du selv har faktureret timerne til din kunde, så har jeg svært ved at se du kan ændre noget.
Det kan vel ikke være din kundes skyld at du bliver ved med at sende fakturaer med en, i dine øjne, for lav timepris.
At I har haft en kontrakt der er udløbet ændrer vel ikke på at det stadig er dit ansvar at fortælle virksomheden at fra nu af så stiger din timeløn.
Det er muligt jeg tager helt fejl, men mit bedste bud er at du meddeler din kunde at fra nu af så er din timepris xx. Og så må du tage det derfra.
Man kunne iøvrigt godt fristes til at tro at din aftale med kunden er en måde at slippe ud af besværet med at skulle ansætte dig. Hvis det er tilfældet skal du være opmærksom på de regler der omhandler dette.