Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabet er blevet blandet i to firmaer.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg oprettede i 2013 et tysk GmbH med et dansk momsnummer. Jeg sælger varer fra en fysisk adresse i Danmark.

I 2014 oprettede jeg et datterselskab til det tyske GmbH, da jeg opdagede, at et momsnummer ikke er nok, når man har en fysisk adresse i Danmark.

I overgangen mellem GmbH og dansk datterselskab er regnskabet blevet blandet lidt. Jeg har f.eks brugt begge bankkonti, selvom der egentlig kun er tale om en og samme virksomhed.

Hvor alvorligt er det og kan jeg redde det med tilbagevirkende kraft. Perioden med både GmbH med dansk momsnummer og dansk datterselskab er i sidste del af 2014.

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen Nesbø

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan postere dig ud af det, f.eks. ved først at ophæve de forkerte posteringer og dernæst postere dem rigtigt. Det kan du evt. gøre med en mellemregningskonto mellem firmaerne. Denne udligner du så til sidst. Herefter laver du en efterangivelse af momsen, så den bliver korrekt for begge firmaer i alle berørte momsperioder. Tag hellere fat i en professionel bogholder eller revisor til at hjælpe dig igennem korrekt.

Tilmeldt 17. Nov 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Jørgen.

Momsen er ikke angivet endnu for perioden og posterne ikke bogført, så det er ikke et problem.

Som jeg kan forstå, kan jeg ikke lave et samlet regnskab på de tre måneder, som det drejer sig om. Det var ellers det, jeg havde håbet.

Men hvad gør jeg med de to bankkonti. Dem har jeg brugt lidt tilfældigt. Men altså stadig kun til den samme virksomhed.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, du kan ikke summere alt til et regnskab. Du har 2 forskellige selskaber, for hvem der skal føres 2 separate regnskaber/bogholderi.

Følg eller Jørgens udmærkede svar :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)