Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tvangsopløsningseksperter

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

han kan få personligt ansvar  eller ægtefællen som han jo agerer for kan . Det vil være ægtefællen der har ansvaret hvis det er ægtefællen der er direktør. 

Under tiden fra selskabsstyrelsen sender til tvangsopløsning - frem til der er likvidator udpeget - må ledelsen kun opererer under meget snævre rammer og derefter er det likvidator som har ledelsen

Likvidator skal ikke sætte hængelås på men skal tale med ledelsen og evt revisor for at afklare situationen og beslutte om der skal egentlig konkursbehandling til eller om den lukkes uden det store apparat når der ikke er er nogen aktiver f.eks.

Likvidator kan jo godt risikere at manden eller ægtefællen forsætter - men han vil nu nok ha fået orientering om hvad han må, som normalt ikke omfatter andet end det jeg sendte i sidste link - det absolut nødvendige for at undgå at noget bliver værre

Det kan sagtens være han gør noget ansvarspådragende - ikke nødvendigvis fordi han er en bølle, men måske fordi han ikke ved og forstår bedre - men det kan jo også være han er en bølle - det har vi ikke en chance for at vide.

Du kan jo slå selskabet op på cvr.dk og se at det faktisk står som under tvangsopløsning stadigt - for det kan godt sendes til tvangsopløsning og reddes ud af det med revisor erklæring for egenkapitalen som du har set i nogle af de tidl. flotte svar fra arguins.

Teoretisk kunne han også ha flere selskaber på samme adresse. Du kan også på cvr.dk gå i person søgning og søge via hans navn og ægtefællens navn og se om der er en historik af mange tvangsopløste selskaber. Så længe man ikke skylder moms en masse ved opløsning, så får man jo fint nyt CVR hvis man vil starte noget op igen - og så er det jo op til kreditorene at være mere opmærksomme

De ansatte skal normalt selv kontakte lønmodtagernes garantifond

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg gjorde som du sagde. der er stiftet et nyt selskab dagen efter udnævnelsen af likvidator dog på en anden adresse i begge navne er der diverse konkurser... har vi virkelig et system hvor det er så nemt at jonglere med selskaber og lade dem dø når det er tid til årsregnskabet for derefter at starte et nyt? 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ved du iøvrigt hvordan hvis vi legede det var en bar at det hænger sammen med bevillingen? den kan vel ikke bare overgå til nyt cvrnr

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen :)

Har været fraværende, men kan se at John har taget over i besvarelsen :)

At der er stiftet nyt selskab overrasker mig ikke, da det er en "finte" der ofte anvendes. Det hænger muligvis også sammen med at likvidator ikke har været aktivt til stede i forretningen efter tvangsopløsningen.

Har du yderligere spørgsmål til mig, er du velkommen at skrive igen :)

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian Moos Lindberg:

Wow! Det er da gratis og relevant hjælp så det batter. arguing, du er fra nu af min helt. Jeg synes at kunne se på dine svar at du ved hvad du taler om - det vil jeg selvfølgelig undersøge før jeg i virkeligheden har brug for professionel hjælp - men jeg er kunde i din forretning den dag behovet opstår...

Og til trådstarter: Fedt med konkrete spørgsmål. Jeg ved du helst ikke vil have noget i klemme hos din arbejdsgiver, men du har formået at skrive så vi andre kan sætte os ind i dine tanker. Fedt!

/Brian.

Tak for de pæne ord :)

Du skal være velkommen at henvende dig til mig, men lad os håbe at det ikke bliver inden for dette område, da det bestemt er en situation der bør undgås :)

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg prøver lige igen: A får sin kone til at åbne et APS til en restaurant hvor A bestyrer det hele selvom han officielt ikke står nogensteder. APS kører dårligt og årsregnskab bliver ikke indsendt rettidigt. og tvangsopløsning påbegyndes. A kommer i denne periode hver aften og snupper et par tusind fra dagens omsætning. skifteretten sætter en likvidator på for at forestå tvangdopløsningen. samme dag opretter samme dag et APS i sit eget navn. 

hvad sker der så nu? er den gamle årsrapport og det gamle firma bare glemt? ingen konsekvenser? det nye selskab, hvordan tjekker skat osv at dette er lovligt? det kunne jo antages at A havde gæld? Kan det nye Aps bare overtage en restaurant med bevilling osv? i teorien kunne A jo bare tage 2000 i lommen hver dag og stifte et nyt aps en gang om måneden? så vil selskabet jo aldrig gå konkurs? Er dette ikke selskabstømning? Er likvidator virkelig så ligeglad med tingenes status?

Min klare holdning er at hvis du har et firma og bruger flere penge end du tjener privat eller på firmaet. så klapper fælden en eller anden dag, men hvis du får tid til at svare på disse spørgsmål ved lejlighed må du gerne give dine bud. 

Mvh Martin

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har skrevet en lille historie, er der en af jer der gider at læse den igennem og se om hovepersonen foretager sig noget ulovligt?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Holdningen er der ikke noget galt i :)

Til gengæld er der ikke noget i vejen for at et selskabs indehavere lukker et selskab for samme dag at påbegynde samme aktivitet i nyt selskab. Dette gøres endda tit helt legalt.

Det som er problemet er når ejer løber fra kreditorerne ved at flytte aktiviteten fra selskab A til selskab B og herefter selskab C, D......

Den likvidator der er sat til at rydde op i selskab A vil bl.a. se på det der sker ifm flytningen af aktiviteter, men det er klart at kan boet ikke få noget provenue af at omstøde en evt handel mellem selskab A og B så er kurator handlemuligheder også begrænset.

Igennem regelmæssig kontrol kan snyd med kontantomsætning stoppes. Revisor har ifm revisionen pligt til at påse at selskabet har nødvendige registreringer af omsætningen således at alt registreres. Kan revisor ikke få tryghed herfor vil han som regel påtale dette.

SKAT's funktion er via stikprøvevis kontrol. De kan derfor ikke fange alle, men de har deres egne systemer til at overvåge selskaberne, og det er klart at såfremt revisor i et regnskab påpeger problemer med selskabets registreringer, så bør SKAT overveje at reagere herpå.

Hverken SKAT eller andre myndigheder har en her og nu overvågning der gør at lige så hurtigt person A snyder med forholdene så tages der affære. Dette tager tid.

Det er uomtvisteligt, at såfremt ejer eller ægtefælle agerer som beskrevet her, så kan det få alvorlige konsekvenser for dem når og hvis det opdages. Her er det ikke bare en selskabslov og årsregnskabslov der overtrædes, men langt alvorligere forhold.

Jeg kan ikke svare dig hvorfor personerne agerer på den ene eller anden måde, det ville være rent gætværk. 

Fra københavn
Tilmeldt 16. Nov 14
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

vil du læse min historie på en side igennem og se om det teoretisk set kunne lade sig gøre?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har yderligere så kom bare med det :)

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)