Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Børnebidrag

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har lidt spørgsmål om hvordan man holder en kvinde fra at få flere børnepenge, hvis hun søger(så hun ikke kan stikke sugerør ind i firmaet), når man er iværksætter. Jeg ønsker ingen tilbage meldinger på det moralske i dette, da sådanne sager er/kan være meget kompliseret. At starte op som iværksætter er meget hårdt, og mange gange sure/mange arbejdstimer på skæve tider af døgnet, og det er ok, for jeg ved at jeg begynder at opspare overskud i min virksomhed, for at kunne blive større i fremtiden. Jeg har den holdning at når men starter virksomhed op, så skal ens privatudgifter ikke stige fordi man har haft et godt år, men stå i firmaet til fremtiden, så jeg har kapital til et sundt firma. Pt. er det et personligt firma og jeg kæmper på at tjene op til at firmaet kan går over i et Aps.  

Ud fra det jeg kan læse mig til, så går myndigheder ind og ser på hvor meget overskud der i er virksomheden, og dette lægger de så oven i ens personlige indtægt. Hvis det passer så vil det sige at om nogle år, hvis jeg har 300000 kr stårende i fimaet så bliver børnebidrag beregnet ud fra den løn jeg får af firmaet+300000.

Hvad skal jeg gøre for at dette ikke kan lade sig gøre, her tænker jeg på virsomhedsform m.m.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det kan være jeg helt misforstår dig, men virksomhedens egenkapital (det belåb som du har stående i virksomheden) har ikke noget med sagen at gøre. det er din personlige indtægt(det du får i løn i din egen virksomhed+hvad du ellers får i løn hvis du har andet arbejde) + virksomheden overskud ( altså det overskud virksomheden har haft det enkelte år).

hilsen Benjamin

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

  Hej Claus,

Hvis din virksomhed er personligt ejet, så tæller virksomhedens overskud som din egen personlige indkomst.
Du har på papiret ikke mulighed for at lade pengene stå i virksomheden - Overskuddet vil, set med offentlige øjne, figurere som en del af din personlige indkomst.

Så hvis du skal slippe for "snablen" så vil jeg umidlbart mene at du skal få omlagt virksomheden til et ApS inden året er omme.

Men der er nok nogen af revisorerne herinde som kan komme med en mere kvalificeret forklaring Smile.

/Jesper

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener godt man kan lade pengene stå i virksomheden uden at det regnes som personlig indtægt (ved enkeltmandsvirksomhed). Det gør man ved at blive beskattet efter virksomhedsskatteordningen. Og så kan du overføre pengene til et Aps når du får råd til det. På den måde kan jeg ikke forestille mig at din virksomheds overskud vil kunne blive brugt i forbindelse med beregning af børnebidrag, men jeg er dog ikke 100% sikker eller ekspert på området.

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv haft brug af virksomhedsordningen hvor man lægger overskud fra et godt år tilside til et dårligt år. Det er netop meningen med denne ordning at man nedsætter sin officielle indtægt, typisk for at undgå at betale topskat. Så jeg ville rådspørge mig med en revisor for en sikkerheds skyld, men skulle mene at virksomhedsordningen kan bruges.

Når indtægten så er høj nok så kan du jo lægge firmaet om til et ApS og derefter får du løn fra firmaet og evt. overskud bliver så i firmaet og bliver beskattet der.

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Et stor tak til alle, for de hurtige svar indtil videre

Men kan jeg så overfører en del af virksomheden overskud til virksomhedens egenkapital, så virksomheden har mindre overskud men egenkapitalen vokser . Eller er det helt ved siden af ?.

Samt et spørgsmål mere, hvis jeg omlægger min personlige virksomhed til et Aps, skal dette gøres inden den 31 december, eller kan det vente til inden første regnskab indsendes ?. Info virksomheden er oprettet i år 2007, så jeg har ikke haft mit første regnskabsår.

 

hilsen

Claus

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Du tænker korrekt og dog.

 Børnebidraget bliver beregnet ud fra din skattepligtige indkomst, som i personlig virksomhed er nettooverskuddet. Det er korrekt.

Hvis du nu skifter virksomhedsform f.eks. til et ApS, bliver din skatteindkomst det, som du laver dine lønsedler til. Dvs. du laver dem lige tilstrækkelig til, at de dækker dine faste udgifter + min. forbrug. Derved beholder du det resterende overskud i virksomhed, som ingen kan tage fra dig.

Med Venlig Hilsen

Claus Jensen
Din Revisor

CJ REVISION
Revision, Regnskab & Skat
Mail: cj@cjrevision.dk
Web: www.cjrevision.dk

 

Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 06:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, og tak for dit svar

Er du 100 % sikker på dette, fordi hvad jeg har kunne finde ud af, så går myndigheder ind og kigger på virksomhedsregnskab. Det overskud der er i virksomheden bliver også lagt til grund af beregning af børnebidrag. Det Benjamin skrev om dette, tror jeg mere passer. Men jeg er ikke 100% sikker.

Hilsner

Claus 

 

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal måske lige præcisere hvad det er jeg mener. da jeg ovenfor skrev at børnebidrag beregnes ud fra løn i virk + virk overskud var det som Claus skriver i et personlig eget selskab (eller mere alm. løn fra virk + intresent havers andel af virk overskud). ved et A/S og Aps er jeg helt enig med Claus. disse er nemlig juridisk selvstendige enheder, og deres økonomi/overskud har derfor ikke noget med dig eller dine skatte/børnebidrag sager at gøre. dette gælder naturligvis kun indtil overskuddet udbetales enten i form af løn eller udbytte.

Hilsen Benjamin

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)