Jeg søger et svar på, hvordan man finder ud af om et søgeord i Adwords er billigt eller dyrt. Eventuelt også et fingerpeg på, hvor mange søgninger der skal være, før man ved om målgruppen er stor nok. Er der nogle faste tal man skal rette sig ind efter, når man finder sit produkt/målgruppe på adwords?
Du finder ud af om det er billigt eller dyrt ved at kigge på din konvertering og din profit per salg, og så ser på hvor profitabelt det er for dig. Så vil du have svaret på om det er dyrt eller billigt FOR DIG.
Jeg tror det svar du leder efter, er Googles egen Keyword Planner (link), hvor du kan slå keywords op med et estimeret antal månedlige søgninger og en gennemsnitlig klikpris. Men som der bliver nævnt er det ikke blot CPC (cost per click) du skal kigge på, men søgeord skal testes, det samme gælder annoncer og landingssider. Ellers finder du ikke ud af om det er et godt eller dårligt søgeord for dig, og om hvorvidt det er profitabelt eller ej.
Du kan evt. læse min guide om AdWords som jeg har skrevet her, eller detteblogindlæg om AdWords for mindre og små virksomheder. I min komplette guide til AdWords er der en video der forklarer hvordan din klikpris bliver udregnet, da det ikke blot er et auktionssystem, men at relevans har stor indflydelse.
Jeg blogger på AntonHoelstad.dk om digital markedsføring, herunder blandt andet om Google AdWords, SEO, affiliate marketing og Wordpress.