Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret på logo

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Oct 13
Indlæg ialt: 29
Fra  Apuls.dk Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er det vigtigt at undersøge med få ophavsret på ens logo? Hvis ja, hvor søger man det så og hvad koster det?

Har I få ophavsret på jeres logo?

Mvh.
Daniel 

www.Apuls.dk Alt til Fitness, Sport, Vintersport, Sportspleje, Kosttilskud og Wellness. Vi er snart også i Sverige, Norge og Tyskland

Fra Århus
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 88
Fra  Yoink Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Daniel,

"ophavsret på et logo" - det giver ikke så meget mening. Jeg tror du tænker på en varemærkebeskyttelse af dit logo. Ophavsretten opstår automatisk ved kunst og er ganske gratis. En varemærkebeskyttelse opstår som udgangspunkt også automatisk ved ibrugtagning og gælder så længe du bruger det, ellers falder det for passivitet.

Det kan dog ofte godt svare sig, at betale for at få varemærket registreret. Det er ikke specielt kosteligt, og du opnår dermed en prioritet der er let at henvise til, det falder ikke så let for passivitet og ydermere får du beskyttelsen i tre klasser (kan betale for yderligere klasser) - så der ikke opstår misforståelser omkring hvilken branche dit varemærke er beskyttet i.  

Jeg mener prisen er omkring 2500 kr. i danmark for tre klasser. Men det kan du google dig frem til.
Der findes også et EU varemærke (OHIM) - mener det koster omkring 1500-2000 EURO. Det kan du også google dig frem til.

Det er gennem http://www.dkpto.dk/ du søger det. Et nationalt varemærke er rimelig let at søge. Et EU varemærke er lidt mere kringlet, der vil jeg som udgangspunkt foreslå at du får et patent og varemærkebureau til at søge for dig. Hvis du vil spare en masse tid og besvær.

Mvh Anders 

WWW.YOINK.DK   - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)