Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling.. Hvad nu?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Natasha:
Jeg laver næsten ikke andet end rykkerprocedure for tiden

Det var da en kedelig tendens. Har du/I overvejet at kræve forudbetaling for arbejdet?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:
Det var da en kedelig tendens. Har du/I overvejet at kræve forudbetaling for arbejdet?

Ja, vi overvejer alt muligt lige i øjeblikket, men det er mange mange småbeløb og ofte akut, så det virker også noget afskrækkende at skulle have betaling forud. Vi overvejer lige pt. at anskaffe en dankort terminal til de små akutte beløb.

Natasha

Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de mange gode svar.

Et sidste opfølgende spørgsmål, hvis al kontakt har foregået via mail, er det så ok at sende rykkeren/varslen via mail eller skal den sendes via post?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi ringer til kunden, når betalingsfristen er overskredet et par dage. Ofte får vi en aftale på plads der.

Tager kunden ikke sin telefon eller overholdes denne aftale ikke, sender vi en - og kun en - rykker med frist på 10 dage og 12 dage efter lader vi vores advokat tage sig af resten, hvis pengene ikke er gået ind.

Vi hverken kan eller vil bruge mere tid end det på dårlige betalere.

Der skulle ikke være noget i vejen med at sende rykker per mail, se f.eks. her http://www.advokatinkasso.dk/Default.aspx?ID=21&M=News&PID=46&NewsID=191, men her fra sender vi altid et brev og supplerer nogle gange med en mail.

Tilmeldt 14. Nov 14
Indlæg ialt: 1
Fra  Lund Elmer Sandager Advokatfirma Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej S.

 

Som ansat hos Lund Elmer Sandager i Inkassoafdelingen, formoder jeg at jeg kan hjælpe her.

Først og fremmest, så må du rykke din kunde lige så mange gange du vil. Du må dog højst pålægge kr. 100,00 pr. rykkergebyr og max kr. 300,00 i alt.

Jeg vil foreslå dig at du sender endnu en rykkerskrivelse med et gebyr på kr. 100,00, med en varsel om at du ville sende sagen til inkasso, hvis ikke kunden betaler indenfor 10 dage. Hvis kunden fortsat ikke betaler, kan sagen sendes i fogedretten, hvor firmaet som skylder dig penge vil blive dømt til at betale pengene tilbage til dig. Derefter kan sagen registreres i det åbne RKI – dette har som regel rigtig god effekt for at få sine penge tilbage hurtigt.

Hvis du vil have mere info, er du velkommen til at kontakte os til en uforpligtende snak. Hvis du vælger at vi skal overtage sagen, så er det gratis for dig, da det er skyldner der i sidste ende kommer til at betale for sagsomkostningerne.

Med venlig hilsen

Sascha

Teamleder for inkassoafdelingen

www.inkassosager.dk

Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen..

Ja som forventet så har jeg ikke modtaget nogen betaling og i morgen udløber inkasso fristen.

Så jeg ville lige høre om nogen kunne forklare lidt bedre hvad det betyder. Jeg synes jeg er lidt forvirret over de forskellige muligheder, og omkostninger...

Som jeg kan læse mig til er der:

- Advokat
- Inkasso firma
- Forenklet process i fogedretten

Jeg har lidt svært ved at gennemskue forskellen og hvad omkostningerne kunne blive ved de forskellige muligheder.

Min faktura drejer sig om ca. 16.000 kr uden moms.

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)