Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling.. Hvad nu?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 09
Indlæg ialt: 670
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal sende rykker nr. 3 inkl. gebyr og gøre opmærksom på, at så frem du ikke har modtaget betaling inden 10 dage fra d.d. så vil kunden blive stævnet med yderligere omkostninger til følge. 

Er beløbet under kr. 50.000,- kan du selv køre sagen som en småsagsproces.

Mange bløder op og betaler hvad de skylder, så snart der er udtaget en stævning imod dem. Du kan derfor være heldig at den slet ikke behøver at gå hele vejen til domsafsigelse, men fasthold hvis det alligevel skulle komme så langt..

Find spændende opskrifter på velkomstdrinks på Drinks.dk 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som de andre fint skriver, NEJ...man SKAL ikke sende 3 rykkere. Her sender vi kun 2, efter princippet: Har de hverken betalt faktura, rykker 1 eller rykker 2, så betaler de nok heller ikke den 3. rykker. Ingen grund til at trække det i langdrag.

Men som sagt, plejer det at skaffe en indbetaling når man ringer og forklarer, at faktura ligger klar til fogedretten. Nogle skal helt derind og vende før der kommer penge, lidt irriterende.

Det er ikke spor svært, at sende kunden til fogedretten selv. Der ligger en meget simpel blanket på fogedrettens hjemmeside du skal udfylde og indsende, så kører det ret automatisk derfra. De er i øvrigt også rigtig søde til at svare på spørgsmål hvis man ringer derind. Det er alt andet noget billigere, at sende kunde i fogedretten selv, end at bruge inkassofirma eller advokat.

Så igen, mit næste skridt ville være, at ringe til dem og hvis der stadig ikke er sket noget i løbet af et par dage, så ville jeg sende 2. rykker med inkassovarsel.

Natasha

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Din rykker 1 er ikke gyldig, da du ikke har givet virksomheden mindst 10 dage til at betale i. Du skal sende rykker 1 igen inkl. rykkergebyr på 100 kr. samt kompensationsbeløb på 310 kr. 

På http://inkasso-advokaten.dk/?page_id=42 kan du gratis hente eksempler på rykker 1-3, hvis du ønsker at sende 3 rykkere. Du kan også hente et eksempel på rykkerskrivelse, hvor du kun behøver sende 1 rykker, inden du sender kravet til inkasso.

Du er meget velkommen til at skrive eller ringe til mig, hvis du i øvrigt har spørgsmål.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Viggo Poulsen:
Der skal sendes 3 rykkere før man må gå videre med sagen

No

NEJ - Læs dog inkassobekendtgørelsen.

1 og første rykker er nok. HUSK dog er der herved altid skal gives mindst 10 dages frist, uanset hvilke betalingsbetingelser virksomheden praktiserer.

Også 10 dags frist selv hvis man lader en advokat lave arbejdet.

Hvis man som virksomhed sætter sig ind i regler m.m.

Kan man selv opnå samme succes med "indkradsning", som en advokat.

Der hvor respekten falder, er når der rodes rundt i reglerne.Wink

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Viggo Poulsen:
Der skal sendes 3 rykkere før man må gå videre med sagen

No

NEJ - Læs dog inkassobekendtgørelsen.

1 og første rykker er nok. HUSK dog er der herved altid skal gives mindst 10 dages frist, uanset hvilke betalingsbetingelser virksomheden praktiserer.

Også 10 dags frist selv hvis man lader en advokat lave arbejdet.

Hvis man som virksomhed sæter sig ind i regler m.m.

Kan man selv opnå samme succes med "indkradsning", som en advokat.

Der hvor respekten falder, er når der rodes rundt i reglerne.Wink

Specielt når nu et er en der lever af at lave faktureringsprogrammer, så bliver man faktisk en smule nervøs for, hvilke fejl der ellers er implementeret i softwaren!

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vasegaard Andreasen:
samt kompensationsbeløb på 310 kr. 

Kan dog kun gøres hvis det i forvejen er en virksomhed B2B Wink

Og ikke ved en privat forbruger B2C.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
når nu et er en der lever af at lave faktureringsprogrammer, så bliver man faktisk en smule nervøs for, hvilke fejl der ellers er implementeret i softwaren!

Yes

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren Vasegaard Andreasen:
Din rykker 1 er ikke gyldig, da du ikke har givet virksomheden mindst 10 dage til at betale i

Ah, godt set, den havde jeg slet ikke fanget. Så bare, at der stod noget med 14, men det var fredag d. 14.

Det er klart, alle rykkere skal have mindst 10 dages frist. HUSK, at sidste rykker skal indeholde et inkassovarsel (En tekst der informerer om, at sagen vil blive givet videre til retten, hvis betaling udebliver).

Natasha

Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok.. Nu kan jeg se pengene ikke er betalt, for den faktura jeg sendte i mandags.

Jeg skal altså nu sende en rykker der er på 10 dage, dvs. betalingsdato senest D. 24/11.

På den rykker påfører jeg samtidig at hvis regningen ikke bliver betalt, så går jeg videre med sagen..

Korrekt?

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du kun ønsker, at sende 1 rykker og derefter sende den videre i fogedretten, så ja. Så sender du en rykker, med 10 dages betalingsfrist og en påskrift om, at manglende betaling vil føre til, at sagen sendes til fogedretten uden yderligere varsel og med ekstra omkostninger til følge (Du kan finde masser af gode formuleringer, hvis du Googler "Inkassovarsel")

Hvis du ønsker, at sende flere rykkere end 1, sender du 1. rykker nu, med 10 dages varsel. Derefter kan du sende 2. rykker med 10 dages varsel osv. DU skal bare huske, at sidste rykker SKAL indeholde oplysning om, at sagen sendes videre til retten, ved manglende betaling. Ellers afviser de den i fogedretten. Derudover, at du kun må påføre inkassogebyr på de første 3.

Jeg laver næsten ikke andet end rykkerprocedure for tiden. Du er velkommen til, at skrive til mig på info@sepiola.dk hvis der er noget du stadig er i tvivl om, eller når du når til, at skulle sende den i fogedretten, så vil jeg gerne hjælpe dig videre.

Natasha

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)