Først og fremmest håber jeg at jeg har placeret indlægget det rigtige sted. Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og har udført arbejde for en kunde. Dette blev gjort hen over sommeren og jeg fakturerede efter aftale med virksomhedens ejer mit samlede timetal i september. Der er så rigtigt ikke sket noget siden. Jeg har flere gange rykket virksomheden for det. Første gang i oktober, her havde man ikke modtaget fakturaen. Efter jeg sendte den anden gang, så kom den frem, men her ville man have en udspecificering på timetallet, det fik de samme dag. Herefter fik jeg et "jamen det er helt i orden, den er hermed godkendt og sendt til betaling", men igen er der ikke sket noget. Flere gange gennem de sidste to uger har jeg haft kontakt med ejeren og han har sagt han følger op på det med det samme, men der er ikke sket noget. Jeg sendte så første rykker mandag d. 10/11 med skriften påførst at det var en rykker der bedes betales inden fredag d. 14, altså i morgen. Mit spørgsmål er så, havd gør jeg herfra hvis min faktura ikke er betalt? Eller rettere hvad kan jeg gøre? Alle korresponencer, kvittering for modtagelse af faktura, godkendelse og enighed om faktura og beløb osv. Det har jeg på skrift på mail. På forhånd tak! |
Hvis du ikke får nogen betaling i morgen, så sender du rykker nr. 2.