Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende betaling.. Hvad nu?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest håber jeg at jeg har placeret indlægget det rigtige sted.

Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed, og har udført arbejde for en kunde. Dette blev gjort hen over sommeren og jeg fakturerede efter aftale med virksomhedens ejer mit samlede timetal i september. Der er så rigtigt ikke sket noget siden.

Jeg har flere gange rykket virksomheden for det. Første gang i oktober, her havde man ikke modtaget fakturaen. Efter jeg sendte den anden gang, så kom den frem, men her ville man have en udspecificering på timetallet, det fik de samme dag. Herefter fik jeg et "jamen det er helt i orden, den er hermed godkendt og sendt til betaling", men igen er der ikke sket noget.

Flere gange gennem de sidste to uger har jeg haft kontakt med ejeren og han har sagt han følger op på det med det samme, men der er ikke sket noget. 

Jeg sendte så første rykker mandag d. 10/11 med skriften påførst at det var en rykker der bedes betales inden fredag d. 14, altså i morgen.

Mit spørgsmål er så, havd gør jeg herfra hvis min faktura ikke er betalt? Eller rettere hvad kan jeg gøre?

Alle korresponencer, kvittering for modtagelse af faktura, godkendelse og enighed om faktura og beløb osv. Det har jeg på skrift på mail.

På forhånd tak!

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ikke får nogen betaling i morgen, så sender du rykker nr. 2.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 14. Mar 14
Indlæg ialt: 2152
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej S

Det var en kedelig sag, det er intet værre end dårlige betalere... :(

Det er ikke mit speciale overhovedet, men tænker at du alt afhængigt af beløbets størrelse, kan benytte dig af en inkasso virksomhed i sidste instans. Selvfølgelig forudsat at han ikke reagerer på rykker nr. 2 og 3. 

Held og lykke med det, håber det lykkes at få dine penge revet hjem.. 

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sende rykker 2 med besked om, at faktura, ved fortsat manglende betaling, vil bliver sendt til fogedretten uden yderligere varsel. 2. rykkeren her, har 10 dages betaling.

Hvis den heller ikke betales, sender du sagen til fogedretten.

Vi plejer lige, at ringe kunden op lige inden vi sender sagen til fogedretten, det er jo altid sjovere, at undgå det. Det udløser meget ofte en betaling.

Natasha

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige stået i præcis samme situation. jeg valgte efter gode råd her fra aminoer- at tage en snak med firmaet og finde en løsning. Nu venter jeg bare spændt på om de kan holde deres aftale:-) De har fået rykket deres betaling næsten 3 mdr. .....

Vh Britta

Fra Fur
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 549
Fra  LidtBedre Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Natasha:

Jeg ville sende rykker 2 med besked om, at faktura, ved fortsat manglende betaling, vil bliver sendt til fogedretten uden yderligere varsel. 2. rykkeren her, har 10 dages betaling.

Hvis den heller ikke betales, sender du sagen til fogedretten.

Hej Natasha

Der skal sendes 3 rykkere før man må gå videre med sagen. Det kan dog være en ide at lade sin advokat sende rykker 3, da et brev fra en advokat ofte tages mere alvorligt end andre breve.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Man behøver ikke sende 3 rykkere :) smid mig en PM med dit nummer - så skal jeg se hvad jeg kan gøre :)

Tilmeldt 15. Sep 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode svar.

Opfølgende spørgsmål, hvad er så proceduren hvis de stadig ikke reagerer (selvom de jo siger til mig at de gør), efter datoen for tredje rykker er overskredet?

Tilmeldt 29. Aug 13
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så skriver du til mig :) så skal jeg hjælpe dig :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Viggo Poulsen:

Natasha:

Jeg ville sende rykker 2 med besked om, at faktura, ved fortsat manglende betaling, vil bliver sendt til fogedretten uden yderligere varsel. 2. rykkeren her, har 10 dages betaling.

Hvis den heller ikke betales, sender du sagen til fogedretten.

Hej Natasha

Der skal sendes 3 rykkere før man må gå videre med sagen. Det kan dog være en ide at lade sin advokat sende rykker 3, da et brev fra en advokat ofte tages mere alvorligt end andre breve.

Med venlig hilsen
Viggo Poulsen

Vrøvl. der må maksimalt sendes tre rykkere hvor der påføres rykkergebyrr... Man må gerne sende 10 rykkere, men max. 3x gebyr. - Det er dognoget man MÅ og ikke noget man SKAL. - Man kan sådan set sende sagen videre dagen efter betalingen skulle være faldet. 'pengegæld er bringegæld' - Men det vil nok ikke holde på mange kunder, og vil sikkert også være en dyr metode i de fleste tilfælde.

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)