Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

er blevet snydt... sender jeg så bare en regning?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

lang historie kort...

sælger en iphone, sender den med track and trace og den bliver afhentet.

sælger endnu en en uge senere til samme person sender også den med track and trace og den bliver også afhentet.

sælger så endnu en endnu en uge senere til samme person... ligger dog først der mærke til at det var den samme person der købte de to forrige...

så roder jeg lidt i det og det viser sig de er købt på et amerikansk visa... og regner så ud det nok er svindel og sender ikke den tredje...

det viser sig så i løbet af noget tid at det vitterligt var svindel og det er meldt til politiet.

mit spørgsmål er så :

jeg ved 100% sikkert hvem det er jeg har "solgt" dem til... kan jeg bare sende ham en regning da pengene er blevet trukket tilbage igen og jeg jo reelt ikke har fået nogen penge for de mobiler?

jeg har dog meldt dem stjålet og dermed er de blevet imei spærret så han kan ikke bruge dem og så vidt jeg ved er han ikke blevet dømt endnu... ved jo rent faktisk heller ikke om det overhovedet ender med han bliver dømt...

så kort og godt : kan jeg bare sende ham en regning nu?

ved godt han nok ikke betaler men så ryger han jo bare videre til inkasso....:)

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 07:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nikolai

Jeg tror, for jeg er ikke ekspert på dette område, at du skal lade være med at sende en regning, da sagen er politianmeldt. Så du skal nok afvente hvad der sker i den sag :-(

Derudover vil jeg bare sige her, at det er da ekstremt belastende at den slags snyd ikke kan forhindres bedre af dem som står for udstedelse af betalingskort, gateway og banker mm.

Hvorfor skal det være muligt bare at trække pengene tilbage, da vi som butiksejere ikke har en chance for at se om der foregår snyd ved en transaktion? Det er for nemt for alle andre end butikkerne Angry

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Blankensteiner:

Derudover vil jeg bare sige her, at det er da ekstremt belastende at den slags snyd ikke kan forhindres bedre af dem som står for udstedelse af betalingskort, gateway og banker mm.

Hvorfor skal det være muligt bare at trække pengene tilbage, da vi som butiksejere ikke har en chance for at se om der foregår snyd ved en transaktion? Det er for nemt for alle andre end butikkerne Angry

Helt enig. Hos os benytter vi mange forskellige systemer til at tjekke ordrer efter for snyd med stjålne kort osv... Og der er da heller ikke nogen der er gået igennem endnu... Men det har da været helt oppe til at en person blev afvist pga. stjålent kort (der var blevet meldt stjålet til banken).

Det er da træls at man skal bruge så meget tid på at tjekke efter for bare at kunne være nogenlunde sikker.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :

fuck it...:)

har sendt ham en regning og når han ikke betaler så bare videre til inkasso.... så må vi se hvad der sker på den lange bane:)

og JA jeg kommer heller aldrig til at forstå at det kan være mit problem at nogen bruger stjålne kort til at handle ved mig... men med penge og lobbyisme kan man åbenbart komme langt:)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Blankensteiner:
Hvorfor skal det være muligt bare at trække pengene tilbage, da vi som butiksejere ikke har en chance for at se om der foregår snyd ved en transaktion?

Det skal det fordi forbrugerene skal være vildt godt beskyttede. - Er de ikke det ville nethandlen gå i stå, og måske endda brugen af betalingskort.

Det er generelt sådan, at jo bedre forbrugerene er beskyttede, jo næmmere er de at overtale til at handle. - Også dem der ikke snyder! (Og det er jo dem vi virkelig er interesserede i!)

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Det skal det fordi forbrugerene skal være vildt godt beskyttede. - Er de ikke det ville nethandlen gå i stå, og måske endda brugen af betalingskort.

Det er generelt sådan, at jo bedre forbrugerene er beskyttede, jo næmmere er de at overtale til at handle. - Også dem der ikke snyder! (Og det er jo dem vi virkelig er interesserede i!)



MEN det er nu ikke forbrugerne jeg snakker jeg snakker... det er bankerne....

jeg sidder som handlende og får meget få oplysninger om personen der ejer kortet... og har reelt ikke den store mulighed for at krydstjekke ret meget....

men det er mig der sidder med risikoen!

bankerne/indløserne eller hvad de nu hedder sidder med ALLE oplysninger og kan krydstjekke det hele og meget mere.... men det gør de ikke og de har ingen risiko:)

jeg fatter virkeligt ikke det kan være sådan og gad godt vide hvem de har smurt med hvor meget for at få det sådan:)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altimobiler.dk:
MEN det er nu ikke forbrugerne jeg snakker jeg snakker... det er bankerne....

jeg sidder som handlende og får meget få oplysninger om personen der ejer kortet... og har reelt ikke den store mulighed for at krydstjekke ret meget....

men det er mig der sidder med risikoen!

bankerne/indløserne eller hvad de nu hedder sidder med ALLE oplysninger og kan krydstjekke det hele og meget mere.... men det gør de ikke og de har ingen risiko:)

jeg fatter virkeligt ikke det kan være sådan og gad godt vide hvem de har smurt med hvor meget for at få det sådan:)

Det er jo ikke rigtigt, der gøres en masse, konstant overvåges data. - Alle transaktioner køres gennem filtre, men derfor kan der jo stadig være nogen der smutter...... Lige som i din butik!

Jeg går ud fra, som givet, at du benytter 3D secure?!

Og endelig er der jo den der altid vil komme op. - Der er jo ikke noget krav om at du skal tage kort. Hvis du mener de betingelser der stilles for brugen af kortene, og hvis du mener at risikoen er for stor, så kan du jo bare lade være.

Jeg tror dog hurtigt det vil vise sig, at det er risikoen værd.

Fra Kolding
Tilmeldt 3. May 10
Indlæg ialt: 314
Fra  www.altimobiler.dk Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:
Og endelig er der jo den der altid vil komme op. - Der er jo ikke noget krav om at du skal tage kort. Hvis du mener de betingelser der stilles for brugen af kortene, og hvis du mener at risikoen er for stor, så kan du jo bare lade være.


så er der vist ingen grund til at spilde mere tid på dig:)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Selvfølgelig skal du sende ham en regning. Hvis du sender den til inkasso, og starter en civisag, så kommer du selv til at betale. Hvis politiet rejser tiltale, så kan du bede anklageren om, at tage dit krav med under straffesagen. Det koster dig ikke en krone, og du kan tale med politiet om det, hvis sagen som den bør ender i retten.

mvh

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altimobiler.dk:

Carsten Kvist:
Og endelig er der jo den der altid vil komme op. - Der er jo ikke noget krav om at du skal tage kort. Hvis du mener de betingelser der stilles for brugen af kortene, og hvis du mener at risikoen er for stor, så kan du jo bare lade være.


så er der vist ingen grund til at spilde mere tid på dig:)

Tja.... Det er jo også nemmere at sige 'bankerne er dumme' - Og så i øvrigt ikke argumentere videre for sin påstand.

Til trådstarter. - Jeg ville også sende en regning. Det at der kører en sag MOD køber for at benytte falske kort, fratager vel ikke køber for forpligtelsen til at betale. - Det der kunne 'bremse' en opkrævning var, hvis køber havde en sag kørende mod sælger. Men det er der, går jeg ud fra, ikke noget med her.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)