Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der har kendskab til SEO-Gruppen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  www.dinonlineshop.dk Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har oprettet dette indlæg fordi jeg for et stykke tid siden blev kontaktet af SEO-Gruppen, og der var jo ikke den ting som ikke var muligt. Jeg hoppede Desværre på den og takkede ja, for 2500 kr om måneden. Jeg ville få 4 søgeord.. Men det ville også give resultat, sagde de...

Så her er det i dygtige læsere kommer ind... for der blev lagt en tekst ind på min hjemmeside, f.eks. smykker, så når mine kunder kiggede på smykker, stødte de på et tekst, (som jeg for øvrigt selv kunne have skrevet og lagt ind), men ingen tekst under SEO på selve siden. (Den som brugeren ikke kan se)...

Så mit spørgsmål er..... Er det den måde man laver SEO på??? Nu kræver de over 6000 kr for en skrevet side, og jeg har betalt 2500 kr, så det er næsten 9000,- kr for en skrevet tekst på min side... Forstår det ikke... Desuden blev jeg kontaktet af (nævner ikke navne) som sagde det ikke gav noget resultat og de ville ændre i teksten... Jamen undskyld mig, men er det den rigtige måde at lave SEO på? Og hvorfor er der så en SEO på kontrolpanelet i ens hjemmeside hvis det var så enkelt?

Jeg henvender mig til jer, fordi der sidder så mange dygtige bag skærmen, og takkede ja til SEO-Gruppen, fordi jeg netop ikke har forstand på det med SEO... Men hvis det bare er det, så kan jeg det nu :-)

Jeg har slettet den tekst de lagde ind, for det så forfærdeligt ud, men hva så nu? Nu er jeg stadig lige blank :-)

www.dinonlineshop.dk  www.onlinedyreartikler.dk

Fortsat god dag/aften til alle jer derude :-)

Elise

Fra Praha
Tilmeldt 20. Jan 10
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En hurtig gennemgang af deres egen side, fortæller mig at de ikke aner hvad de laver, i hvert fald ikke når det kommer til søgeoptimering på deres egen side.

Generelt er der mange ting på den hjemmeside jeg finder underlige, og hele ideen med pakkerne der, ville jeg aldrig røre med en ildtang...  "Til dig med en stor virksomhed - 12 søgeord 7800,- pr. md" :D ... ja okay, giv mig på frakken for det her, men det er jo ikke kunden der bliver taget udgangspunkt i, men at binde folk op på 12 måneders kontrakter.... 

 

Venligst
Dennis Gram - Freelance Webdesigner

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du skal nok rette dit indlæg til, så du ikke skriver hvem udbyderen er, ellers er der givet en moderator som lukker din tråd for at "hænge dem ud".

Helt kort i forhold til dit spørgsmål, så er mit gæt, at de har givet dig en tekst om smykker og fået den lagt på din kategori for smykker. Det er sådan set en fornuftig strategi.

Lige nu er din smykkekategori kun 4 billeder og nogle links. Hvis du var Google og skulle vise en side til dem der søger på "smykker", ville du så vise din side? Nej, vel?

Tanken med at lægge en tekst på din kategoriside (der bør være tekstbeskrivelser på alle dine kategorisider og produktsider) er at Google meget hellere vil vise en side med en god tekst i søgeresultaterne end en tom side med et par billeder. Hvis du nu havde skrevet den bedste side om smykker som er tilgængelig på nettet, så er det jo den side de gerne vil vise.

Om firmaet så er noget værd er en helt anden snak. Jeg kender dem ikke, men som generel hovedregel ville jeg ALDRIG købe SEO af nogen som ikke fremgår med navn på deres egen hjemmeside. Det er ganske enkelt min allerførste hovedregel når man skal skille fårene fra bukkene indenfor SEO. Det er ikke umuligt at finde frem til firmaet og et par af personerne bag, men alle jeg kender som leverer seriøs SEO gør meget ud af at brande sig selv personligt. Jeg er heller ikke rigtig fan af de udbudte pakker og bindingsperioden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Elise:
men hva så nu? Nu er jeg stadig lige blank :-)

Jeg ville opsige aftalen hurtigst muligt og i stedet købe bogen SEO-LEX af Thomas Rosenstand. Prisen er kr. 1.495 e.x moms, men er meget godt givet ud.

Hent gratis versionen først, og hvis du kan lide den, så køb den fulde version.

Når du har læst den, så spørg efter anbefalinger herinde til at hjælpe dig med online markedsføringen.

Et godt bud er bl.a. Online Partners eller Webjuice, hvor du er i gode hænder af kompetente og dygtige folk.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis vi tager udgangspunkt i det du skriver:

Du har bundet dig til et abonnement med 4 søgeord og du betaler herfor Kr. 2.500,00 pr. måned.

- Hvad får du nøjagtigt for de penge?
- Hvordan dokumenteres det arbejde de laver hver måned?


Se at ligge tekst ind på en kategori, er som sådan helt rigtigt, hvis det gøres på den rigtige måde.
Nu du synes teksten er så ringe, at du ligefrem selv har slettet den er mit spørgsmål:

- Hvorfor skal du betale Kr. 6.000,00 ekstra for en dårlig tekst?
- Er du blevet præsenteret for teksten, så du selv kunne tilrette den?


Er du sikker på, at ALT hvad du har modtaget i ydelser er nævnt?


Ved et hurtigt tjek af din shop, er det tydeligt, at der på forsiden IKKE er foretaget onpage SEO optimering overhovedet.

Er der så mon brugt tid p linkbuilding ind til dig site? Det må jo være her pengene er brugt så:

NEJ

Der er pt 3 Ipèr der linker ind og det er følgende:

Dit eget site
Amino
Hostedshops.dk

Så umiddelbart ser det ud til, at du har betalt 9.000 for en dårlig artikel.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra København
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 293
Fra  Helion Digital Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så glemte jeg vist i første omgang at pege i retning af hvad du rent faktisk KAN gøre for at få gjort noget ved SEO af din webshop.

Problemet med SEO er at det er ufattelig svært at finde en fornuftig leverandør du kan stole på, uden den basale viden til at kunne skille skidt fra kanel. du kommer meget let til at finde en anden udbyder som leverer lige så lidt for en lige så høj pris.

Jeg vil anbefale at du enten køber en uafhængig konsulent til at lave en SEO aftale for dig, eller selv sætter dig ind i hvad SEO egentlig er. Du kommer til at skulle bruge SEO under alle omstændigheder hvis du vil have din webshop til at blive til noget.

Mit bud på hvad du ville få allermest ud af er et træningsforløb som eksempelvis det Lars SKjoldby afholder på http://www.seomentor.dk/. Der får du mulighed for at lære alt det du har brug for til at lave SEO selv, og vil samtidig lære nok til at kunne hyre det rigtige bureau til at hjælpe dig, hvis du ikke vil lave det selv.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Elise

Jeg skal ikke gøre mig til dommer overfor det firma der har lavet sin SEO men den ser da godt nok noget mangelfuld ud når jeg ser lidt på dine titeltekster og andet på din side, men SEO er jo mange ting så det kan jo være de arbejder i det skjulte og er det tilfældet uden de har oplyst dig om det vil jeg hurtigst muligt råde dig til at kontakte dem for at høre, hvad de egentligt lavet.

Vil du have lavet rigtig SEO er der jo nogle stykker der helt klart er førende på markedet og jeg vil her nævne Thomas Rosenstand som laver SEO for os.
Han laver et yderst godt stykke arbejde og dokumentationen fra ham er meget forståelig.

SEO er ikke dyrt, men det du får lavet virker dyrt.

Lidt roden rundt på Google giver nogle lidt sjove opslag som seogruppen.dk foretager via Facebook.
Enhver ved at links på Facebook er nofollow så jeg forventer da ikke at linkbuilding foregår på denne måde.

Dette link er blot et af mange opslået på Facebook:
https://www.facebook.com/seogruppen/posts/669387253138259

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 3. Apr 13
Indlæg ialt: 11
Fra  www.dinonlineshop.dk Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for jeres gode råd..

Jeg har fået en del feedback, også via telefonen, som jeg kan arbejde videre med.

Derfor er jeg så glad for dette forum, da man bare kan spørge, og får altid positive og brugbare svar tilbage.

Tusind tak for hjælpen :-)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Elise

Som et par stykket nævner kan det være en rigtig god idé, at sætte sig en lille smule ind i hvad SEO handler om - især når du overlader det hele til andre. Det kan ende med at blive rigtig dyrt, og det kan skade mere end det gavner.

Derfor synes jeg du skal bruge en weekend på at sætte dig ind i det basale omkring SEO. Det giver dig større chance for at få succes næste gang du skal finde et firma at overlade arbejdet med SEO til.

Jeg har skrevet lidt om hvad SEO er her, som du kan  læse hvis du får lyst :) Og ellers som nævnt er SEO-Lex også rigtig god - sammen med en masse blogs rundt omkring på internettet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Bærbar.com:

Elise

Jeg skal ikke gøre mig til dommer overfor det firma der har lavet sin SEO men den ser da godt nok noget mangelfuld ud når jeg ser lidt på dine titeltekster og andet på din side, men SEO er jo mange ting så det kan jo være de arbejder i det skjulte og er det tilfældet uden de har oplyst dig om det vil jeg hurtigst muligt råde dig til at kontakte dem for at høre, hvad de egentligt lavet.

Vil du have lavet rigtig SEO er der jo nogle stykker der helt klart er førende på markedet og jeg vil her nævne Thomas Rosenstand som laver SEO for os.
Han laver et yderst godt stykke arbejde og dokumentationen fra ham er meget forståelig.

SEO er ikke dyrt, men det du får lavet virker dyrt.

Lidt roden rundt på Google giver nogle lidt sjove opslag som seogruppen.dk foretager via Facebook.
Enhver ved at links på Facebook er nofollow så jeg forventer da ikke at linkbuilding foregår på denne måde.

Dette link er blot et af mange opslået på Facebook:
https://www.facebook.com/seogruppen/posts/669387253138259

Så du mener ikke, at nofollow links vidergiver linkjuice og kan bruges til en balanceret linkprofil? 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)