Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

iværksætter konkurrence, levering af dagligvarer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle dygtige iværksættere


Kunne det ikke være fedt hvis man kunne få bagt sine dagligvare fra supermarkedet ud ligesom pizza fra just eat? Man skulle bare kunne trykke ind hvad man vil have af vare fra supermarkedet og så få leveret det inden for f.eks. 2 timer.

Vi tænker at vi kan levere fra kl. 09.00 - 21.00, men at man skal bestille min to timer før levering. 
Tænker i at det ville være muligt at presse priserne ned til f.eks. 45 kr. for levering ved køb af vare for over 100 kr. indenfor en radius på 5 km?

Alle de eksisterende leverandører tager enormt høje priser for at levering, høje minimums købs beløb og lange og upræcise leveringstider for ens dagligvare. 
Jeg/Vi arbejder på en ide til European Business Games. I min/vores markedsundersøgelse vil jeg/vi høre jer hvad i synes om min/vores ide?

Vi søger konstruktiv kritik og modtager gode råd med åbne arme :)

På forhånd tusind tak for hjælpen :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

MCGammmelby:

I min/vores markedsundersøgelse vil jeg/vi høre jer hvad i synes om min/vores ide?

Fed ide, men den er bare totalt urealistisk, sorry to say. Der er en grund til, at alle andre er meget upræcise, og det er lønsomheden. 

I vil aldrig kunne bemande et lager, så varerne både er pakket på under to timer samt leveret ud. Og slet ik, hvis mindste køb er 100 kr. Bare tænk på de krav, som der er til bilerne, hvori maden skal bringes ud, samt hvor meget disse koster i drift.
Dertil kommer trafik problemer. Det skal være i en lille by, hvis så kort en leverings frist skal kunne overholdes... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Bl.a. Google tilbyder det allerede her i visse områder af San Francisco Bay Area. Jeg har dog ikke prøvet det endnu. ebay kan også levere varer fra udvalgte butikker samme dag, og Amazon er på vej med samme dags levering på de varer man køber oftest. Så ihvertfald her er det på vej.

Det er i høj grad et logistik spil. Hvis ikke man er super dygtig til at få logistikken til at køre optimalt, tror jeg ikke at man kan tjene penge.

Mvh Carsten

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
I vil aldrig kunne bemande et lager

Jeg læser ikke, at de vil have eget lager, men kører ned i det lokale supermarked? Tror jeg.

Under alle omstændigheder er jeg enig. Det virker meget urealistisk. Kan slet ikke forestille mig setup'et

Natasha

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 422
Fra  LivetSomSenior ApS Skrevet kl. 20:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder ikke realistisk. Kig på Nemlig.com - de har et ekstremt avanceret logistik-system. De kan modtage bestillinger frem til midnat med levering næste dag indenfor et tidsrum på 1 time. Vi bruger det selv her i huset, og er godt tilfredse.

Mindstebestilling er på 400 kr., men det er ikke noget problem, hvis man kun handler 1-2 gange om ugen. Vi betaler 20-40 kr. for levering afhængigt af tidspunkt osv.

Jeg tror, at I vil få svært ved at konkurrere. Alle de store supermarkeder er godt i gang med at etablere løsninger, og de har en indkøbsvolumen og kapital i ryggen, som I ikke kan matche.

Jeg ejer LivetSomSenior, som forhandler praktiske hjælpemidler til ældre og handicappede - se vores hjemmeside.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)