Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leasing regler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en kunde, der gerne helst ser at vores tilbud både indeholde en sum pris, men også et leasing tilbud. Men hvordan forholder det sig lige med reglerne for dette? Har ikke kunnet finde noget igennem google, Jeg går ud fra at der skal en leasing kontrakt til, hvis der er nogen der har en skabelon til dette.

Ud over dette. Er der nogen speciel praksis indenfor leasing man bør overholde?

Tilmeldt 29. Oct 07
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er slet ikke ekspert på området, men så vidt jeg ved skal din kunde henvende sig til et leasingselskab hvis han skal have et tilbud på leasing. Leasingselskabet vil så købe varen hos dig og lease den til slutkunden. 

Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank,

Ligesom ovenstående, er det nok bedst din kunde tager kontakt til et leasing selskab, det vil i hvert fald være det nemmeste. Der er bl.a. SG Finans som en af de store. Ellers også nogle banker har leasing afdeling, bl.a. Sydleasing kender jeg til.

Tilmeldt 24. Jun 13
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, kunden er en del af det offentlige og dem har vi ikke solgt til før. De vil have et tilbud og et leasing tilbud. Så evt. selv kontakte et leasing selskab?

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal kunden købe? Hvis det f.eks. er konsulentydelser eller software finder du næppe nogen leasingselskaber, der vil tilbyde at lave en leasingaftale på det. 

Er det derimod hardware kan det lade sig gøre.

Men som andre også skriver, det er ikke noget du selv skal give dig i kast med at lave kontrakter mv. på. At tilbyde leasing er for leasingselskaber. Og "gangen" er, at du har en kunde, der gerne vil lease fremfor købe. Så kan du have en aftale med et leasingselskab, at du formidler kontakten til leasingselskabet. Leasingselskabet køber så varen af dig og leaser den ud til din kunde. For dig bliver det et salg og ikke leasing.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)