Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det firmaet eller mig, der hæfter for regningen?

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ninaf:
Er det ikke leverandørens opgave, at undersøge hvem de leverer til ved f.eks at undersøge virksomhedens CVR nummer?

I mit tilfælde, hvor jeg fik medhold i byretten mod en skyldner prøvede vedkommende også argumentet med at jeg kunne have tjekket CVR. Det tillagde retten ingen betydning - men lagde alene vægt på at der på visitkortet ikke var anført ApS (og det derfor var berettiget at jeg havde en forventning om at det var et enkeltmandsfirma jeg handlede med).

For varer du har bestilt hjem - så vil der kun være risiko for hæftelse, hvis sælger havde opfattelsen at der var tale om levering til dit personlige firma. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 10:03 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Ninaf:
På lejekontrakten står virksomhedens adresse + mit navn. Jeg har underskrevet som "ansvarlig lejer"

Så er det jo ikke virksomheden der står som lejer, som du skriver i første indlæg.

Der er ikke noget at komme efter. DU har lejet lokaler, og endda opgivet en forkert adresse!

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:09 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:

Så er det jo ikke virksomheden der står som lejer, som du skriver i første indlæg.

Der er ikke noget at komme efter. DU har lejet lokaler, og endda opgivet en forkert adresse!

 

Hvis virksomheden står på lejekontrakten og det er et erhverslejemål hæfter hun ikke. Man kan ikke lave en erhvervs lejekontrakt til en privat.

Hvis der står firma navn og firmaets adresse er påført, hvorfor mener du så, at hun har opgivet en forkert adresse?

Og hvem har betalt for lejen? Hvis udlejer igennem flere år har modtaget betaling fra et firma, er de vel ikke i tvivl om, hvem der er lejer.

Mht det andet lejemål til samme firma, men et andet navn, hævfer du naturligvis ikke for.

 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontant:
Hvis der står firma navn og firmaets adresse er påført, hvorfor mener du så, at hun har opgivet en forkert adresse?

Fordi hun lige har skrevet, at det er hendes navn der står på kontrakten!!!

Tilmeldt 21. Jun 09
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 11:13 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
Fordi hun lige har skrevet, at det er hendes navn der står på kontrakten!!!

I første indlæg står "Lokalet blev lejet i virksomhedens navn, men med min underskrift og navn på kontrakten."

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 11:45 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Kontant:

Carsten Kvist:
Fordi hun lige har skrevet, at det er hendes navn der står på kontrakten!!!

I første indlæg står "Lokalet blev lejet i virksomhedens navn, men med min underskrift og navn på kontrakten."

Prøv lige at læse det du selv citerede i første omgang!!!

Præmissen er lige pludselig ændret. Det er kommet frem at hun har skrevet egen navn (ikke kun underskrift) på kontrakten.

Så hænger hun i bedste fald på kontrakten... I værste fald er det bedrageri! - For nu passer Navn og adresse ikke sammen, og hun har sikkert udgivet sig for at være en virksomhed, men sat egen navn på kontrakten.

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:21 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Carsten Kvist:

Kontant:

Carsten Kvist:
Fordi hun lige har skrevet, at det er hendes navn der står på kontrakten!!!

I første indlæg står "Lokalet blev lejet i virksomhedens navn, men med min underskrift og navn på kontrakten."

Prøv lige at læse det du selv citerede i første omgang!!!

Præmissen er lige pludselig ændret. Det er kommet frem at hun har skrevet egen navn (ikke kun underskrift) på kontrakten.

Så hænger hun i bedste fald på kontrakten... I værste fald er det bedrageri! - For nu passer Navn og adresse ikke sammen, og hun har sikkert udgivet sig for at være en virksomhed, men sat egen navn på kontrakten.

Hvad f..... bilder du dig ind Carsten Kvist?!

Jeg har IKKE udgivet mig for at være en virksomhed. Jeg har lejet et lokale til min arbejdsgiver, med virksomhedens navn og adresse og mig selv som kontaktperson. Jeg skrev under på vegne af virksomheden - ligesom når jeg handlede alt muligt andet. Jeg har ALDRIG givet mig ud for at være ejer af den virksomhed. Jeg har heller aldrig betalt lejen. Som Kontant ganske rigtigt har opfanget, blev den betalt af virksomheden og virksomheden har også modtaget flere rykkere for betalingen. Da virksomheden lukkede sendte udlejer så påkravet til mig.

Utrolig så hadefuld og ubehagelig du er Carsten Kvist. 

Tak til jer andre for nogle gode og brugbare svar. Jeg fortsætter selv herfra.

/N.

 

P.S  Hvis jeg en dag får brug for en tyverialarm ved jeg i hvert fald, hvor jeg IKKE skal købe den ;)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:26 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Du skriver længere oppe:

'På lejekontrakten står virksomhedens adresse + mit navn.'

Altså er det DIG der her lejet lokaler, og ikke virksomheden.

Der er HELT rigtigt, at du selvfølgelig har underskrevet kontrakten, som en virksomhed jo ikke kan underskrive. - Men på kontrakten står hvem der lejer lokalerne.

Der kan være DIG eller det kan være VIRKSOMHEDEN. Og er det DIT navn der står som lejer, så har DU lejet lokaler. Er det VIRKSOMHEDENS navn der står som lejer, så her VIRKSOMHEDEN lejet lokaler.

I dit første indlæg skriver du et det er virksomhedens navn og adresse der står på kontrakten. Senere skriver du et det er DIT navn og VIRKSOMHEDENS adresse.

Der er ikke noget hadefuldt i at fortælle dig, at du SET FRA SÆLGERS SIDE har udgivet dig for privat person. Og det er (i følge det sidste du har sagt) også det der står på kontrakten. Derfor hæfter du selvfølgelig også!

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:31 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvis jeg går ned og køber en bil, og på slutsedlen får skrevet:

Carsten

Esplanaden 50

1098 Copenhagen K

Så tror jeg ikke du skal regne med, at Maersk hæfter for den. Det gør jeg, Og endnu værre.... Jeg har opgivet forkert adresse.

Det er det samme problem du står med med den kontrakt du har lavet!

Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 12:41 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Carsten Kvist:
I dit første indlæg skriver du et det er virksomhedens navn og adresse der står på kontrakten. Senere skriver du et det er DIT navn og VIRKSOMHEDENS adresse.

Det er som skrevet i det første indlæg virksomhedens navn og adresse, men mit navn er der også (som kontaktperson og underskriver)

At du bliver forvirret senere over, at jeg glemmer at skrive Virksomhedens navn + osv er vel ikke grund nok til at kalde mig en bedrager og hvad jeg sikkert har udgivet mig for.

Du kunne jo bare have spurgt om det var det ene eller det andet, men du valgte at kaste dig over mig som et rovdyr. Og så endda i 3. person, som om jeg slet ikke er en del af samtalen.

- Fred være med det. Håber, du får en bedre dag.

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)