Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det firmaet eller mig, der hæfter for regningen?

Side 5 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 17:07 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Et eksempel fra virkeligheden.

Har en privat virksomhed som drives fra privat/erhvervs bolig

Skal flytte i lejet lokaler opretter ApS 1 som har det formål at leje lokalerne.

Den private virksomhed omdannes til ApS 2.

År går og ApS 2 begynder og betale regningen for husleje men lejekontrakten bliver ikke lavet om.

ApS 2 går konkurs og kurator finder ud af at det er ikke dem som står for kontrakten.

ApS 1 har ikke midler til at betale. Udlejer ser ikke andre muligheder for at hvis man flytter inden 8 dage vil han ikke gøre yderligere.

####

Hvis leje kontrakten er lavet i en virksomheden som også har lejet lokalerne kan det jo ikke blive medarbejder i den virksomhed.

Dem som mener at medarbejder i virksomheden skal betale for ubetalt leje. Vil de så også mene at en medarbejder som står for alle lejemål i NOVO A/S skal betale hvis Novo gik med i morgen.

Men jeg vil mene at der er noget som ikke er oplyst i første indlæg. Bl.a. hvordan har de fundet dig på din privat adresse.

Hvordan er lejekontrakten.

Eks 1 - Hansen Trading ApS - CVR nr. 12345678 - Hansenvej 1 -  2529 Hansenby Att Kim Jensen

Eks 2 - Hansen Trading V/ Kim Jensen - Hansenvej 1 -  2529 Hansenby Att Kim Jensen

Eks 3 - Hansen Trading ApS under stiftelse - Hansenvej 1 -  2529 Hansenby Att Kim Jensen

Var du direktør eller hvad var du i virksomheden. Hvilken form for virksomhed er det.

Hvad taler vi om er det 1 mdr. leje. Uopsiglighed i x mdr. eller hvad er det.

Prøv og sæt det om fiktiv men som forklarer sammenhænget. Om du var med ejer eller medejer.

Men jeg mener også og huske at der har været omtale med nogle mdr. siden at udlejer havde formuleret kontrakter så de næsten ikke var til at komme ud af. Jeg kan ikke huske om det var privat eller Erhverv.

Hvad har du svaret dem og hvad har de af argumenter hvorfor du skal betale.

Husk og gør alt skriftligt

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:46 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ninaf:
Selvfølgelig er det vigtigt, at stille spørgsmålet rigtigt med så mange oplysninger som muligt. Det mener jeg også at jeg gjorde. At jeg så i indlæg 7 gentager mig selv, men glemmer at skrive "virksomhedens navn" sammen med de andre oplysninger, jeg allerede har givet tidligere, gør mig altså til en bedrager som sikkert har udgivet sig for at være en virksomhed, men sat egen navn på kontrakten?

Så dem som prøve at hjælpe skal gætte sig til om det er en rettelse du laver eller du stadig mener det tidligere. Det kan jo skabe ligeså mærkelige debatter.

Hvis det rent faktisk var som skrevet i #7, så fortæller han jo bare hvordan du er stillet som er hvad du eftersprøger med de oplysninger han har. Det ser jeg ikke noget problem i. Jeg er helt vild med at tingene på Amino bliver tingene fortalt som de er, ud fra de oplysniger der bliver givet.

Ninaf:

Det er bare så ærgerligt, at rigtig mange tråde her på Amino lynhurtigt bliver forgiftet af fordomme, spydigheder, anklager og alt for hurtige (negative) konklusioner. På det sidste har der været skrevet og talt meget om den hårde tone i offentlige debatter og om hvordan flere og flere kvinder trækker sig fra de offentlige foraer. Det sker også her på Amino, hvor mange dygtige kvinder (og mænd) stille og roligt fordufter, når de ikke længere orker at blive svinet til i den ene tråd efter den anden. 

Er det den holdning du står for Carsten, når du skriver "Jeg tror du skal overveje om du vil debattere i et åbent forum"? 

Jeg synes Carsten svarer ret præcis på de oplysninger der bliver givet og han forholder sig præcist til dem og hvordan du så er stillet.

At du anklager andre(specielt Carsten) for at gøre denne tråd forgiftet, fyldt med spydigheder, anklager og negative kommentar kan jeg slet ikke forstå.

Man skal huske på at der altid skal to personer til at fortsætte de spydigheder der kommer :-)

Man skal bare være mand nok til at indrømme når man tager fejl eller gør noget forkert og komme videre. Som jeg ser det kunne du selv have lukket den snak ved at rette fejlen og sige du kom til at skrive forkert i det indlæg som hele tiden bliver omtalt.

Men om altid er, så er jeg glad for at du er kommet videre med en masse nyttig information herfra.

Ninaf:
Og hvad er meningen med stjernerne? Skal de gives for et konstruktivt svar eller for om man kan lide folk og det de skriver?

Jeg synes de to ting hænger meget godt sammen. De folk som giver 5 stjerner fordi de godt kan lide det, må vel i de fleste tilfælde også være fordi det er konstruktivt. Måske ikke direkte til dit problem, men i forhold til hvad der bliver kommentaret på.

Det er vel bare en salgs "FB Like" ... der skal kontekst af det elkelte post jo også lige tages med :-)

Fortsat god weekend.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:24 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nina.

Puha, sikke en masse grimme indlæg og nogel ligefrem injuriende. Nu må de holde op, de af dem som VIL misforstå det berømte "indlæg nr. 7"

Der står:

Ninaf:

På lejekontrakten står virksomhedens adresse + mit navn.
/N. 

Her er tale om et stykke papir, hvorpå der står virksomhedens adresse og dit navn. Der SKAL jo stå et navn på et papir, som skal skrives under. At navnet står skrevet et sted på papiret, betyder selvfølgelig ikke, at du hæfter. Som det også er sagt, er det gigant oplagt, at det er firmaet, der er lejet ud til. De har betalt over årene osv. osv.
Det er også oplagt et udryk for en "går-den-så-går-den" holdning hos udlejer. Kan han/hun få dig til at betale, er den jo fjong. Hvis du har mulighed for gratis advokat-hjælp, er det selvfølgelig det bedste, men ellers er jeg sikker på, at her er jurister nok, der kan formulere en afvisning af kravet fra udlejer, som du kan sende til ham/hende.
Og så skal jeg liiii sige, at jeg er glad for Amino, og jeg synes alligevel, at SÅ negative ytringer som de, der har været i denne tråd, er relativt sjældne og bør fordømmes til enhver tid.
God vind, Nina.
Side 5 ud af 5 (43 indlæg)