Excel er fantastisk, og man kan sagtens følge op på sine aktiviteter ved at bruge Excel. Det er helt utroligt så dygtige, mange mennesker er til at kreere Excel systematikker, og skrive alt ind med 10-20-50 liniers notater. Lige i øjeblikket er det nemt, og man er fri for at skulle over det "bjerg", der hedder at lære noget nyt og vænne sig til en anden arbejdsmetodik. Det er sådan, at mange faktisk kan spare 1½ time om dagen ved at bruge f.eks. SkyViewCRM. I Excel arket er der ingen historik på kunden, man skriver bare videre og videre. Excel samler ikke de e-mails, der skrives og modtages, så de ligger fint og overskueligt. Og der er i det hele taget ikke et fuldkomment overblik over alt, hvad man selv har foretaget sig - eller måske ens kolleger. Er man først gået i gang med at arbejde med CRM - og faktisk kan man på ganske få minutter lære de basale ting - så kan man slet ikke forstå, hvordan man har kunnet undvære det. * tag Excel arket - få importeret alle dine emner, kunder, personer, og notater ind i f.eks. SkyViewCRM * få en første aktivitet lagt på, hvis du vil have det * gå i gang med din To-Do liste * hver dag fortæller systemet dig, om du har fulgt op, som du skulle, eller der ligger uafsluttede opgaver Og du bliver sikkert - som de fleste - gladere for, hvor smart det er. Ud over at være involveret i CRM, interviewer jeg mange mennesker om, hvordan de arbejder nu, hvordan de KUNNE arbejde, og hvad de helt kan lade være med at lave af dobbeltarbejde. Glæden lyser ud af dem, når de pludselig ser og oplever, at alt kan blive meget nemmere meget hurtigt. Hilsen |
Måske kan du spare tid på at bruge CRM i stedet for dit regneark.
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)