Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 Jeg har lavet en lille hjemmeside www.helligdage.com men jeg kan ikke helt finde ud af, at få samspillet imellem det selskab som har mit domænenavn registreret og min webhost til at fungere.

Lige nu har mit domænenavn helligdage.com et webalias der "videresender" til den "adresse" hvor min side er hostet, men dette er vel næppe en optimal løsning ift. søgemaskiner?

 Hvad er den korrekte måde, at få sat sit domænenavn op på?

Browseren viser heller ikke hvilken side man er på i øverste vindue når man klikker rundt, der står hele tiden www.helligdage.com da det er et webalias. 

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det letteste er at du får flyttet domænet til din udbyder, needhost.dk - på den måde kan de sætte det korrekt op for dig.
Den anden mulighed er selv at styre DNS. I det tilfælde skal du bede needhost.dk om at sætte serveren op så domænet aktiveres på webhotellet og derefter skal du spørge til hvilken IP du skal pege domænet hen på.

Hvis du ønsker selv at styre DNS kan gratisdns.dk klart anbefales. DNS er gratis og domæner er billige - dog er supporten ikke-eksisterende (hense the price). 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

 Prisen på gratisdns's domæner er altså ikke så lav at den fritager dem for at levere support ... men det tror de tilsyneladende den gør, så jeg kan personligt ikke anbefale gratisdns til andet end at købe _dk_ domæner fra. (hvor det eneste du gør igennem dem er selv købet ... al efterfølgende adminstration går igennem dk hostmaster)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:

 Prisen på gratisdns's domæner er altså ikke så lav at den fritager dem for at levere support ... men det tror de tilsyneladende den gør, så jeg kan personligt ikke anbefale gratisdns til andet end at købe _dk_ domæner fra. (hvor det eneste du gør igennem dem er selv købet ... al efterfølgende adminstration går igennem dk hostmaster)

 

Jeg er umiddelbart slet ikke enig med dig. Først og fremmest så har jeg svært ved at se hvilken support der kræves ved køb af et domæne, dernæst så mener jeg ikke man kan forvente telefonsupport for den sølle pris af 79,- / 99,- vel vidende at deres fortjeneste er under det halve af disse beløb.
Hvor meget support vil du selv yde for kr. 50,-?

Jeg er dog enig med dig i, at deres svar i supportforummet nogle gange er meget hovne og nærmest øretæveindbydende, samt at deres generelle kommunikative formåen lader meget tilbage at ønske, men den tekniske del af deres service overstiger langt prisen for DNS.
Om domæner så kan købes 20,- kroner billigere direkte hos Joker eller lignende er jeg personligt ret ligeglad med. For mig drejer det sig lige så meget om at forenkle administrationen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gider ikke blive ved med at gentage gang efter gang efter gang med dig mike VI HAR TELEFONSUPPORT Og det er endda MED i de penge du betaler. Hvis du skal have os til at lave noget for dig, så koster det penge.. Det er faktisk meget logisk.. 200,- tager vi for en standard opsætning af DNS hvis du synes verden er umulig dum og DNS er noget pis fanden har opfundet. Vi svare faktisk også på mails under kontakt/support. Typisk på et par timer, til tider med 24 timers responsetid. Vi levere et højt support og service niveau i forhold til prisen.. prøv at ring.. 46903232 Der er ca 30-80 mennesker der gør det om dagen.. Det er helt vildt mand..!
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter du glemte os på IRC :)

Der kan man osse få hjælp til det meste... og det koster heller ikke noget...

Folk kommer af og til kl 3 om natten (her snakker vi osse wekenden), og der er normal altid en vågen som kan hjælpe...

Så de penge er da godt lagt ud hos Larsen Data/GratisDNS... *IMHO*

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg gider egentlig ikke forsvare mine holdninger, jeg siger blot min mening og folk må lytte eller lade være. Jeg syntes GratisDNS er et fint initiativ, og jeg har selv to domæner hos dem, jeg finder dog på ingen måde at deres support er i en kvalitet jeg ville drømme om at bruge professionelt.

 Deres tekniske kunnen er muligvis høj, det skal jeg ikke kunne udtale mig om. At dømme på deres hyppige downtimes er der et eller andet de ikke har helt styr på, skylden bliver som regel lagt over på en eller anden random leverandør. Men det at vælge stabile leverandører er altså også en del af det at drive en forretning.

 GratisDNS virker meget mere som et community for mig og som sådan er det fint nok, der er det okay at de dygtige råber lidt og gør lidt nar af de andre. Men jeg har selv været ude for nogle trælse oplevelser i forbindelse med køb af fremmede domæner, inkompetence i forbindelse med håndtering af deres betalingssystem og lign. så jeg har valgt at holde mig til udelukkende at købe .dk domæner igennem gratisdns. Det håber jeg da også de tjener påp for jeg vil gerne støtte initiativet, men som virksomhed tør jeg desvære ikke stole på dem.

Dette er ikke ment som et debat oplæg men blot som en redegørelse af min forrige udtallelse.

 

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du iværksætter eller håndhæver af janteloven?
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Peter:

mcsolutions:
Dette er ikke ment som et debat oplæg men blot som en redegørelse af min forrige udtallelse.
 

Desuden ønsker jeg ikke at synke ned på dit diskutionsniveau, hvilket dit senest indlæg er et klassisk eksempel på. Nu har jeg ikke tænkt mig at hijacke mere af denne tråd. Læs mit indlæg og tag ved lære, eller ignorer det som du plejer. Jeg mister ingen nattesøvn ligemeget hvad du gør. 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions:
Peter:

mcsolutions:
Dette er ikke ment som et debat oplæg men blot som en redegørelse af min forrige udtallelse.
 

Desuden ønsker jeg ikke at synke ned på dit diskutionsniveau, hvilket dit senest indlæg er et klassisk eksempel på. Nu har jeg ikke tænkt mig at hijacke mere af denne tråd. Læs mit indlæg og tag ved lære, eller ignorer det som du plejer. Jeg mister ingen nattesøvn ligemeget hvad du gør. 

 

Det er ellers i dit indlæg jeg læser ord som "hyppige downtimes" og "inkompetence"... 

Det ligner i mine øjne ret meget udokumenterede postulater, på et meget lavt niveau.

GratisDNS.dk's DNSservice har mig bekendt ikke været nede i de seks år jeg har brugt dem til DNS.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)