Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I/S men vil starte egen virk. ved siden af - evt. smide partner ud

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i den situation, at jeg har en webshop sammen med min kæreste. Det er et I/S. Det går ganske fint med webshoppen, og jeg er derfor i gang med at lancere en ny webshop. Da jeg ikke er helt afklaret med om jeg skal være sammen med min kæreste for altid, og jeg ikke ser nogen grund til at han er en del af den nye webshop, da han ikke bidrager med noget overhovedet, så overvejer jeg om det nye firma skal være en enkeltmandsvirksomhed. Men må jeg have både I/S og enkeltmandsvirksomhed?

Kan jeg evt. sparke min kæreste ud af vores I/S og så have den nye webshop i det firma? Hvis ja, er det så bare et spørgsmål om at hæve halvdelen af overskuddet og så fjerne hans navn fra virk.dk?

*har lært at man ikke skal starte virksomhed op med familie, venner eller kærester*

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke have et I/S med kun en ejer. Sparker du din kæreste ud, skal CVR-nummeret lukkes.

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Men må jeg så til gengæld godt have både enkeltmandsvirksomhed og et I/S? Altså må man have flere typer forskellige virksomheder? For så fortsætter jeg bare med det selskab sammen med ham.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

mette_skov:
Men må jeg så til gengæld godt have både enkeltmandsvirksomhed og et I/S?

JA!

Tilmeldt 16. Jun 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

TAK! :D Så er det, det jeg gør! :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)