Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af filer - hvordan "vandmærker" man filens indhold med kundens info

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 10:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ved at lave et lille hobbyprojekt, som blandt andet inkluderer salg af diverse Excel filer.

Jeg er med på at det ikke kan sikres 100 % mod deling osv. 

Men, jeg ville gerne gøre sådan at når kunden køber en fil, så bliver kundens navn, og Email indsat som et vandmærke i filen.

Jeg har set at mange Ebøger netop benytter sig af dette, hvor de automatisk indsætter kundeinfo nederst på hver enkelt side.

Er der nogen som ved, om det samme kan lade sig gøre med en Excel fil?

Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan evt (manuelt) password beskytte hver enkelt fil med et unikt password knyttet til hver enkelt kunde. På den måde kan du altid spore filen tilbage til kunden der købte. Hvis du laver password så det er kundens email, så ved de at filen er personligt knyttet til dem, og det skal nok få folk til at tænke sig om en ekstra gang.

Når du så begynder at sælge meget kan du få lavet en automatisering af unik password tildeling så der ikke er så meget manuelt arbejde.

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bare skrive vandmærket i en celle der ikke kan markeres?

Det jeg tidligere har gjort er at skrive copyright ind i en skjult formel, så kan jeg til hver en tid kan dokumentere "ejerskabet" i tilfælde af copyrightsager.

Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 22
Fra  Automation People ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Har du prøvet www.gumroad.com?
Der kommer "vandmærker" på
Vh
Robin

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Byggemanden:
Du kan evt (manuelt) password beskytte hver enkelt fil med et unikt password knyttet til hver enkelt kunde

Manuelt er et No-Go - det vil give for lange ventetider overfor de kunder som har købt produktet.

Men automatisk tildeling af passwords kunne være interessant til det punkt, at det ikke forhindrer folk, i at dele med "sidemanden"

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Gumroad ser ved første øjekast interessant ud.

Jeg er pt. ved at teste om det godt nok :)

Tak for forslaget


Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1508
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har selv tænkt på at lave en Excelsikring, hvor indholdet først vises, når en successfuld opkobling til en database lykkes. Det kan eventuelt kombineres med at sende en e-mail, hvis filen flytter ejer eller åbnes samtidigt fra to IP'er.

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)