Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af konkursramt virksomhed - erfaringer?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej i rare Aminoer. 

Jeg har kendskab til en virksomhed der indgiver konkursbegæring på mandag. Er der nogen herinde der har erfaring med hvordan man køber sådan en virksomhed af en kurator? Jer er primært interesseret i at overtage navn og kundelister og så genansætte så mange ansatte som muligt. Det er en virksomhed jeg kender til, i en branche jeg er fortrolig med og jeg har længe kunne se hvilken vej det gik og hvorfor. 

håber inderligt at der er nogen herinde der ved lidt om den del, for jeg har aldrig købt en virksomhed før - men tilgængelige stiftet mange fra bunden af, hvilket er noget helt andet-:)

mange venlige aftenhilsner fra Anders

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor ikke tage kontakt til denne virksomhed inden de indgiver konkursbegæring ?
Så kunne du nemt overtage alt dette, netop fordi du oplyser du vil overtage alle ansatte.
Alene det betyder jo mange penge det offentlige og de ansatte spare penge og kræfter på.
Optjente ferie penge, ikke afholdt ferie, opsigelse periode osv.
Jeg ville mener enhver ejer ville overdrager alle aktiver til dig for 1 Kr. Såfremt du overtog de ansatte.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Holm:
Hvorfor ikke tage kontakt til denne virksomhed inden de indgiver konkursbegæring ?

Han er formentlig ikke interesseret i at overtage gældsforpligtelserne.
Ved at byde på konkursboet, får han det formentlig billigere, fordi det konkursramte firmas kreditorer vil komme til at stå med et tab.

Anders med de mange tal. Du skal i Statstidende finde ud af, hvem der er kurator og indlede forhandling med ham. Kurators opgave er at få den bedst mulige pris hjem, så kreditorerne kan få så mange penge som muligt, men i praksis har han desværre også en interesse i, at det tager noget tid, så hans honorar kan vokse.

Jeg har rigtig dårlige erfaringer med sådanne forhandlinger, hvor kurator ganske enkelt i første omgang ignorerede mine henvendelser, og i anden omgang henviste mig til at forhandle direkte med direktøren for den konkursramte virksomhed. Det gik selvsagt op i hat og briller.

Venlig hilsen

Hans 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,
Att: Hans
Han behøver på ingen måde købe gælden, ved at overtage de ansatte, som udgør for selvskabet en kæmpe udgift og forpligtigelse, kan han jo få aktiver ud som modsvarer hans overtagelse af forpligtigelser.
Eksempel ( anslået ) :
Ansat for normalt i denne branche 300.000 årligt, hvilke betyder at de fleste har mellem 3-6 måneders opsigelse, ferie penge, ikke afholdt ferie, overarbejde osv.
3 mdr. Opsigelse osv. 75.000-100.000 pr. Medarbejder.
6 mdr. 150.000-200.000 pr. Medarbejder.
Statstidende her kan du læse hvem kurator er, men typisk 5-7 dage senere, ring til skifteretten mandag efter 13.00 her har de behandlet den sidste konkurs, så kan de oplyse dig alt over telefonen.
Evt. Finde dig en advokat som har kendskab til skifteretten som kan hjælpe dig.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nok meget afhængig af situation og kurator. Det er jo helt korrekt, at kurator ofte vil være glad for at slippe for forpligtelsen til de ansatte og derfor selv vil medvirke til salget. Jeg har købt virksomheder i Tyskland vil kun at betale netop forpligtelser i forhold til ansatte i konkursbo.

Omvendt er det jo ikke sikkert der er sådan nogen forpligtelser og så er kurator ikke til at stikke i normalt. Han får ofte henvendelser fra folk der vil overtage hvad der ligner goodwill uden at gi mere end et par kroner, og kurator gider ikke bruge tid på det, og siger - tal med direktøren direkte. En i mine øjne ganske så standardpræget reaktion.

Man kan godt overtage konkursbo mod - med aftale med kurator at overtage dele af forpligtelser - har i alle fald gjort det selv i Tyskland, og det er sikkert samme sag i DK - så vil man tage de ansatte, så  - enig - det er så et klart argument for at overtage rimeligt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Att: John,

Mit indlæg omhandlet om jeg mener han skal kontakte direktøren inden selskabet indleverer konkurs begæring. Jeg er enig når først der komme en kurator, så er løbet kørt, iværtfald hvis Boris Frederiksen eller Pernille Bigaard vælges som kurator, for så drejer alt sig kun om at tømme alle værdier ud til deres fordel, intet andet.

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Som jeg forstår det, så er det selskabet der selv indlevere konkursbegæring, og dermed kan selskabet i første omgang have indflydelse på valget af kurator, og dermed muligt at finde en der har forståelse for, at der skal ske en hurtig overdragelse. Fordelen ved at overdragelsen finder sted efter konkursen er, at den kan overdragelse til realisationspris, og ikke going koncern.

mvh

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber du kan bruge alle de mange råd fra alle, og du ikke er blevet alt for forvirret i alt den snak om konkursret mv.
Uanset hvad du vælger at gøre så held og lykke, det kunne være cool hvis du bagefter skrev hvad som lykkes :-)

NB. Jeg vil dog slutte af med et citat ( you only miss 100% of the opportunities you don't take ) så hvorfor ikke ringe til direktøren inden mødet i skifteretten imorgen, hvis du tilbyder ham at overtage hans medarbejder forpligtigelse, mod at få alt det posiktive ( ingen gæld overtager ) kun aktiver og vide, og som betaling overtager du de ansatte, så takker han ja af to grunde, et han spare pengene til konkursbegæring, og han hjælper sin ansatte ved de ikke skal vente i uendelighed på løn garanti fonden betaler dem....
Det er en win win for jer begge.
Du ønskes alt det bedste i jagten på mere succes.....
Efter konkursen vil kurator være ligeglad, der er kun et mål, at skaffe sig selv så mange penge som muligt, og han for intet ud af du overtager de ansatte, tværtimod. Men du vil sikkert for få penge kunne købe kunder osv. For få penge, men mister de ikke tilliden, når de alle for brev om det gamle firma er gået konkurs? Og vil mange af dem ikke bare komme automatisk alligevel ?
Mvh. Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvis overdragelsen ikke kan planlægges over natten, og direktøren ikke vil vente med konkursbegæring. (Han kunne frygte, at han ifalder ledelsesansvar). Så find en fornuftig advokat, og her er jeg meget enig med Kristian, at I skal se jer rigtig godt for. Men advokaten kan anmode om en rekonstruktion, og I den proces har direktøren stadig noget at skulle have sagt, hvilket ikke er tilfældet efter konkursen.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2078
Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Andreas

Jeg ledte efter karaterskalaen, den kan jeg ikke finde.

Jeg vil give dig karakter for dit indlæg. plus, plus, plus, plus.

Johnny

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)