Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke indberettet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle
Det er sådan at jeg har købt nogle "produkter" af en privat person, han havde en del af dem men har normalt kun solgt til venner og bekendte åbenbart. Jeg har købt for ca. 3300kr, og overført til hans konto fra min ERHVERVSKONTO. Nu har han så skrevet til mig at han gerne vil annullere handlen alligevel, da det er noget han overhovedet ikke sælger så meget af normalt og derfor helst vil undgå at indberette det til SKAT, netop fordi han næsten ingen fortjeneste har.
Han vil annullere fordi han er bange for at SKAT mistænker ham for sortarbejde når pengene nu engang er overført fra min erhvervskonto.
Han har udstedt en faktura, men ikke gyldig (det var aftalt sådan) bare så jeg vidste hvad jeg har købt for og hvor meget.

Så mit spørgsmål er så: Kan han blive taget for sortarbejde når jeg indberetter mit køb uden at opgive af hvem, men da det er forgået via bankoverførsel vil de kunne se hans konto nr osv?

Jeg er normalt helt imod sortarbejde, men der er tale om en knægt på 18 år der nok kun har SU og en meget lille fortjeneste af det her, han blev helt overrasket over at jeg købte så meget, så vil helst ikke have det skal gå ud over ham :)
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)