Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor søger du råd til at vælge dit barns næste skole/institution?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer :-)

Jeg har en ide som jeg håber i vil spare på

Intro:

Det er i dag svært at vælge skole eller institution til vores børn. Der er mange tilbud om skoler, vuggestuer, børnehaver, SFO osv. og hvordan træffer vi forældre det bedste valg for vores børn?

Vi går da bare på kommunens eller skolens hjemmeside? Ja, det kan gives og en smule information og gængs fakta om skolen/institution, men det siger jo ikke rigtig noget om hvorvidt det er en god skole/institution?

Forældre er de bedste smagsdommere, så hvorfor ikke lade eksisterende forældre til børn på de skolerne/institutionerne give deres besyv med?

Ide:

En hjemmeside der giver overblik over alle skoler i Danmark. På siden kan forældre læse rigtige beretninger om skolen fra andre forældre, og ikke blot nøjes med kommunens få linjer og fakta om disse. Forældre kan således anmelde og give karakterer til de forskellige skoler og fx selv uploade billeder af skolen.

SkoleWiki kan fungere som ”forældrestyret”, dvs. fungere som en slags Wikipedia/forum/debat bare omkring valg af skole/institution.

Indtjeningen skal primært komme fra reklamer på siden.

Unique selling point:

Kommuners egne hjemmesider om skoletilbud er meget sparsomme og indeholder kun faktuelle fakta. SkoleWiki giver forældre en oprigtig og levende beskrivelse og vurdering der giver forældre bedre mulighed for at træffe det rette skolevalg til deres børn.

SkoleWiki.dk kan indeholde:

  • Søgning på skoler: geografi, vurdering, skoleretning, sprog mm.
  • Vurderinger/beskrivelser af alle skoler med billeder
  • Kontaktinformationer til skolerne/skrive besked/mail til skolen direkte fra siden
  • Lovstof om skoleskifte osv.
  • Links til offentlige/kommunale hjemmesider

Til at logge ind kan det integreres med Facebook og det kan måske sørge for at folk holder en god tone og er mere saglige.

Hvad siger I? Er det en god ide?

De bedste hilsner,

Teis

Fra Dragør
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 442
Fra  MD VVS Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker ikke lige umiddelbart, at det ligger lige til en success.

Det er klart, at der er frit skolevalg nu, men men men.....kun I den udstrækning, at skolerne er med på den, og det er ikke min opfattelse (Nu taler jeg jo kun ud fra egen og venners erfaring, samt noget familie der er skolelærere.)

Jeg har fx ikke noget reelt valg. Vi hører til en bestemt skole I et flydende skoledistrikt. Det vil sige, at min datter går på én skole, men da min søn blev gammel nok til at starte I skole, var distrikterne ændret og han hører derfor til en anden skole......næste år flytter grænserne igen.

Jeg har prøvet at få flyttet min datter, men ingen andre skoler i kommunen kan finde plads til hende, og heller ikke på den anden side af kommunegrænsen. Vi har nogle få privatskoler i omegnen, men de har desværre heller ikke plads...så, ja.....vi hører til, der hvor  vi er plantet. Det er min opfattelse, at det er sådan det fungerer mange steder.

Det er klart, at hvis man bor inde i midten af København, så har man lidt flere muligheder, men de fleste vælger trods alt stadig den kommuneskole de hører ind under. De fleste der IKKE gør det, har på forhånd øje på en eller anden bestemt privatskole.

Det næste jeg tænker er, at de her "vurderingssider" lidt har udspillet sig selv, og mere eller mindre har mistet al troværdighed.

Det vil også åbne for, at en hvilken som helst forældre der lige har set sig sur på en lærer, der ikke stikker særbehandling til deres lille pode, kan læsse møg af i det forum.

Jeg tænker under ingen omstændigheder, at det var et forum jeg ville benytte mig af, men jeg kan selvfølgelig bare være mærkelig og i undertal :-)

Natasha

Fra Vesterbro
Tilmeldt 13. Dec 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Natasha,

Tak for svar, det er selv nogle af de samme tanker jeg har haft.

Andre med feedback? :-)

Dbh.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)