Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må min mands firma sælge produkter til min arbejdsplads ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg arbejder på fuld tid i en produktions virksomhed, som den ansvarlige indkøber.

Min mands nystartede firma, har mulighed for at sælge nogle produkter til min arbejdsplads, som ligger langt under markedsprisen. Min arbejdsplads vil kunne spare mange penge og min mands firma vil kunne komme godt fra start.

Der står intet i min kontrakt eller stillingsbeskrivelse, om at man ikke må have sideløbende privat virksomhed. Men jeg tænker at man som gift par, rent juridisk bliver set på, som "værende i samme båd".

Der står heller intet om denne konstellation i firmaets personale håndbog og politik.

Min tanke er, at informere min arbejdsplads om den mulige store besparelse ved at vælge denne leverandør (som så er min mands firma) og dermed spille med åbne kort, så har de da mulighed for selv at sige nej tak eller ja tak.....

Der er jo beskrevet i min stillings beskrivelse, at jeg skal sørge for at arbejdspladsen altid køber materialer og produkter hjem til bedste og billigste pris og i forsvarlig kvalitet.

Men jeg er naturligvis også bange for at blive fyret "for at være for smart" osv.... jf. den gode danske jantelov.... :-/

Hvordan er jeg stillet ?

Mvh

"smarte :-) "

Fra Hvidovre
Tilmeldt 5. Sep 07
Indlæg ialt: 80
Fra  DK-Solutions ApS Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kweco

Jeg ville da lige vende det med nærmeste chef, så du er på den sikre side, og ikke bliver beskyldt for nepotisme

mvh
Kell 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Din arbejdsgiver kan ikke nægte dig at leve sammen med en mand der er selvstændig :)

Før du køber nogen varer fra ham ville jeg dog orientere min chef om virksomheden og indkøbsmulighederne.

En ting du skal overveje i denne forbindelse er om din arbejdsgiver ville kunne indgå en lignende god aftale med leverandøren.

Tilmeldt 16. Aug 13
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så længe du spiller med åbne kort kan jeg ikke se noget juridisk problem i det.

Dog ville jeg overveje hvad der sker hvis der opstår tvister på et tidspunkt. Det bør I nok sørge for at have klarlagt allerede fra star, da det vil kunne stille dig i en lidt akavet situation.

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2077
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Smarte"

Det koster ikke noget at spørge.

Har selv een på matriklen, der er i en international koncern. Jeg ringede forsigtigt og spurgte om de ville spare penge på flere artikler.

Et møde blev arrangeret (vi har dog ikke samme efternavn), men da jeg kom blev jeg modtaget med gode toner.

Vi har startet et meget godt samarbejde og firmaet sparer ca. 40% pr. medarbejder pr. måned.

Mine varer er produceret i EU og godkendelser og certifikater er højere end standard.

Evt. start med noget, der er bedre end standard?

PØJ-PØJ

Johnny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)