Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler om fortrydelsesret ved salg af service på nettet

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg ejer en virksomhed (website) som matcher 2 grupper venner og aftaler et møde mellem dem på en cocktailbar. Forløbet er således:

1) En gruppe venner tilmelder sig og betaler x antal kr. for bordreservationen, vores matching-service og den første cocktail på baren.

2) Vi matcher herefter vennegruppen med en anden vennegruppe ud fra deres facebook-oplysninger og praktisk info, reserverer et bord hos en af vores samarbejdspartnere og informerer begge grupper om det praktiske. Det er først her pengene trækkes fra kunden.

3) Grupperne mødes på baren, får serveret deres omgang forudbetalte cocktails og har det forhåbentligt sjovt.

Nu til mit spørgsmål: Hvorledes forholder reglerne for kundens fortrydelsesret sig ved denne form for køb på nettet? Normalt har man jo 14 dages fortrydelsesret, men her er der jo (i mine øjne at least) ikke tale om salg af fysiske varer, men nærmere en service. Vil det være forkert kun at tilbyde fortrydelsesretten INDTIL vi matcher/reserverer bord og trækker pengene, og altså lade den frafalde herefter? Dette vil af praktiske grunde være smartest for os, da der ved fortrydelse vil være en del arbejde for os i at skulle finde en ny gruppe/lave en ny bordreservation/sende ny praktisk info ud etc.

Spørg gerne om uddybelse hvis dette er nødvendigt.

Med venlig hilsen,

Jesper

Fra København
Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der ingen som kan svare på dette? :)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Oct 14
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

I behøver ikke tilbyde fortrydelsesret hvis der er tale om en service som ikke kan returneres, eller hvis der gives direkte adgang til servicen.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)