Hej Der er jo mange ting der gør sig gældende, og 300 besøgende er for lidt til at slå en tendens fast 1) Der er forskal på kvantitative og kvalitative besøgende. Kommer de fra FB, så er de måske nok ikke i "købsmode" 2) Din målgruppe - unge forældre / mødre er en gruppe der (generelt set) bruger rigtig meget tid på at undersøge ting, snuse rundt, klikke alle vegne osv. inden / uden de køber noget. Dvs. der er nok mange der er inde og snuse rundt blot for at orientere sig eller som tidsfordriv mens barnet sover middagslur :) 3) Der er rigtig rigtig mange webshops til samme målgruppe, så jeg ville overveje at få en skarpere profil. Dvs. hvad vil DU være kendt for? Specialist i trælegetøj? Den billigste? Gode produktguides? Innovative produkter? Eller?? Hilsen Morten |
Ja, som andre allerede har sagt, den er lidt "busy" og forvirrende - men jeg tror faktisk, I skal kaste et fornyet blik på hele jeres user-journey (evt. få nogen til at gøre det for jer).
Et besøg skal jo helst udforme sig som en tragt, hvor det er nemt at komme ind og på ret spor hen imod at finde en vare, man kan li', beslutte sig for at købe den, og gennemføre købet. Det er lidt en kliché, men her er den gode gamle Keep-It-Simpe-Stupid éns bedste ven: - der skal ikke være for meget bling eller for mange call-to-action-elementer, ikke for meget at regne ud, bare en enkel og smooth shopping-oplevelse.
Meget groft sagt skal man prøve at sætte sig ind i, hvad kunden ønsker/har brug for at se, for at træffe sin købsbeslutning, i stedet for at fokusere på alle de ting, man gerne vil vise - for man vil jo gerne vise det hele, og fortælle om alle sine fordele, men hvis man prøver at forestille sig, at det var ekspedienten i en butik, der forsøgte at fortælle en kunde alle de ting på samme tid, og mens kunden prøver at beslutte sig for et køb, så kan man måske godt se, hvorfor det kan være den forkerte måde at skabe et salg på.
Det er i øvrigt også værd at notere sig, at trafik fra Facebook er den med den absolut laveste konversions-rate - sådan har det været i de shops, jeg selv har kørt, sådan er det hos alle, jeg har hørt fra, og det giver jo også lidt sig selv; tænk på, hvor meget af det, der foregår på Facebook, der er totalt "ligegyldigt" (altså uforpligtende/for sjov/adspredelse/klik-bait m.m.); det er ikke et mindset, der fører til købsbeslutninger for særlig mange mennesker.
Dermed ikke sagt, at man ikke behøver være til stede der - det kan være rigtig godt at have en fast "presence" med små, interessante og personlige nyheder og indlæg fra shoppen. Det er bare ikke dér, konversionerne ligger, det er mere noget med at etablere sin "stemme", sin stil, kundeoplevelse, evt. kontakt med folk, der kan give én omtale, og sådan noget.
Held & lykke med shoppen!
:)
Jesper W.
www.jesperwille.com