Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler salg på webshop, hvad er der galt?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der er jo mange ting der gør sig gældende, og 300 besøgende er for lidt til at slå en tendens fast

1) Der er forskal på kvantitative og kvalitative besøgende. Kommer de fra FB, så er de måske nok ikke i "købsmode"

2) Din målgruppe - unge forældre / mødre er en gruppe der (generelt set) bruger rigtig meget tid på at undersøge ting, snuse rundt, klikke alle vegne osv. inden / uden de køber noget. Dvs. der er nok mange der er inde og snuse rundt blot for at orientere sig eller som tidsfordriv mens barnet sover middagslur :)

3) Der er rigtig rigtig mange webshops til samme målgruppe, så jeg ville overveje at få en skarpere profil. Dvs. hvad vil DU være kendt for? Specialist i trælegetøj? Den billigste? Gode produktguides? Innovative produkter? Eller?? 

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, som andre allerede har sagt, den er lidt "busy" og forvirrende - men jeg tror faktisk, I skal kaste et fornyet blik på hele jeres user-journey (evt. få nogen til at gøre det for jer).

Et besøg skal jo helst udforme sig som en tragt, hvor det er nemt at komme ind og på ret spor hen imod at finde en vare, man kan li', beslutte sig for at købe den, og gennemføre købet. Det er lidt en kliché, men her er den gode gamle Keep-It-Simpe-Stupid éns bedste ven: - der skal ikke være for meget bling eller for mange call-to-action-elementer, ikke for meget at regne ud, bare en enkel og smooth shopping-oplevelse.

Meget groft sagt skal man prøve at sætte sig ind i, hvad kunden ønsker/har brug for at se, for at træffe sin købsbeslutning, i stedet for at fokusere på alle de ting, man gerne vil vise - for man vil jo gerne vise det hele, og fortælle om alle sine fordele, men hvis man prøver at forestille sig, at det var ekspedienten i en butik, der forsøgte at fortælle en kunde alle de ting på samme tid, og mens kunden prøver at beslutte sig for et køb, så kan man måske godt se, hvorfor det kan være den forkerte måde at skabe et salg på.

Det er i øvrigt også værd at notere sig, at trafik fra Facebook er den med den absolut laveste konversions-rate - sådan har det været i de shops, jeg selv har kørt, sådan er det hos alle, jeg har hørt fra, og det giver jo også lidt sig selv; tænk på, hvor meget af det, der foregår på Facebook, der er totalt "ligegyldigt" (altså uforpligtende/for sjov/adspredelse/klik-bait m.m.); det er ikke et mindset, der fører til købsbeslutninger for særlig mange mennesker. 

Dermed ikke sagt, at man ikke behøver være til stede der - det kan være rigtig godt at have en fast "presence" med små, interessante og personlige nyheder og indlæg fra shoppen. Det er bare ikke dér, konversionerne ligger, det er mere noget med at etablere sin "stemme", sin stil, kundeoplevelse, evt. kontakt med folk, der kan give én omtale, og sådan noget.

Held & lykke med shoppen!

:)

Jesper W.

www.jesperwille.com

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Tilmeldt 6. Nov 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Fairybaby.dk Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej

Der er jo mange ting der gør sig gældende, og 300 besøgende er for lidt til at slå en tendens fast

1) Der er forskal på kvantitative og kvalitative besøgende. Kommer de fra FB, så er de måske nok ikke i "købsmode"

2) Din målgruppe - unge forældre / mødre er en gruppe der (generelt set) bruger rigtig meget tid på at undersøge ting, snuse rundt, klikke alle vegne osv. inden / uden de køber noget. Dvs. der er nok mange der er inde og snuse rundt blot for at orientere sig eller som tidsfordriv mens barnet sover middagslur :)

3) Der er rigtig rigtig mange webshops til samme målgruppe, så jeg ville overveje at få en skarpere profil. Dvs. hvad vil DU være kendt for? Specialist i trælegetøj? Den billigste? Gode produktguides? Innovative produkter? Eller?? 

Hilsen Morten

Vi har nok desværre lagt for mange penge hos facebook til facebook annoncering, men som du skriver så er de nok ikke i "købsmode" når de kommer fra FB og besøger vores shop. Vi vil prøve at spare de penge til facebook og tænke i andre markedsføringsbaner :o) 

Du har helt ret i at vi skal få lavet os en skarpere profil, det vil vi igang med at arbejde på med det samme, så vi kan få slået igennem.

Tak for et godt og meget brugbart svar!  

Tilmeldt 15. Jul 14
Indlæg ialt: 36
Fra  BilligeLED.dk Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når nu du bruger one page checkout, synes jeg du skal lade alle felter være synlige. Det der med at trykke på "gæste login" synes jeg gøre hele købsoplevelsen besværlig.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Generelt mener jeg du sakl være meget påpasselig med onepagecheckout. - hvis ikke siden gøres MEGET overskuelig, kan alle de informationer der sakl samles hurtigt virke uoverkommelige. - Så enten skal der skæres meget ind til benet, og lave siden nmeget guidende, ellers er jeg ikke sikker på at onepagecheckout er den bedste løsning.

Tilmeldt 6. Nov 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Fairybaby.dk Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Wille:

Ja, som andre allerede har sagt, den er lidt "busy" og forvirrende - men jeg tror faktisk, I skal kaste et fornyet blik på hele jeres user-journey (evt. få nogen til at gøre det for jer).

Et besøg skal jo helst udforme sig som en tragt, hvor det er nemt at komme ind og på ret spor hen imod at finde en vare, man kan li', beslutte sig for at købe den, og gennemføre købet. Det er lidt en kliché, men her er den gode gamle Keep-It-Simpe-Stupid éns bedste ven: - der skal ikke være for meget bling eller for mange call-to-action-elementer, ikke for meget at regne ud, bare en enkel og smooth shopping-oplevelse.

Meget groft sagt skal man prøve at sætte sig ind i, hvad kunden ønsker/har brug for at se, for at træffe sin købsbeslutning, i stedet for at fokusere på alle de ting, man gerne vil vise - for man vil jo gerne vise det hele, og fortælle om alle sine fordele, men hvis man prøver at forestille sig, at det var ekspedienten i en butik, der forsøgte at fortælle en kunde alle de ting på samme tid, og mens kunden prøver at beslutte sig for et køb, så kan man måske godt se, hvorfor det kan være den forkerte måde at skabe et salg på.

Det er i øvrigt også værd at notere sig, at trafik fra Facebook er den med den absolut laveste konversions-rate - sådan har det været i de shops, jeg selv har kørt, sådan er det hos alle, jeg har hørt fra, og det giver jo også lidt sig selv; tænk på, hvor meget af det, der foregår på Facebook, der er totalt "ligegyldigt" (altså uforpligtende/for sjov/adspredelse/klik-bait m.m.); det er ikke et mindset, der fører til købsbeslutninger for særlig mange mennesker. 

Dermed ikke sagt, at man ikke behøver være til stede der - det kan være rigtig godt at have en fast "presence" med små, interessante og personlige nyheder og indlæg fra shoppen. Det er bare ikke dér, konversionerne ligger, det er mere noget med at etablere sin "stemme", sin stil, kundeoplevelse, evt. kontakt med folk, der kan give én omtale, og sådan noget.

Held & lykke med shoppen!

:)

Jesper W.

www.jesperwille.com

Vi har prøvet at kigge med andre øjne på shoppen nu og du har ret i at den er forvirrende og vi har sat vores designer på sagen, så vi forhåbentlig kan få den gjort meget mere simpel. Vi har nemlig som du skriver gerne villet vise alle vores varer og fordele på én gang, men vi bliver nødt til at indskrænke os, så kunderne ikke får smidt al det i hovedet på én gang. Det er en god idé at forestille sig at det var en ekspedient, det ville jo være en træls købsoplevelse hvis ekspedienten skulle fortælle om alt det når man jo bare ville købe en vare. :o) 

Du har givet os en rigtig god ide til markedsføring, vi har fået kontakt til en person som kan give os god omtale som vi er meget spændt på :o) 

Mange tak for et brugbart svar! :o)

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første er det en voldsomt konkurrencepræget branche, så giv lidt tid. Det skal ikke forstås sådan, at I bare skal vente, selvfølgelig.

I kan ikke forvente at sælge ret meget til venner og bekendte og deres venner, som måske ikke er målgruppen.

Som tekstforfatter ser jeg sådan på jeres shop:

Korte produkttekster - intet call to action (opfordring til at bestille, se nærmere på, vælge osv.)

Ingen kategoritekster - seomæssigt skidt!

Thumbs up for CVR-info osv. - men hvorfor ikke navn og billede af ejeren på profilsiden?

Intet nyhedsbrev - selvom nyhedsbrevet er jeres store chance for at fange den læser, der ikke har brug for noget lige nu, men måske om en uge!
Ingen blog - igen kunne det gavne i forhold til både Google og kunder.

Så der er nok, I kan gå i krig med, og når alt det er gjort, skal I gå i gang med at lokke de rigtige mennesker ind på jeres shop via Facebook-annoncer og AdWords, men i høj grad også via gratis og billig markedsføring som link til blog på sociale medier, debatindlæg i børnefora, måske pressemeddelelse med gode råd om babylegetøj osv.

Der er mange muligheder og en del at lave. ;)

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 2209
Fra  Tekstfokus Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

... og så kan I sikkert godt sælge via Facebookannoncer, men målrettede - og hvad med retargeting, altså de annoncer, der forfølger en, når man har besøgt en shop? Gustav Gade ved noget om det.

Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper

Få en rådgivning for 0 kroner her.

Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Må jeg anbefale Jer at I kigger lidt på Jeres leveringspriser;-)

De er simpelthen alt for dyre.

Benyt i stedet den fremragende løsning pakkelabels.dk

Vi benytter den selv til vores webshops.

Pakkelabels er super til nystartede virksomheder som Jeres og I kan integrere pakkelabels med Jeres Prestahop løsning. Super simpelt.

Jeg lagde eksempelvis en hagesmæk i indkøbskurven og den billigste løsning hos Jer er 28,- og den dyreste hedder 70,-

Jeg går ud fra, at de 28,- er som A brev op til 250 gram, men én hagesmæk burde ikke veje over 100 gram????

Giv kunden nogle valgmuligheder. I dette tilfælde kan de vælge pakken som A brev, og hvis den virkelig vejer over 100 gram, så tilbyd kunden også den mulighed at vælge B brev til 22,50,-

Den dyreste løsning hos Jer hedder 70,- med track&trace.

Den kan I tilbyde kunden til 39,- med track&trace igennem pakkelabels.dk for pakker op til 1 kg.

Og for pakker mellem 1-5 kg. koster det 49,-

Vil kunden have med omdeling koster det yderligere 19,-

Pakkelabels har endvidere lige indgået samarbejde med GLS så det kan I altså også tilbyde kunden;-)

Check det ud, men giv Jeres kunder flere valgmuligheder - vi har i hvert fald erfaret med vores webshops, at kunderne godt kan lide at de selv kan vælge....

Sidst men ikke mindst syntes jeg dine kontaktoplysninger lugter af for meget hobby. (Ikke at der er noget galt med hobbyvirksomheder)

Tel: +45 30 57 01 97

mai(at)maxkrone.dk

Just FYI ;-)

Tilmeldt 6. Nov 14
Indlæg ialt: 9
Fra  Fairybaby.dk Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Louise Lamberth - Tekstfokus:

For det første er det en voldsomt konkurrencepræget branche, så giv lidt tid. Det skal ikke forstås sådan, at I bare skal vente, selvfølgelig.

I kan ikke forvente at sælge ret meget til venner og bekendte og deres venner, som måske ikke er målgruppen.

Som tekstforfatter ser jeg sådan på jeres shop:

Korte produkttekster - intet call to action (opfordring til at bestille, se nærmere på, vælge osv.)

Ingen kategoritekster - seomæssigt skidt!

Thumbs up for CVR-info osv. - men hvorfor ikke navn og billede af ejeren på profilsiden?

Intet nyhedsbrev - selvom nyhedsbrevet er jeres store chance for at fange den læser, der ikke har brug for noget lige nu, men måske om en uge!
Ingen blog - igen kunne det gavne i forhold til både Google og kunder.

Så der er nok, I kan gå i krig med, og når alt det er gjort, skal I gå i gang med at lokke de rigtige mennesker ind på jeres shop via Facebook-annoncer og AdWords, men i høj grad også via gratis og billig markedsføring som link til blog på sociale medier, debatindlæg i børnefora, måske pressemeddelelse med gode råd om babylegetøj osv.

Der er mange muligheder og en del at lave. ;)

Mange tak for et godt og uddybende svar ! 

Vi er allerede gået igang med kategoriteksterne nu og vi er ved at finde ud af at få lavet en blog og startet op på nyhedsbrev. 

Det var lige hvad vi havde brug for, nu har vi en masse at gå i krig med :o)

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)