Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tips til hvor jeg kan få printet en billig bog i Asien?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for tippet. Jeg tjekker Lulu ud :)

Jeg fik iøvrigt et svar fra en kinesisk printer. Fragten til Danmark er nok hvad der kommer til at afholde mig, men jeg skal stadig bestemme mig for hvordan / hvorledes. Som kan ses nedenunder lå den lidt dyrt, men det er måske forventeligt for et læs halvtungebøger. Prisen pr unit, er dog ved 1000 nede på 0,86 USD og 1,24 ved 500 units.


 

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Lulu ser faktisk interessant ud. Og for de omkring 1,72 usd kan jeg få printet min bog i helt ned til kun et eksemplar, for fx bedre at teste på potentielle købere om bogen har nogen interesse.

Mange af de kinesiske udbydere har et minimumskrav på 500/1000 kopier.

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunai:
Jeg fik iøvrigt et svar fra en kinesisk printer

~7 kr pr bog inkl. fragt ved køb af 1000 kr er vel ikke så galt?

Dertil kommer selvfølgelig told og behandling.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

MSkovmose:
Dertil kommer selvfølgelig told og behandling.

og ikke at forglemme de ret omkostninger som skal betales til den danskes speditør for handling - forvente de opkræver 2.000 - 5.000 DKK. 

Ravn

Fra København K
Tilmeldt 23. Nov 12
Indlæg ialt: 522
Fra  Bella Borsa Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så kan han jo bare bestille 500 stk i stedet til omkring 13 kr pr stk i stedet + told. Så ser det ud til, at det bliver sendt med et ekspresfirma som DHL eller FedEx i stedet. Så slipper han for at betale en speditør. Prisen bliver omkring den samme, han kan nøjes med at bestille det halve oplag og han får bøgerne langt hurtigere og lige til døren.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunai:
det er også første gang jeg printer

Er det første gang?? Med mindre du ved ALT om tryk af bøger (hvem gør egentligt det - udover trykkerierne) så er det dæleme et risikofyldt projekt at få det gjort i Asien.

Jeg ville nok hellere satse på noget dansk. Måske betaler du mere, men her kan du også være ret sikker på hvad du kommer til at stå med i hånden. Det aner du ikke hvis du køber i Kina uden branchekendskab! 

Men en anden ting.... hvis du skal sælge online, hvorfor så ikke lave det til en ebog??? Virker mere oplagt

Vil du endelig søge udenfor DK's grænser, så prøv fx Tyskland eller Polen

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom jeg er nybegynder, har jeg en baggrund som grafisk designer, har at gøre med typografi på en daglig basis - kan selv lave cover til bogen, og har en ven som er chef ved et mindre forlag, hvis der skulle være noget lidt tungere at få forklaret. 

Personligt ser jeg på det med oprejst pande og som en udfordring. Jeg har tid nok. Jeg tror ikke på at der er den store fikkumdik i hvordan et kinesisk firma gør det, så længe man har en fornuftig dialog omkring alt inden og bogen er simpel som den er. De kommunikerer på forståeligt engelsk.

Men ja, som MSkovmose siger virker det måske ikke helt dumt med 500 i asien på et tidspunkt. Jeg ser også på danske muligheder p.t.. En anden mulighed er også at få bestilt et mindre oplag gennem fx Hulu eller et dansk, og se om projektet bærer frugt og så hvis det gør, så gå efter et større oplag. 

Bogen skal måske også udgives som e-bog, men formålet med bogen er at det skal være en fysisk bog da det er en toilet-bog i ordets mest bogstavelige forstand :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville aldrig vove at give mig i kast med Asien, på dette .

Men hvis du ikke er momsregistret, så kan det være smart at kigge til Sverige, for der har de kun 6 % moms, på trykning af bøger og i DK har vi 25 %  = 19 % besparelse + noget kurs til din fordel.

Serie

Tilmeldt 29. Sep 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Op til hver enkelt. Jeg synes dog man skylder en forklaring på hvorfor man specifikt ikke ville gøre det. At få printet en simpel bog virker i mine øjne ikke som raketvidenskab, hvis man har en fornuftig korrespondance med dem i Asien. Jeg har i forvejen en print-mæssig baggrund uddannelsesmæssigt og forstår de formater de evt efterspørger. 

Den finte / proces med at sætte sig ind i at registrere sig som svensk virksomhed virker lidt for tricky / langsommelig til mig desværre. Men fedt tip Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Sunai:
Den finte / proces med at sætte sig ind i at registrere sig som svensk virksomhed virker lidt for tricky / langsommelig til mig desværre. Men fedt tip Yes

Det med Sverige er der intet fimurligt i  -  moms på bogproduktion er blot 6 %  - så hvorfor betale 25 % i DK , for samme vare.... + kurs 

Serie

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)