Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min webudbyder er "forsvundet" hvad gør jeg?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Fra  www.tcmkids.dk Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel find ud af hvor din shop er hostet og få dem til at hjælpe

Fra Andoharanofotsy
Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 713
Fra  Skandic Madagascar Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu talt med en ny web udvikler og han fortæller mig det er muligt at redde resterne og komme videre - hvad han har tænkt sig at gøre ved jeg ikke, men han synes meget kompetent og har gode referencer... så frem nogen er interesseret kan jeg anbefale ham! 

tag et kig på: MTop.dk 

http://www.mwcreation.net

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Fra  www.tcmkids.dk Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

okey jeg valgte bare at forsætte samme sted som hvor den var i forvejen, bare på mit eget webhotel istedet for på Thomas's og så har jeg fået en god aftale med dem.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 4 person

Det her ligner en sag hvor man har købt for billigt, og nu er utilfreds med kvaliteten på det leverede. Man får hvad man betaler for, det gælder særligt ifht. rådgivning, og det første du ville have fået at vide hvis du havde spurgt en bare nogenlunde professionel til råds ifht. hosting af webshop, ville have været at hoste den i Danmark - og dernæst at sikre dig rettigheder og forsyningskæde.

De fleste hostingvirksomheder tilbyder at du kan registrere slutkunden på de enkelte produkter, hvorved driftsaftalen automatisk overdrages til slutkunden ved konkurs eller betalingsstandsning

Men det lyder godt du har fundet en ny webudvikler der kan hjælpe dig ... husk nu og sikre dig bedre denne her gang, backup af kildekoden, hosting i dk, ejerskab af hostingaftalen og en seriøs samarbejdspartner :)

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person

Mikkel Mikjær Christensen:
Det her ligner en sag hvor man har købt for billigt, og nu er utilfreds med kvaliteten på det leverede

Arhh, stop nu det fis - jeg har også købt en shop af Thomas og har været meget tilfreds, selvom han forsvandt - heldigvis fik jeg koderne inden.

Det handler da ikke altid om pris, men mere om personerne - jeg har også givet 40.000 for en webshop, hvor vedkommende ikke havde styr på tingene, og det endte med at spilde 40.000

Så jo pris og kvalitet hænger sammen, men bare fordi man giver mange penge er jo ikke ens betydende med kvalitet - se bare på det offentlige når de køber EDB, eller hvad løsningen på rejsekortet har kostet.

Uanset hvor mange penge man giver, gives der jo ikke garantier for at vedkommende som har lavet det forsvinder fra jordens overflade

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se hvad det ville sikre at hoste løsningen i Danmark.

Vi har på ingen måde nægtet at hjælpe nogle af de pårørte, tværtimod, vi vil gøre det så godt vi kan for at der bliver fundet en løsningen på problemet for alle pårørte.

Samtidig med det, ville det selvfølgelig give mest mening at hver enkelt shop havde haft deres eget webhotel, fordi det gør det nemmere for kunder at overtage - og vi supportere dette fuldt ud med vores løsning. Vi tilbyder endda reseller løsninger til folk der ønsker, men dette er ikke blevet benyttet her selvom det burde, også grundet af vores forretningsbetingelser, at vi ikke tillader reselling af vores webhoteller, uden specifik aftale, eller en reseller aftale.

Men jeg ser ikke at det ville løse problemet at siderne var hosted i danmark eller fra en dansk virksomhed. Vi vil hjælpe alt det vi kan, men der er ting vi simpelthen ikke kan gøre, om så vi var en dansk virksomhed, men hvis kunder har adgang til deres Magento installationer, så står de frit for at lave en system backup fra magento som giver hele deres side. Og dette guider vi i hvordan man tager en backup fra Magento så man får de ting man skal bruge.

Det eneste vi vil, er egentligt at der bliver fundet en løsning, fordi det ville være ret nedern for de pårørte, hvis deres shops går til spilde.

Forsat god aften.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 31
Fra  www.tcmkids.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas du har gjort et godt stykke arbejde for at hjælpe mig og jeg er lykkelig for at vi har fundet en løsning på det og jeg ikke har mistet min lille shop, jeg har kun mig selv der sidder og kæmper for at få min drøm til at gå i opfyldelse og har ikke hjælp nogen steder fra, så er bare vildt glad og taknemmelig for du kunne hjælpe.

Jeg har ikke en dyt forstand på det der med backup det har jeg ikke lært noget om, så derfor var det jo også lige jeg valgte et firma som Thomas's for at regne med at have en at kunne læne mig op af med det jeg ikke kunne selv.

At Thomas så er forsvundet kan man jo ikke gardere sig imod og der er jo ikke andre end ham selv der kan gøre noget ved. Det tilbud han havde, som mange andre end mig har benyttet sig af, så altså ikke utroværdig ud og det er jo umuligt at tjekke om man kan stole på folk, man kan kun handle og håbe.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cak81:
At Thomas så er forsvundet kan man jo ikke gardere sig imod

Jo det kan man netop ... ved at have backup.

Og at starte en Webshop uden at sætte sig ind i basale ting som sikkerhedskopiering svarer til at springe i faldskærm første gang nogensinde med en faldskærm du selv har syet ... Man har altså en smule forpligtelse til at sætte sig ind i ting og sige "Hva nu hvis ...." , hvis du havde gjort det havde du ihvertfald sparet dig selv for en dårlig oplevelse her :-)

Håber du har lært det nu :P

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 330
Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Og at starte en Webshop uden at sætte sig ind i basale ting som sikkerhedskopiering svarer til at springe i faldskærm første gang nogensinde med en faldskærm du selv har syet ... Man har altså en smule forpligtelse til at sætte sig ind i ting og sige "Hva nu hvis ...."

Helt enig - nu var det også bare at du fik det til at lyde som om at man har købt noget billigt, så er det automatisk skidt, det behøver det ikke nødvendigvis at være ;-)

Tilmeldt 10. Jul 12
Indlæg ialt: 14
Fra  BornholmerWeb Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Måske lidt sent i debatten, men her et par råd: For det første bør man selv købe domænet - eller i det mindste sikre sig, at man står som ejer hos dk-hostmaster (med rettigheder til at ændre whois). Jeg foreslår at man køber domæne gennem GratisDNS. Så kan det hostes hvor som helst efter eget valg.

For det andet bør man købe hosting plads (web hotel) hos en udbyder, der giver fuldt kontrolpanel såsom c-panel, således at man til enhver tid kan tage backup, tilgå databaser og filer, oprette mailkontoer osv.

Man kan så - efter behov - købe hjælp og support hos en (forhåbentlig) kompetent person til opsætning osv.

Det vigtige er, at man selv har og bibeholder kontrol og adgang - som man så kan bede andre om hjælp med at bruge.
Side 4 ud af 5 (45 indlæg)