Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Dinero :/

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Fra  KRAGH Agentur Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har for 2 mdr siden " droppet min revisor " og kør hele mit regnskab ind i Dinero ( naturligvis har jeg købt Pro ) Men der nogle ting jeg ikke føler jeg kan få besvaret ordenlig - så håber at der er nogen der kan hjælpe mig.

1. Jeg laver en faktura og godkender den, når indbetalingen sker skal jeg så gå ind og " registrere den som betalt " eller kan jeg bogfører den først og så bliver den automatisk fjernet?. ( Nogle gange forsvinder de nemlig ikke efter jeg har bogført dem )

Og er i tvivl om jeg skal registrere den selv før jeg bogfører den.

2. Når jeg bogfører er det med mappe ved siden af, sætter alt i nummer orden i mappen samt det stemmer overens i Dinero med bogførings nummer. Er det forkert eller rigtig, eller kan jeg nøjes med at gøre det i Dinero og ikke i en mappe ved siden af?.

 3. Jeg har som sagt købt pro - men føler ikke jeg har fået mere ud af det, altså jeg udnytter ikke Dinero fuldt ud. Hvis jeg laver en købt kontakt til en kunde fx. og tager et billede med mobil via Dinero app'en - bliver det bilag så bogfør med det samme med nummer og det hele eller hvordan - hvis ja så går der jo kuk i bogførings nummerne.

Jeg håber at det gav mening og der sidder nogle der kan besvarer mine mangler så jeg kan bliver trykkere ved Dinero :)

DBH.

Asger K.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asger K.

Dinero support har været lidt i knæ på det sidste, men jeg har erfaret, at det er blevet bedre. Bl.a. har de også ansat 4 nye personer i supporten. Jeg synes, du skulle spørge dem.


Herudover synes jeg, du skulle få en bogholder til at hjælpe dig i gang og måske lige se tingene igennem her i starten. Måske kan hun/han endda hjælpe dig med nogle gode råd her og der og hjælpe med årsregnskabet. Husk, at hvad der er sparet, er ikke altid tjent :-)

Såfremt din butik er relativ simpel, er det bestemt en god idé at bogføre selv.

God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

skriv til support@dinero.dk

1 Jeg tror anbefalingen er at du anvender standarden og opretter en faktura og godkender den - så bogføres den og ligger i kreditorer, og når den er betalt booker du den som betalt og er det med det fulde beløb forsvinder den, ellers bliver den indtil alt er betalt

2 Sådan ville jeg også gøre men lovmæssigt er det OK kun at ha den i Dinero som bilag. men jeg har det både i skyen (dropbox og i øvrigt ikke dinero) og i mappe, jeg synes det er langt nemmest at tage frem

3 ja jeg hr samme problem - det ligger under dag - men nej det får ikke et bilagsnummer som kan relatere til regnskabet. Jeg skriver bilagsnummer manuelt på bilaget når jeg ser det

Men skriv til support@dinero.dk  de er dygtige

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Dinero Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Asger

Det lyder som om du nok kan klare dig på egen hånd :-) John har svaret på det meste, men jeg bekræfter lige for en god ordens skyld:

1. Ved betaling gør du, som du selv beskriver: Registrerer den betalte faktura. Når du har gjort dette skulle fakturaen gerne forsvinde fra Igangværende fakturaer. Du kan stadig finde fakturaen hvis du i den ovenstående menu vælger "Alle". Hvis dette ikke er tilfældet må du meget gerne skrive til supporten på linket nederst - så kigger vi på sagen :-) 

2. Du kan godt gemme alt i Dinero og slippe for regnskabet i mappen. SKAT kræver blot at du skal kunne reproducere bilagene, og det kan du gøre fra Dinero, hvis det vil blive efterspurgt (det bliver det forhåbentlig ikke :-)). Hvis du er mere tryg ved at gemme det hele i mappen skal du selvfølgelig blive ved med det. Som John siger, Kan du også sikre dig yderligere ved at gemme bilagende i andre cloud-løsninger.

3. Når du uploader et bilag, får det ikke et nummer. Det er først, når du bogfører det, at det får et nummer. Numrene bliver givet kontinuerligt ud fra hvilken rækkefølge bilagene bliver bogført.

Håber det gav lidt afklaring og ellers så skriv endelig hertil:

https://dinero.dk/om-dinero/kontakt/

Bedste hilsener

Jonas

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Fra  KRAGH Agentur Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for dit svar!

Tilmeldt 17. Feb 14
Indlæg ialt: 18
Fra  KRAGH Agentur Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas,

Tak for dit svar, det giver mere mening for mig.

Jeg er dog stadigvæk i tvivl om: Hvis jeg har en faktura og som bliver betalt: 1. Indtil nu har jeg ikke godkendt betalingen - men bogført den i stedet ( virker det ikke på samme måde som hvis jeg registrere betalingen ? ) eller skal jeg gøre det først, og så må jeg bogføre den. Er lidt bange for at jeg kan komme til at registrere den 2 gange så den kommer dobbelt i banken.

Asger

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)