Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Told og moms på varekøb

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 4
Fra  EYKI Danmark Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg sidder inde med et problem vedr. bogføring af vores varekøb hos vores leverandør i Kina, og jeg håber der er en Dinero ekspert der kan hjælpe mig. Vi har i Dinero bogført vores varekøb fra Kina på det fulde beløb vi har betalt for produktet inkl. Levering, som ”varekøb verden”, der automatisk opdaterer moms i forhold til dette. Herefter har skat så opkrævet told på nogle af vores forsendelser.

Udfordringen er nu at koble disse beløb sammen – både på Dinero og ved betaling af moms.
Mit indtryk er, at Dinero har beregnet vores varekøb forkert, da varekøbene ser ud til at have indflydelse på vores momsregnskab, selvom der ikke er moms på produkterne fra 3. lande.
Derudover mangler vi at bogføre tolden i Dinero, således de også kommer i det momsregnskab.
Vi ved heller ikke, hvor meget vi skal indberette til skat i de forskellige punkter til december
(Salgsmoms, købsmoms, 3. land osv.)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

overordnet er det ofte - netop af hensyn til importmoms, klogt at vente med at bogføre køb til man har fulde varepris + fragt + told og alt. Så bruger man varekøb verden som I har gjort og Dinero regner importmomsen korrekt

René Krogh:
Mit indtryk er, at Dinero har beregnet vores varekøb forkert, da varekøbene ser ud til at have indflydelse på vores momsregnskab, selvom der ikke er moms på produkterne fra 3. lande.

det skal den gerne ha - den skal regne 25% af samlet pris som importmoms under salgsmoms og samme beløb skal den så lægge  under købsmoms, hvis det altsammen er til firmabrug. Læs evt om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

René Krogh:
Derudover mangler vi at bogføre tolden i Dinero, således de også kommer i det momsregnskab
og det må I så bogføre - og i dinero ville jeg bogføre direkte på samme konto som købet og skrive at det er Told på bilag xx eller andet der kæder dem sammen. Så vil dinero automatisk også beregne importmoms på tolden også, helt som den skal

I vil så kunne ha overblik over 

René Krogh:
Vi ved heller ikke, hvor meget vi skal indberette til skat i de forskellige punkter til december 
(Salgsmoms, købsmoms, 3. land osv.)
da det meget gerne skulle fremgå af Dineros moms rapport - hvis den er sat til 4 kvartal

Alternativt og måske i det hele taget - få endnu mere overblik og sikkerhed, ved at lade en bogholder af en eller andet slags gennemse regnskabet ved at logge på Dinero og ha adgang til jeres bilag i f.eks. delt dropbox mappe. Det vil gi større sikkerhed mod fejl i skat og moms og få udgifter korrekt med. Du kan få 3 gratis tilbud hos www.agera.dk 

vh John Hannover

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herning
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 4
Fra  EYKI Danmark Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for en grundig gennemgang - nu tror jeg at jeg blev lidt klogere.
Så det vil sige, at når vi har prisen på tolden også, skal vi blot koble det hele sammen på bilaget i dinero som varekøb verden, og så gå ud fra momsberegningen på Dinero, når vi skal betale?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ja sådan skulle det meget gerne virke -. hvis I bogfører korrekt så kan I regne med Dineros moms - prøv at se det forrige link om importmoms, hvis du vil vide hvad der foregår - ellers stol på dinero - bare du har bogført hele omkostningen på varekøb verden

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Apr 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej René

Så kom John Hannover os i forkøbet - og tak for den grundige gennemgang, John :-)

Det ser ud til, at du har fået svar på alle dine spørgsmål. Vi har iøvrigt lavet en kort guide omkring importspecifikation fra SKAT, som du nok kan bruge. 

https://dinero.dk/support/importspecifikation-fra-skat-hvad-gor-jeg/

Bedste hilsener 

Jonas

Fra Herning
Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 4
Fra  EYKI Danmark Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas

Tak - meget fin guide i har fået lavet.
Det er dog gået op for mig, at de 3 opgørelser fra SKAT i importspecifikationen, kun omhandler moms, og ingen told??
Jeg har købt ved en leverandør som må formodes at være privat - derfor får jeg nok fortoldningen for moms.

Her nævner i selv i den næste guide:

  1. Bogføre hele fakturaen med totalbeløbet på en konto der håndtere udlandsk moms. Du bogfører altså hele beløbet inklusiv moms, og derved ikke får momsen tilbage (ikke sikkert skat godkender)

"Konto der håndterer udenlandsk moms" - det vil sige vi ikke kan bruge kontoen varekøb verden som vi har brugt?

Hvilken konto vil så være den rigtige at bruge?
Og hvordan bogfører vi således Fortoldning - Moms fra SKAT?

Tak på forhånd!

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

René Krogh:

Hej Jonas

Tak - meget fin guide i har fået lavet.
Det er dog gået op for mig, at de 3 opgørelser fra SKAT i importspecifikationen, kun omhandler moms, og ingen told??
Jeg har købt ved en leverandør som må formodes at være privat - derfor får jeg nok fortoldningen for moms.

Her nævner i selv i den næste guide:

  1. Bogføre hele fakturaen med totalbeløbet på en konto der håndtere udlandsk moms. Du bogfører altså hele beløbet inklusiv moms, og derved ikke får momsen tilbage (ikke sikkert skat godkender)

"Konto der håndterer udenlandsk moms" - det vil sige vi ikke kan bruge kontoen varekøb verden som vi har brugt?

Hvilken konto vil så være den rigtige at bruge?
Og hvordan bogfører vi således Fortoldning - Moms fra SKAT?

Tak på forhånd!

Hej Rene.

Som guiden foreskriver er det ikke den optimale måde at gøre det på.

I så fald skal du bruge varekøb verden som du skriver.

Told :

https://dinero.dk/support/importspecifikation-fra-skat-hvad-gor-jeg/

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Undskyld jeg lige vender tilbage på den her gamle tråd, men jeg studser lidt over at man smider tolden på varekøb verden efterfølgende som en udgift. De penge er jo reelt ikke betalt, men man plotter dem blot på, for at momsregnskabet ser rigtigt ud.
Så står der da en udgift, som der ikke er trukket på kontoen - er det mig der er dum, eller er det ikke misvisende? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

told skulle da vist nok meget gerne være en udgift- man betaler da told og for at beregne moms skal man ha

varens pris + fragten + tolden   og så er momsen ikke en udgift, men told betaler man da (hvis der er told på)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. May 14
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Ja min fejl, det er fordi vi først har fået en betaling på told nu - det har du ret i.
Men hvad så med linjen under importspecifikation: *FORTOLDNING, MOMS
Den skal jo medtages under varekøb udenlandsk - men hvordan bogfører jeg den, da jeg jo ikke betaler for den?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)