Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nem-Id tager ågerpris for; hvis man har glemt sine koder, 250 kr. ex. moms for et telefonopkald!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op hvor er Nem-id uanstændige... Hvis man ikke har en aftale med dem i forvejen om support som virksomhed, kan man kun som enkeltmandsfirma kontakte dem... for eksempel ringe til dem. Chatte med dem. Eller sende en mail; hvis man lige finder sig i at de opkræver 250 kr. ex moms!

Jeg har det der famøse erhvervs nem-id kort, som en medarbejder signatur, men eftersom jeg ikke har benyttet det i halvandet år, så er mit firmas CVR nummer (som jeg troede ville være mit login) Ikke det, og det er heller ikke firmaets navn... OG de har ikke lige en email man kan skrive til, uden at blive opkrævet 250 kr!
Tænk at de ikke sætter prisen lidt mindre skamløst! (Havde de nu bedt om 50 kr. så havde det været mere rimeligt, og jeg tænker, inklusive frimærker til at fremsende de informationer jeg mangler.)

Nu er det i hvert fald helt sikkert at jeg forsøger mig med at få en undtagelse for at mit firma skal have e-post. Den slags ågerpriser finder jeg mig ikke i!

Og ja, jeg har prøvet alt andet: Banken kan ikke hjælpe for det nøglekort jeg har, er kun til erhverv, ikke til erhverv og bank.
Virk.dk ville gerne hjælpe, men kan ikke komme videre, når nu jeg ikke har de korrekte koder til Nem-Id-medarbejdersignatur kortet.

Den eneste måde jeg kan få noget genfremsendt på, er altså at ringe til dem og finde mig i de 250 kr. ex. moms.
Så er det jo nemt nok at sidde på et monopol.

(Jeg har ikke noget imod dem som privatperson, for der kan man sende en mail, hvis man har kvajet sig og få genfremsendt de manglende informationer. Og det endda uden at skulle betale portoen).
Mvh Lea

Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

De to links i min post står jeg ikke selv for. Mvh Lea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ved ikke hvad du venter at opnå her. Det er den pris der er fastsat- rimelig eller ej - og man skal jo nok generelt set ikke glemme sine koder for at være ærlig. Al den tid du bruger på at ærgre dig - og jeg siger ikke det er billigt - og prøve via banken og ophidselse - er det 250 kr værd bare?

ps jeg tror fritagelse som firma er noget vanskeligere end som privat - bare så du er forberedt

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære John Hannover.
Tak for svaret.
Normalt glemmer jeg aldrig koder til noget som helst, men jeg har kun skullet bruge den der medarbejdersignatur en enkelt gang for halvandet år siden, og jeg troede jo at jeg havde husket koderne.
Problemet for mig, går mere ud på at deres hjemmeside crasher hver gang man gør som de siger man skal, når man skal bede om nye koder, og nyt login, så den service de siger er gratis på hjemmesiden eksisterer ikke. Det er det jeg mener er træls. Og så den der detalje med at de har et monopol, så jeg kan ikke selv vælge om jeg vil handle hos dem.
Jeg har forhørt mig om det er besværligt at blive fritaget for elektronisk post, og jeg kvalificerer mig nok ikke, men det er da lige ved at det er forsøget værd, når nu man bliver ledt så meget rundt ved næsen som jeg er blevet i dag.
Mvh Lea

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg er da ikke uening i at det er en sjov metode og afhængighed af java er skidt - men for de fleste lykkes det trods alt, prøv en anden browser hvis det ikke virker.

Monopol er nok ret nødvendigt for en sikkerhedsløsning som dette, og hvad det så skal koste? Ja jeg synes vel også EN gratis service var rimeligt - specielt fordi systemet som du siger, kan drille.

Derudover tror jeg ikke, man kan drive ret meget for under 1000 kr i timen og beregne for mindre end et kvarter - det er både mennesker og systemer som skal betales trods alt og Maren i kæret skal måske ikke betale for at erhverv glemmer en kode. Det vigtigste var bare - er det ærgelsen værd rent faktisk - JA det er surt og JA det er besværligt - men jeg synes måske 250 kr er til at bære, bare man så var sikkert videre

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror der er noget jeg har misforstået. For det jeg læser er: 'Jeg har kvajet mig, og smidt mine informationer til NemID væk, det er vel rimeligt at firmaerne bag NemID har en organisation kørende til at hjælpe mig gratis'.

Jeg håber der er noget jeg har overset i dit indlæg.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Carsten Kvist. Nem-Id har en mulighed for at få genfremsendt både koder og login... Det er lige til på deres hjemmeside... og oven i købet gratis... bortset fra at de sider crasher, uanset hvad jeg gør. Jeg mener heller ikke jeg skrev at jeg ville have helt gratis hjælp. Jeg tror, jeg i stedet foreslog en pris på 50 kr. for et enkelt telefonopkald, i stedet for de 250 ex. moms.

Det der for mig ville være ordentlig kundeservice, var en telefonopringning, der ikke kostede ågerpriser, i samme øjeblik man henvender sig, men at man så kunne blive informeret om at en eventuel genfremsendelse ville koste et beløb svarende til porte og administrationsgebyr... Porto 2*10 kr. administration 50 kr... (eller mere, men i det mindste kunne man komme i kontakt med dem og fortælle dem at deres side kontinuerligt crasher, i deres 'gratis' afdeling, uden at det skulle koste 250 kr. ex. moms).
Se det ville være helt rimeligt i mine øjne.

Mvh Lea

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lea Thume:
Det er lige til på deres hjemmeside... og oven i købet gratis... bortset fra at de sider crasher, uanset hvad jeg gør.

Når nu det virker for andre, så må du jo have en til at se på din maskine, noget må jo forhindre at det virker lige for dig. - Jeg er sikker på at du akn få en IT-konsulent til at se på maskinen for mellem 500 og 750 kr. pr. time + moms...

Lea Thume:
Det der for mig ville være ordentlig kundeservice, var en telefonopringning, der ikke kostede ågerpriser,

Jeg går ud fra, at du har dyb indsigt i de regnskaber der ligger bag NemID, når nu du kan påstå at prisen er åger. ( http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=%C3%A5ger )

Lea Thume:
og fortælle dem at deres side kontinuerligt crasher
Hos dig... Se evt. om IT-konsulent længere oppe.

Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Carsten Kvist. Naturligvis aner jeg intet om Nem-Id's regnskaber. Jeg kan bare ikke forestille mig at en telefonopringning, kan være så dyr at modtage for et firma, navnlig ikke hvis de har en mulighed for at bede om penge for alle de ydelser de eventuelt bliver spurgt om i en telefon. Jeg kan bare ikke forstå at det skal være nødvendigt at sætte en 250 kr.s pris på selve opringningen.
Men jeg vil da helt klart følge dit råd og få hjælp til at se på om det kunne være min computers opsætning.
Tak for dine svar. Mvh Lea

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, hvis du sidder på magten kan du jo næsten gøre hvad du vil

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)